Netflix serialo "The Crown" kadras

Kiekvienais metais tęstinių sapnų fabriko kūrėjai pasitelkę begalinę išmonę ir titaniškas pastangas nustebinti pasaulinę auditoriją naujai atsako į  amžiną klausimą „Ką žiūrėti?“. Siūlome išsirinkti kažką sau iš itin kokybiškų serialų, kurių visi (išskyrus vieną) debiutavo šiais metais.

10. Karūna (The Crown)

Karalienė Elžbieta II galbūt žymiausias žmogus pasaulyje, kurio tikslas yra būti visiškai nežinomam. Ar tai būtų demokratiškai išrinkti politikai, kuriems reikia mūsų balsų, ar pop žvaigždės, kurioms reikia mūsų pinigų, beveik visi pasiekę absoliučiai išskirtinį gyvenimo lygį yra priklausomi nuo masių valios. Elžbieta gyvena ramiai, žinodama, jog kad ir ką apie ją manai, tai nėra svarbu. Jai greičiausiai patiktų, jei niekas apie jos asmeninį gyvenimą išvis negalvotų.

Vis dėlto, naujasis Netflix serialas „Karūna“ yra puikus įrodymas, kad Elžbietos gyvenimas iš pirmo žvilgsnio yra daug patrauklesnis nei yra iš tikrųjų. Pirmas serialo sezonas sukasi apie tai, kaip jauna karalienė (aktorė Clerė Foy) maištauja prieš normas, tačiau netrukus vėl nurimsta vardan jau ilgai gyvuojančios monarchijos. Jai tenka rūpestis sesers, energingosios Margaret (aktorė Vanesa Kirby) sprendimu ar vesti jau išsiskyrusį vyrą. O pasirinktas sprendimas sugriauna princesės šansus į meilę (tikroji Margaret ištekėjo už fotografo Antonio Armstrongo-Džounso, vėliau tapusio Snowdono grafu. Nelaiminga sąjunga baigėsi skyrybomis.)

Kodėl monarchija yra taip gyvybiškai svarbi tautai, ir ypač jeigu jos laivo kapitonas yra nelaimingas savo darbe ir yra taip lengvai valdomas? Geriausias atsakymas, kurį pateikia šis serialas yra karalienės Mary (Eilin Atkins), Elžbietos močiutės žodžiai, kuomet ji moko naująją valdovę apie monarchiją, – „Monarchija yra šventa Dievo misija, skirta pagerbti ir pagražinti Žemę, suteikti paprastiems žmonėms idealą, į kurį galėtų lygiuotis. Tai kilnumo ir pareigos pavyzdys pakeliantis juos, jų nelaimingoje kasdienybėje.“

9. „Pamokslininkas“ (Preacher)

Geriantis, rūkantis, barus lankantis pamokslininkas su neaiškia praeitimi, airių kilmės vampyras-alkoholikas ir moteris, kuri gali duoti į kaulus bet kam, kas pasitaiko jos kelyje, neleis liūdėti serialo žiūrovams. Neįprastas personažų trio susibūręs mažame Teksaso miestelyje žada nuotykius viso serialo metu.

Vien jau tokių personažų susidūrimas sukurtų neįtikėtiną šou, bet „Pamokslininkas“ ties tuo tikrai nesibaigia. Antgamtinės galios, paslaptys ir nepaprastas žiaurumas susijungia į vieną vietą, taip sukurdami tokį serialą, kokio televizija jau seniai neregėjo. Tinkamai atrinkti aktoriai ir puikiai suvaidinti personažai svariai prisideda prie šio serialo įgyvendinimo. Tačiau viso šio serialo nebūtų buvę be kelių svarbiausių žmonių.

Komikų duetas Seth Rogen ir Evan Goldberg, kurie išleido tokius filmus kaip „Kietakiaušiai“ („Superbad“) ir „Kaimynai“ („Neighbors“) į didžiuosius ekranus yra šio AMC serialo „Pamokslininkas“ prodiuseriai. Tačiau serialo idėja jiems kilo iš jau gerokai ankščiau atsiradusio komikso. Minėtajam komikų duetui prireikė net septynerių metų, kad kažkas pagaliau rimtai pažiūrėtų į idėją išleisti šį serialą.

