Prekių grąžinimas, perkant internetu, dažnam pirkėjui vis dar atrodo sudėtingas ir ilgai užtrunkantis procesas. Tačiau pakanka žinoti visai nedaug – ko pardavėjas gali pareikalauti ir kokias prekes grąžinti galima.
Pirkdamas internetu, dažnas klientas jaučiasi neužtikrintas, nes negali gyvai pamatyti prekės. Europos Sąjungos ir Lietuvos teisės aktai suteikia teisę per 14 dienų grąžinti daugelį prekių, nepateikus jokios priežasties pardavėjui, taip pat leidžia grąžinti apskritai bet kokias prekes, kurios yra brokuotos.
Kaip grąžinti prekes
Grąžinti prekę nėra sudėtinga. Tam reikia užpildyti el. parduotuvės grąžinimo užklausą arba formą, esančią Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos internetiniame puslapyje „Vvtat.lt“. Šią formą kartu su preke ir pirkimą įrodančiu dokumentu reikia pristatyti elektroninei parduotuvei. Norint tai padaryti, galima pasinaudoti kurjerių ar siuntų terminalų paslaugomis.
„Grąžinant prekes su kurjerio pagalba ar per siuntų terminalą, el. parduotuvė pirkėjui atsiunčia etiketę su siuntos informacija. Labai svarbu tinkamai supakuoti norimą grąžinti daiktą, apsaugant jį nuo galimų pažeidimų transportavimo metu. Ant paruoštos siuntos reikia užklijuoti atsiųstą etiketę ir jau kitą dieną kurjeris paims prekes iš jums patogios vietos. Norint prekę išsiųsti bet kuriuo paros metu galima naudotis siuntų terminalais“, – aiškina „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Kai kurios parduotuvės grąžinimo etiketę prideda iš karto su siuntiniu. Grąžinant prekes, svarbu nepamiršti pateikti pirkimo įrodymo, kuriuo gali būti čekis ar kitas prekės įsigijimo metu gautas dokumentas, pavyzdžiui, užsakymo metu į elektroninį paštą atkeliavęs patvirtinimas. Jei grąžinama ne brokuota prekė, ji negali turėti defektų, atsiradusių dėl pirkėjo kaltės, ar būti kitaip praradusi prekines savybes ir išvaizdą.
„Nepateikus pirkimo dokumento, pardavėjas turi teisę atsisakyti priimti prekę, nes neretai tai yra vienintelis įrodymas, kad prekė įsigyta buvo toje el. parduotuvėje. Reikėtų įsiminti, jog prekė taip pat negali būti pažeista išorinių veiksnių, pavyzdžiui apipilta skysčiais ar sudaužyta. Dėl to labai svarbu dar prieš atsiimant prekę gerai apžiūrėti, ar transportavimo metu jai nieko nenutiko. Tokiu atveju visada galima susisiekti su el. parduotuve ir prašyti atsiųsti naują daiktą“, – teigia G. Bilevičius.
Ką galima ir ko negalima grąžinti
Nors teisės aktai nurodo, kad prekes galima grąžinti per 14 dienų, kai kurioms kategorijoms taikomos išimtys. Lentelėje – dažniausiai el. parduotuvėse randamos prekės, kurias pardavėjas privalo priimti atgal, ir tos, kurių grąžinimas galimas tik tuo atveju, jei jį numato atskiras susitarimas tarp pirkėjo ir pardavėjo.
Prekės, kurias el. parduotuvė privalo priimti atgal |
Prekės, kurių el. parduotuvė gali nepriimti |
Viršutiniai, lauko drabužiai |
Parfumerija, kosmetika |
Buitinė technika |
Fotografijos, kinematografijos prekės |
Kompiuteriai ir kompiuterinė technika |
Spausdintos knygos |
Mobilieji telefonai, jų priedai |
Maisto prekės |
Namų elektronika |
Apatiniai, kūdikių drabužiai |
Sporto ir žvejybos reikmenys |
Žaislai, žaidimai |
Avalynė |
Laikrodžiai |
Kilimai, kilimėliai |
Muzikos instrumentai |
Bižuterija |
Baldai, patalynės reikmenys, šviestuvai |
Tiesa, kaip pastebi G. Bilevičius, jei prekės klientą pasiekia brokuotos ar su defektais, išimtys negalioja – galima grąžinti bet kokius pirkinius. Be to, ES bei Lietuvos teisės aktai numato tik minimalius pardavėjų įsipareigojimus.
„Įprastai el. parduotuvės pirkėjams suteikia daugiau teisių – išplečia minimalų grąžinimo terminą, suteikia metus ir ilgiau galiojančias garantijas ar atgal priima prekes, kurių priimti neprivalo“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas.