Pasaulį jau senai yra užvaldžiusi karštligė pirkti prekes ir paslaugas internetu. Visi ieškome, kad prekės ir paslaugos atitiktų kainos ir kokybės santykį. Internetinę prekybą pamažu vis užkariauja Kinijos bendrovės. Turbūt visi esate girdėję apie „Aliexpress“ ar kitas kiniškas bendroves. Kinijos internetinės prekybos galiūnė „Alibaba“ apjungia šias elektronines parduotuves į vieną. Kas yra „Alibaba“ ir kuo ši bendrovė pasižymi užkariavusi visą pasaulį?
„Alibaba“ tai didžiausia pasaulyje elektroninės komercijos bendrovė. Bendrovė, kurios metinė apyvarta siekia virš 250 mlrd. dolerių. Šią gigantę 1999 m. įkūrė Jackas Ma, prieš tai Kinijoje dirbęs paprastu anglų kalbos mokytoju. Jackas Ma patikina, kad jo įkurtos bendrovės „Alibaba“ per 20 metų aptarnaujamų vartotojų skaičius pasaulyje išaugs iki 2 mlrd.
Bendrovės pavadinimas pasirinktas neatsitiktinai. Žodis „Alibaba“ yra lengvai atpažįstamas įvairių kultūrų. Ši bendrovė- nurungia ir parduoda kur kas daugiau prekių nei kitos internetinių parduotuvių galiūnės, tokios kaip „Amazon“ ar „eBay“ Didžiausios „Alibaba“ bendrovei priklausančios svetainės – „Tmall“, „Taobao“, „Juhusian“ „Alixpress“. „Alibaba“ bendrovei priklausančios svetainės kartu kontroliuoja apie 80 proc. Kinijos elektroninės prekybos rinkos. Taip pat jai priklauso ir „Sina Weibo“, kurio turinys panašus į Twitter ar „Youkou Tudou“- YouTube atitikmuo. Tačiau „Alibaba“ vien tuo neapsiriboja. Ji valdo ir 50 proc. geriausio Kinijos futbolo klubo Guangdžou „Enterprises“ akcijų.
Pasauliui geriausiai žinomi „Alibaba“ valdomi tinklapiai yra Alibaba.com ir Aliexpress.com. Alibaba.com Kinijos pardavėjai siūlo produkciją didmeniniams užsienio pirkėjams. Aliexpress.com- siūloma produkcija orientuota į mažmeninius užsienio vartotojus. Kinijos interneto gigantė „Alibaba“, kuriai priklauso visame pasaulyje žinoma internetinė parduotuvė „AliExpress“, pranešė kad šiais metais lapkričio 11 dieną, kuri yra vadinama „Vienišių dieną“ net 27 procentais pagerino 2017 suprekiautų prekių rekordą. Buvo pasiekti įspūdingi skaičiai. Paskelbus viliojančias akcijas per pirmąsias 85 sekundes ši internetinė platforma pardavė prekių už milijardą dolerių.
Kiekvienas metais ši „Vienišių dieną“ Alibaba kompanijai atneša vis didėjančius skaičius. Šių metų lapkričio 11-osios dienos bendrosios pardavimo pajamos siekė 30,8 mlrd. JAV dolerių. Net 230 pasaulio šalių pirkėjai neatsispyrė „Alibaba“ viliojantiems pasiūlymais. Bent kartą per mėnesį šioje internetinėje svetainėje apsilanko virš 634 mln. vartotojų.