8. 10. 11.22.63″

Sekant konkurentų pavyzdžiu, amerikiečių transliuotojas Hulu pradėjo ieškoti savo prekės ženklą simbolizuojančio serialo. Transliuotojas Netflix turi pripažinimo sulaukusį serialą „House of cards“, HBO turi „The Sopranos“. Hulu atsakas yra 2011 metų Styveno Kingo knyga paremtas politinis, mistinis aštuonių serijų serialas „11.22.63“.

Nereikia būti istoriku, kad žinoti, jog serialo pavadinimas yra data, kai buvo nužudytas JAV Prezidentas Džonas F. Kenedis. Kiek mažiau žinoma yra tai, jog kai kurie faktai apie incidentą nesutampa: Ly Harvis Osvaldas (apkaltintasis žmogžudyste) paslaptingomis aplinkybėmis buvo perbėgęs į sovietų sąjungą, po to sugrįžęs į JAV. Suimtas jis visą laiką tvirtino, jog yra neteisingai apkaltintas. Praėjus porai dienų nuo suėmimo, tiesioginio eterio metu jį nušovė Džekas Rubis, kurio pasiteisinimą „jis nenusipelno teismo“ taip pat galima laikyti abejotinu. Galiausiai, Ly Harvio Osvaldo byla buvo uždaryta nusprendus, kad jis veikė vienas, nors neturėjo aiškaus motyvo ir, galbūt, sugebėjimų. Taigi, šia tema buvo parašyta galybė knygų ir dokumentinių filmų, narpliojančių įvairiausias sąmokslo teorijas. Serialas pastatytas pagal Styveno Kingo bestselerį, tačiau tai nėra tiksliais faktais paremtos tiesos paieškos, o greičiau fantastinis „kas jeigu?“ romanas.

Pagrindinis veikėjas Džeikas Epingas (vaidinamas Dž. Franko) yra neseniai išsiskyręs vidurinės mokytojas. Vieną dieną jo draugas kavinės savininkas Elas staiga pasensta dvejais metais. Siekdamas paaiškinimo, Džeikas atranda kavinėje esantį laiko portalą, kuris žmogų gali perkelti į 1960-uosius, apytiksliai tris metus prieš Kenedžio žmogžudystę. Po trumpo pasivaikščiojimo praeityje Džeikas sugrįžta į dabartį, kur Elas jam paaiškina, jog paskutinius du metus praeityje jis stengėsi užkirsti kelią pasikėsinimui į Prezidentą. Galiausiai įtikintas perimti užduotį Džeikas įžengia į portalą, pasirengęs praeityje praleisti tris metus. Tačiau, kaip jį ir perspėjo Elas, praeitis nenori būti keičiama ir „keršija“ už bet kokius to bandymus.

7. Fleabag

Tai serialas apie aukštą, viduriniosios klasės moterį, besikamuojančią sudėtingoje šeimoje bei darbe, kuris tikrai negali finansuoti jos gyvenimo būdo. Ji taip pat karts nuo karto privalo dėstyti savo sarkastiškus komentarus į kamerą, kai niekas jos nemato. Tai maža, niekinga istorija apie prastai nusisekusį gyvenimą. Pagrindinei veikėjai priklauso kavinė, kuri mirtinai siurbia pinigus, vaikinas ją nuolat palieka, dėka jos įpročio masturbuotis per Barako Obamos kalbas, o skyles santykiuose ji užpildo užsiimdama seksualiniais nuotykiais su tiesiog siaubingais žmonėmis. Kai mama miršta, tėtis apsigyvena su bjauria krikštamote, o geriausias jos draugas žūna pusiau tyčinėje avarijoje. Tad  herojė nuolat prisimena nesuvokiamai traumuojančius įvykius iš praeities. Jei visą tai perskaitę vis dar domitės šiuo serialu, turėtumėt būti pagerbti už savo drąsą.

6. „Keisti dalykai“ (Stranger Things)

Retai išgisime pasakojimą apie gyvenimą aštunto dešimtmečio pradžioje. Maistas, išskyrus Ice Magic šokoladą ir Space Dust saldainius, vis dar buvo šlamštas. Akių šešėliai – neoniniai, o drabužiai neapsakomai prasti. Tai buvo sudėtingas dešimtmetis.

Netflix fantastinės dramos veiksmas vyksta 1983 metais ir sukasi apie grupelę paauglių mažame Indianos miestelyje, Hokinse, ir jų pastangas surasti savo draugą Vilą, kuris dingo be žinios, vieną vakarą dviračiu važiuodamas namo. Nuoširdus susisiekimas su tuo metu dominavusiomis kino kūrėjų dvasiomis priverčia nuryti didelį nostalgijos gurkšnį.

