(c) stock.xchng archyvo nuotr.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM” atliktas tyrimas atskleidė tikrąjį socialinės žiniasklaidos vartojimo Lietuvoje mastą: net 75 proc. visų interneto vartotojų turi susikūrę savo profilį bent viename socialiniame tinkle, o bendravimas virtualioje erdvėje jau pralenkė susitikimus akis į akį.

Iki šiol didžiausią, ilgiausiai vykdytą ir išsamiausią vartotojų įpročių ir poreikių socialinėje žiniasklaidoje tyrimą „Wave 5″ tarptautinė marketingo komunikacijos agentūra „UM” nuo 2006 m. atliko 59 šalyse, Lietuva į tyrimą įsijungė 2009 m. Tyrime dalyvavo 36 800 socialinių tinklų vartotojų, kas reprezentuoja 85 proc. visų pasaulio interneto vartotojų nuomonę ir įpročius.

„Atspindėdamas didžiulius komunikacijos technologijų pokyčius, šis tyrimas leidžia kur kas tiksliau suvokti socialinės žiniasklaidos reikšmę rinkai ir efektyviau planuoti komunikacijos strategiją. Virtualios bendruomenės augimas pastaraisiais metais – fenomenalus, ir prekės ženklai nebeturi kitos išeities, kaip tik „socializuotis” patys”, – sakė „Inspired UM” direktorius Vasaris Oržekauskas.

Lietuvos gyventojai socialinėje žiniasklaidoje palaiko nuolatinį kontaktą su vidutiniškai 42 asmenimis ir šiek tiek atsilieka nuo pasaulio vidurkio – 52 kontaktų. Ūpas socialinėje žiniasklaidoje užmegzti naujas pažintis pastaraisiais metais Lietuvoje sumenko, bet vis daugiau tyrimo dalyvių čia ieško senų draugų (per 70 proc.).

Ryškus pokytis pastaraisiais metais pastebimas ir Interneto vartojimo būde: padvigubėjo besinaudojančių internetu per mobilųjį telefoną (9,6 proc. 2009 iki 18,8% proc. 2010). Beveik 40 proc. šių vartotojų sudaro išmaniųjų telefonų savininkai.

Per dvejus metus nepaprastai išaugo susidomėjimas kolektyviniais internetiniais žaidimas – nuo 17 iki 55 proc. Nenuostabu, kad beveik pusė žaidėjų yra moksleiviai ar studentai (16-24 m.), tačiau žaidimų nevengia ir vyresnė publika – per 30 proc. žaidėjų amžius siekia 25-34 m., o 10 proc. – 34-44 m.

Aktyvių asmeninių tinklaraščių („blogų”) skaitymas Lietuvoje nuo 2009 m. smuktelėjo nuo 46 iki 19 proc., užtat susidomėjimas draugų rašomais internetiniais dienoraščiais socialiniuose tinkluose išaugo. Smuktelėjo ne tik blog’ų skaitymas bet ir rašymas: nuo 19 proc. iki 7 proc. Lietuviai labiausiai domisi specializuotais mokslo tinklaraščiais, vaizdo medžiaga ir įžymybių gyvenimu.

„Prekės ženklai, gebantys sudominti vartotojus socialinėje erdvėje, įgyja didžiulių privalumų. Tačiau pagrindinis iššūkis yra nustatyti, kokių socialinių patirčių jie iš tikrųjų pageidauja. „Wave 5″ teikiamas gilus vartotojų poreikių išmanymas atveria galimybę sukurti įtikinamas ir sėkmingas socialinės žiniasklaidos programas”, – sakė „UM” EMEA tyrimų vadovas Glenas Parkeris.

Pagal paskutinius duomenis, į prekės ženklų grupes socialinėje žiniasklaidoje, blog’uose ar fanų puslapiuose prisijungė beveik 44 proc. interneto vartotojų, tuo tarpu pasaulinis vidurkis yra 47 procentai. Palyginti su kitomis šalimis Lietuvos gyventojams svarbiausia gauti išsamesnės informacijos apie produktus (apie 90 proc.), ir šiomis žiniomis jie mielai dalijasi su kitais vartotojais (68 proc. rekomenduoja kitiems), yra labiau linkę pirkti (68 proc.) ir lojalesni prekės ženklui (63 proc.).

Šaltinis: Inspired UM

Sponsored video

Taip pat skaitykite: