Šeštadienį, balandžio 27 dieną, apyvartoje pasirodys du nauji pašto ženklai iš serijos „Europa“. Ženklai skirti įamžinti pašto automobilius.
Dailininko Mindaugo Gribausko kurtuose pašto ženkluose bus pavaizduoti du Lietuvoje naudoti pašto automobiliai – prieš pusamžį važinėtas „Moskvič 401“ ir šiuo metu eksploatuojamas elektromobilis „Tazzari Zero“. Abiejų pašto ženklų nominalas – po 2,45 Lt. Naujųjų pašto ženklų tiražas – po 80 tūkst.
Kartu su pašto ženklu bus išleisti ir pirmosios dienos vokas bei suvenyrinis lapas. Šeštadienį pašto korespondencija, apmokama naujuoju pašto ženklu, Vilniaus centriniame pašte bus antspauduojama pirmosios dienos datos spaudu.
Iš Lietuvos pašto istorijos žinoma, kad iki XVI a. Lietuvoje laiškus ir siuntas gabendavo pasiuntiniai žygūnai.
XVII amžiuje svarbiausiais Lietuvos vieškeliais į Maskvą, Lenkiją, Prūsiją, Latviją traukė pašto karietos. Šie vieškeliai palaipsniui tapo pašto traktais. XIX amžiaus viduryje svarbiausia keliavimo priemonė buvo pašto furgonai. Pagrindiniais Lietuvos plentais važiuodavo patogesni diližanai. Diližanų svarba nunyko atsiradus geležinkeliui.
Nepriklausomos Lietuvos Respublikos laikotarpiu pašto siuntos buvo transportuojamos patogesniu transportu – geležinkeliu. XX amžiaus trečiasis dešimtmetis – oro transporto užuomazgos Lietuvoje. Antrojo pasaulinio karo metais buvo sunaikinti Lietuvos ryšiai, o tuo pačiu ir pašto transportas. Nuo tada Lietuvos ryšių veikla buvo visiškai priklausoma nuo Rusijos.
Šiandien paštas ir pašto siuntos gabenamos įvairiomis transporto priemonėmis – oro transportu, geležinkeliu, automobiliais ir kitomis šiuolaikiškomis transportavimo priemonėmis. 2012 m. Lietuvos paštas – bene pirmoji šalyje įmonė, kurios darbuotojai, be tradicinių benzinu ir dyzeliu varomų automobilių, pradėjo naudoti ypač taupią ir ekologišką susisiekimo priemonę – elektromobilį.
Per metus Lietuvos paštas vidutiniškai išleidžia 25–30 pašto ženklų.