Nenuilstantys dvylikamečiai dviračiais išmina tiesiai iš Spilbergo stiliaus juostų, ypač kai jie randa Vienuoliktą –  beveik nekalbančią mergaitę, didžiulėmis akimis ir keistomis galiomis, kurią jie turi slėpti rūsyje bei besimokančią iš jų, kas yra draugystė ir ištikimybė.

5. „Amerikietiška nusikaltimo istorija: Žmonės prieš O. J. Simpsoną” (The People v. O.J. Simpson: American Crime Story)

Iš pradžių serialas atrodė lyg tūrėtų neįveikiamų kliūčių: kaip televizijos serialas gali teisingai dramatizuoti tikro gyvenimo problemas, vis dar kylančias žmonių galvose, netapdamas neskoningu ar nuvalkiotu? Kaip jis įtrauks į istoriją, kai visi ir taip žino jos pabaigą? Kaip jis sugebės pasiūlyti kažką daugiau, nei daugybė kitų istorijų apie tuos pačius įvykius, jau papasakotus juos išgyvenusių žmonių arba komentatorių už teismo salės ribų?

„Amerikietiška nusikaltimo istorija: Žmonės prieš O. J. Simpsoną”  šias problemas išsklaidė vos per kelias minutes. Serialas pakėlė kartelę aukštai ir ją išlaikė iki pat dešimtos serijos, pateikdamas naujų įžvalgų į vieną nepopuliariausių teismų Amerikos istorijoje, kurios ne tik atkasė naujų sluoksnių, bet ir persvarstė, daugelį su byla susijusių garsių žmonių ar faktų.

Nuo pat savo premijeros, „Amerikietiška nusikaltimo istorija: Žmonės prieš O. J. Simpsoną” tapo pop kultūros diskusijų dalimi. Serialas iš naujo sudomino garsiąja byla, o tiems, kurie buvo per jauni prisiminti ar suprasti Simpsono bylos kontekstą – naują supratimą, kokia svarbi ji iš tikrųjų buvo. Kas padaro šį serialą svarbiu kūriniu, tai kaip jis visiškai nenutolo nuo faktų. Serialas yra apie jau ir taip beprotiškus įvykius, todėl net nereikėjo gražinti tiesos.

4. „Žmogus aukštoje pilyje“ (The Man in the High Castle)

Serialas parodo kaip atrodytų pasaulis 1962 metais, jei Amerika būtų pralaimėjusi Antrąjį Pasaulinį karą. JAV Rytai yra Didysis Nacių Reichas, o vakarai – Japonijos imperija. Šios depresijos sūkūryje iškyla nauja viltis – filmai, rodantys kitokį pasaulį.  Serialas paremtas Filipo K. Diko romanu, kur “Blogio ašis” laimėjo Antrąjį Pasaulinį karą, susprogdindama atominę bombą Vašingtone. Kai Julianos sesuo duoda jai filmą ir po to yra nužudoma,  jauna mergina pasiryžta misijai nugabenti kitokį pasaulį rodančio filmo juostą pasipriešinimo judėjimui. Moteris pradeda tikėti, jog filmai yra raktas į laisvę ir pradeda karštligiškai ieškoti pasipriešinimo lyderio – Žmogaus aukštoje pilyje. Šis žygis nuveda ją į neutralią zoną tarp Vokietijos nacių ir Japonijos imperialistų. Ten ji susiduria su gudriu nacių agentu Džo Bleiku (Lukas Kleintankas). Nacisto susižavėjimas Julijana apsunkina jo pirminę misiją – išaiškinti Amerikos pasipriešinimo agentus. Tuo tarpu, visiškai kitur, prasideda nauji geopolitiniai žaidimai šachmatais dėl pasaulio valdymo, tarp Šiaurės Amerikos  galingų nacių pareigūnų ir Japonijos valdžios.

3. „Pogrindis“ (Underground)

Šis serialas yra apie baisias vergystės realias maždaug 1857 metais, parodantis plakimus, kankinimus, žaginimus ir priekabiavimus. Ir net jeigu pogridžio herojų keliai teikia vilties, pasakojimas yra persmeltas mirtino rasizmo siaubo ir nežmoniškumo, kas gali „Pogrindžio“ istoriją padaryti garokai nemaloniu ar nepatogiu vaizdu.

