whatsapp.com archyvo nuotr.

„WhatsApp“ suteikia galimybę keistis duomenimis  nemokant atitinkamų mokesčių. Sparčiai populiarėjančios programėlės dėka kasdien išsiunčiama 1 mlrd. nuotraukų, 200 mln. balso pranešimų ir 30 mlrd. trumpųjų žinučių, kiekvieną dieną sulaukiama 1 mln. naujų vartotojų. Buvusių „Yahoo!” darbuotojų projektas susilaukė Marck Zuckerberg dėmesio, jis įsigijo programėlę už 19 mlrd. JAV dolerių.

2009 metų birželį „Apple“ pristatė naująją „iššokančio pranešimo “ technologiją. Jos dėka programėlė, esanti išmaniąjame telefone informuoja vartotoją apie naujieną, atnaujinimą ar žinutę ,,iššokdama“ ekrane. Dabar, 2014-aisiais mums tai atrodo įprasta, tačiau prieš penkis metus šis atnaujinimas buvo laikomas labai pažangiu ir buvo tikras „Apple“ pasididžiavimas. Tuo pat metu Jan Koum, vienas „WhatsApp“ įkūrėjų, pristatė dar įšmanesnę technologiją savo, dar visai primityviam, kūriniui. Jo atnaujinimas suteikė galimybę vartotojo ,,WhatsApp“ kontaktuose esančius asmenis automatiškai informuoti apie kiekvieną  „statuso“ atnaujinimą ar pakeitimą.

Po kiek laiko atsirado naujesnė minėtos programėlės versija su patobulinta žinučių siuntimo technologija ir po šio atnaujinimo vartotojų skaičius šoktelėjo iki  250,000. Jan Koum pasiūlė savo bičiuliui, buvusiam „Yahoo!” darbuotojui, Brian Acton prisijungti įgyvendinat idėją. Pastarasis tuomet buvo bedarbis ir nusprendė pabandyti, negana to, jis įkalbėjo penkis draugus investuoti 250,000 JAV dolerių į „WhatsApp“ mainais už bendrakūrėjų statusą. Taip 2009 metais atsirado korporacija „Whats App Inc.“

2009 metų gruodį programėlė buvo dar labiau patobulinta – atsirado galimybė siųsti ne tik trumpąsias žinutes, bet ir nuotraukas. „WhatsApp“ pastebėjo rizikos kapitalo įmonė „Sequoia Capital“ ir panoro investuoti į projektą 7 mln. JAV dolerių. Po keturių metų, 2013-aisiais, ta pati įmonė investavo dar 50 mln. JAV dolerių ir programėlės vertė tuo metu išaugo iki 1,5 mlrd. JAV dolerių.

Aukščiau paminėtus įspūdingus skaičius galima vadinti tik pradžių pradžia, nes tikroji „Whats App“ žvaigždžių valanda prasidėjo visai neseniai, kai „Facebook“ įkūrėjas Marc Zuckerberg nusprendė įsigyti programėlę už įspūdingą 19 mlrd. JAV dolerių sumą. Tokį savo sprendimą jis motyvuoja teigdamas, kad tai yra ateities technologija, kuri jau greitu metu pakeis trumpąsias SMS žinutes. Marc Zuckerberg ne kartą yra minėjęs, kad jo vizija yra interneto tinklu sujungti visą pasaulį, o pastaroji programėlė puikiai tam pasitarnaus. Trumpiau tariant, „WhatsApp“ su trumposiomis SMS žinutėmis padarys tą patį ką „Skype“ padarė su laidiniais telefonais – tai, kas sena ir nepažangu taps vis mažiau vartojama ir galiausiai išnyks.

Žvelgiant iš kitos pusės, Marc Zuckerberg sprendimas yra geras strateginis žingsnis- „WhatsApp“ buvo vienas pagrindinių „Facebook“ priklausančios programos „Facebook Messenger“ konkurentų. Be to, Marck Zuckerberg teigdamas, kad „nori sujungti visus pasaulio žmones“ tą sėkmingai ir daro, nes „WhatsApp“ yra labai populiari programa ten, kur „Facebook“ nėra toks populiarus, todėl jis pasitelkdamas naująją programėlė tarsi sutvarko „Facebook“ spragas ir dar labiau artėja prie savo tikslo – dabar jis valdys ne tik didžiausią pasaulyje socialinį tinklą, bet ir programą, kurios dėka žmonės bendrauja privačiai.

19 mlrd. vertės sandoris yra laikomas vienu brangiausių technologijų pirkimų srityje, jį savo suma lenkia tik 2000-aisias metais vykęs pirkimas, kai „AOL“ įsigijo „Time Warner“ už 160 mlrd. JAV dolerių. Brangųjį pirkinį įsigijęs Marc Zuckerberg nustebino finansų analitikus sandorio suma, tačiau jis pats teigia, kad „WhatsApp“ yra nepaprastai vertinga, pažangi ir nusipelniusi kiekvieno jo išleisto cento.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: