Vieno puslapio svetainės – UŽ ar PRIEŠ?

Paskelbė: Data: 2013-11-21 03:47

Spausdinti | Komentarai

vieno puslapio interneto svetainės

Pastarųjų metų interneto svetainių dizaino tendencijos yra gana aiškios – mobiliesiems įrenginiams pritaikytos interneto svetainės.

Vis daugiau ir daugiau žmonių naudojasi 4-8 colių įstrižainės ekranais turiniui internete peržiūrėti. Turinio vartymo mechanizmas yra nebe traukimas žemyn (scrolling), bet informacijos permetimas, perlenkimas (folding) ir slinkimas į viršų-apačią bei kairėn-dešinėn (swiping). Interneto puslapiai daromi lankstūs, juos galima suspausti iki labai nedidelio pločio, o kokybė nuo to nė kiek nenukenčia (Responsive design). Dizaino elementai – laukeliai, mygtukai, meniu punktai, „check box‘ai“ ir t.t. – daromi didesni, nei įprasta, siekiant padaryti juos patogius paspaudimui pirštu, o ne tik tikslia pele arba specialiu pieštuku (stylus). Pastebima ir dar viena tendencija – vieno puslapio svetainės.

Vieno puslapio svetainė yra viename puslapyje sutalpinta visa svetainė. Tai reiškia, kad pagrindinis puslapis ir yra vienintelis puslapis apskritai, nors jame ir matomi kiti skyriai. Vizualiai taip neatrodo, nors iš techninės pusės tai yra tas pats index.html failas su daug Ajax, jQuery, JavaScript ir CSS kodo. Kaip padaryta, kad matoma navigacija? Tai nuorodos į vidines puslapio dalis. Kaip turinys Word dokumente, kuris veda į tam tikrą rašto darbo puslapį. Viskas veika paprastai – pridedama nuoroda (anchor link) į vidinę tam tikrą teksto dalį, pavyzdžiui, puslapis.lt/#meniupunktas. Taip sukuriamas alternatyvus meniu tiems, kurie naudojasi normaliais kompiuteriais, kur atvertimas vis dar valdomas pele ar klaviatūra.

Galvojate, kad vieno puslapio tinklalapis yra kaip tik Jums? Pasvarstykime, ar yra taip. Pirmiausiai norėtųsi išvardinti UŽ ir PRIEŠ, o tada bus galima paprastai nuspręsti, ar verta tokį puslapį užsisakinėti pas bet kuriuos kūrybiškus interneto svetainių kūrėjus, ar ne.

Mažiau darbo valdant puslapį. Akivaizdu, kai informaciją reikia atnaujinti viename puslapyje, jos ten nėra labai daug, tad ilgai nesugaišite.

Koncentruota informacija. Vieno puslapio svetainėje rašinėlių rašyti tikrai nereikia – tiesiog konkrečiai išvardinate tai, kas lankytojui yra svarbiausia, nesvarbu, kokia puslapio paskirtis.

Puslapis kraunasi tik vieną kartą, tad jo dydis yra mažesnis, interneto srauto sunaudojama mažiau. Tai itin svarbu mobiliesiems vartotojams, kurie skaičiuoja kiekvieną atsisiųstą megabaitą.

PRIEŠ

SEO galimybės labai siauros. Kadangi yra tik vienas puslapis, prikišti raktinių žodžių į jį tikrai neišeis, priešingu atveju rezultatai gali būti nekokie. Google nežavi vieno puslapio idėja, nes tokie puslapiai, atsieit, nėra naudingi lankytojams. Matt Cutts video.

Ribotos galimybės plėsti puslapį, pridėti naujos informacijos. Paprastai navigacija yra gana aiški ir nekintanti, todėl pridėti papildomų punktų pats vartotojas sunkiai gali nekeisdamas viso puslapio. Be to gana sunku turinį valdyti per TVS, nes vienoje vietoje sudėta viskas.

Daug kodo. Visi tie 3D perėjimai, nuvažiavimai ir pasislinkimai yra JAVAscrip arba jQuery kodai. Kuo puslapis įmantresnis, tuo jų daugiau. Tai gali sulėtinti puslapio krovimosi greitį, jau nekalbant apie tai, kad Google irgi į tai atsižvelgia.

UŽ ir PRIEŠ galima atrasti dar daugiau, tai labai priklauso nuo to, kam kuriamas puslapis, koks jo tikslas.

Kam vieno puslapio svetainė yra tinkama? Yra tam tikros paskirties tinklalapiai, kuriems vieno puslapio visiškai pakanka. Pavyzdžiui, tam tikro asmens pristatymas – portfilio. Taip pat tokie puslapiai yra idealūs vienkartiniams renginiams pristatyti. Labai natūralu, kad vieno puslapio svetainė parduoda vieną daiktą, daiktų grupę ar paslaugą, nors rimtesnei el. prekybai su daug prekių toks puslapis vargu ar tinkamas.

Interneto puslapių kūrėjui toks puslapis yra tikras iššūkis, nes jis turi būti labai estetiškas, originalus, tinkamai suprogramuotas, išbandytas, taip pat nepamirštama ir UX (User eXperience). Atrodo, kad jį padaryti paprasta, tačiau pasiruošimas reikalauja daug patirties, profesionalumo ir sugebėjimų glaustai ir aiškiai perteikti viską lankytojui. Standartiškai visas interneto svetainės kūrimo procesas atrodo maždaug taip.

Tomas Morkūnas – reklamos vadybininkas besidomintis reklama internete, SEO, socialine rinkodara, IT naujovėmis… Laisvalaikiu užsiima internetinių projektų kūrimu bei jų reklama internete.

 
traffix.lt