„Pogrindis“ yra trileris, nuotykinė istorija, kol netampa didelia dramos scena su stipria žinute. Galbūt todėl „Pogrindis“ galbūt sunkiau ras savo žiūrovą, bet jis tikrai vertas būti išvystas.

Iš tikrųjų „Pogrindis“ yra „pabėgimo iš kalėjimo“ drama, tik čia kalėjimas yra Džordžijos plantacija. Per klaidą įtrauktas į pabėgimą Noa (Aldis Hodge) gauna žemėlapį į laisvę, užkoduotą žemėlapį su instrukcijomis, kaip įvykdyti tai ko dar niekam nepavyko pasiekti. Pabėgimas jam vienam atrodo per sudėtingas, todėl jis suburia grupelę vergų, kurių kiekvienas yra išsiskiriantis kažkurioje srityje.

2. „Jaunasis popiežius“ (The Young Pope)

Oskaro laureatas, filmų režisierius Paolo Sorrentino (Il Divo, „Jaunystė” (Youth), „Kad ir kur tu būtum“ (This Must Be the Place), „Didis grožis“ (The Great Beauty)) perėjo į mažuosius ekranus, kad papasakotų istoriją apie naujai išrinktą popiežių Pijų XIII, išskirtinį keturiasdešimtmetį, kuris kardinolų manymų galės būti jų „fotogeniška virvelėmis valdoma lėlė“. Pijus XIII gimė Leniu Belardu Brukline ir buvo užaugintas vienuolių – konkrečiau, Sesers Mary – globos namuose, po to kai jo hipiai tėvai jį ten paliko ir dingo, kaip hipiai dažnai darydavo, neatsigręždami atgal. Nors havajietiškus drabužius dėvintis, vyšninę kokakolą pusryčiams geriantis Lenis nėra laikomas atnaujintoju, jis pasirinko vardą, kuris jį pastato prie konservatyvių poncifikų (Pijus XI buvo didelis Musolinio gerbėjas) ir yra pasiryžęs grąžinti bažnyčiai jos buvusią didybę.

Taigi kardinolų planas turėti paklusnią marionetę neišdega. Galite ištraukti našlaitį iš Bruklino, bet… Lenis juda užtikrintai ir mirtinai per Vatikaną, būdamas suktas ir kerštingas manipuliatorius, klupdydamas pernelyg atsipalaidavusius kardinolus ant kelių ir viliodamas visus į intrigų ir apgaulių pinkles, kurios pradeda veržti juos visus. Jis žaidžia su visais ir ypač žemina kardinolą Voiello, valstybės sekretorių. Jo buvęs mokytojas, Maiklas Spenceris – kuris būtų pats mielai tapęs popiežiumi, jei nebūtų savo auklėtinio per gerai išmokęs – yra kolkas vienintelis, dar neapgautas. Nenorėtumėte atsidurti nei vieno iš jų priešų sąraše.

1. „Vakarų pasaulis“ (Westworld)

Jungtinių Amerikos valstijų kabelinės televizijos tinklas HBO per pastaruosius du dešimtmečius tapo ambicingų kūrėjų definicija. Užsibrėžtiems tikslams tinklas negaili lėšų bei resursų, o naujasis serialas „Westworld“ šiuo metu yra vienas iš brangiausiai kainuojančių bei įspūdingų kompanijos projektų.

Serialas paremtas 1973 metų, Michael Crichton sukurtu filmu, tokiu pačiu pavadinimu. Siužetas sukasi apie vakarietišką teminį atrakcionų parką. Androidai, vilkintys dulkėtais apdarais – pagrindinė atrakcija, jie gali tapti draugais, su jais galima išgerti, mylėtis ar net nužudyti. Robotai, arba kaip kūrėjai juos pristato – šeimininkai, parko svečiams negali padaryti jokios žalos.

Plėtodami tokias plačias temas kaip: religija, moralė ir žmonių bei antžmogių smurtas, kūrėjai nepamiršta sudaryti dėmesį pritraukiančios atmosferos. Serialas puikiai balansuoja tarp filosofijos, romano, žudynių ir paslapčių. Ir jeigu jums toks aprašymas jau kažkur girdėtas – nenustebkite. Be serialo kūrėjų Jonathano Nolano ir Lisos Joy, prie šio projekto prisidėjo ir serialo „Dingę“ prodiuseris D. D. Abramsas

Taip pat skaityite: TOP 25 geriausi visų laikų mokslinės fantastikos serialai

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: