Pasitarti, ką galima nuveikti kartu, Kauno rajono savivaldybės vadovai pakvietė visus 254 seniūnaičius. ,,Jūs esate tikrasis ramstis seniūnams. Didelėse seniūnijose seniūnui nėra paprasta įsigilinti ir išspręsti kiekvieno gyventojo problemas, patenkinti jų lūkesčius. Jūs esate arčiausiai žmogaus, galite užtikrinti glaudesnį bendradarbiavimą, labiau atliepti jų lūkesčius, prisidėti prie socialinės gerovės kėlimo ir seniūnijos valdymo. Anksčiau šias funkcijas iš dalies atliko seniūnijos tarybos. Dabar jūs esate tie, kurie geriau girdės, geriau regės darbus, kuriuos reikia atlikti, problemas, kurias reikia išspręsti“, – sakė Kauno rajono savivaldybės meras Valerijus Makūnas.
Daugiausia seniūnaitijų – 22 – yra Babtų seniūnijoje, Karmėlavos – 19, Raudondvario ir Čekiškės – po 17. Į renginį Rokų kultūros centre atvyko beveik pusantro šimto seniūnaičių. Keletui jų meras įteikė seniūnaičių pažymėjimus, kiti pažymėjimus atsiėmė Savivaldybės vadovų ataskaitų metu seniūnijose.
Savivaldybės vadovai sueigos metu siūlė išnaudoti visas bendradarbiavimo galimybes – rengti vienos ar kelių mažesnių seniūnijų seniūnaičių susitikimus su Tarybos nariais, Administracijos vadovais, skyrių vedėjais aptarti bendruomenėms rūpimus klausimus, kartu ieškoti problemų sprendimo būdų.
Seniūnaičiai pasitelkti ir pirmajam bendram darbui – išplatinti anketas gyventojams. Kauno rajono savivaldybė yra parengusi ir vykdo Gyvenimo ir veiklos kokybės gerinimo strategiją. Netrukus bus atliekama socialinė apklausa, kuria siekiama išsiaiškinti kaip įgyvendinama strategija, kaip dar galima pagerinti gyvenimo kokybę Kauno rajone.
Pirmojoje Kauno rajono seniūnaičių sueigoje pranešimą ,,Seniūnaičiai vietos valdžios struktūroje“ skaičiusi buvusi Vidaus reikalų ministerijos valstybės sekretorė, Vietos savivaldos įstatymo pakeitimo darbo grupės narė Rasa Noreikienė pabrėžė, kad Kauno rajono savivaldybėje visuomet buvo puikios bendradarbiavimo su bendruomenėmis tradicijos. ,,Kitose savivaldybėse teko įsikišti net Vyriausybės atstovams, kad būtų steigiamos seniūnaitijos ir renkami seniūnaičiai“, – prisimena R. Noreikienė.
Pasak pranešėjos, seniūnaitijų įsteigimas buvo racionalus ir logiškas žingsnis įtvirtinant savivaldą. Tam dažniausiai oponavo tie, kurie anksčiau tvirtino, kad Lietuvoje nėra tikrosios savivaldos ir žiniasklaida. ,,Tikroji savivalda, kai žmonės susirenka savo gatvelėje, savo kaimelyje, susitaria, ką reikia daryti ir bendrą nuomonę perduoda seniūnui. Seniūnai privalo paisyti seniūnaičių nuomonės“, – sakė R. Noreikienė.
Seniūnų asociacijos vykdantysis direktorius Petras Gestautas teigė, kad Lietuvoje nėra tikros savivaldos, yra tik valdymas ir per daug atstovaujamosios valdžios, kuri brangiai kainuoja mokesčių mokėtojams.
Pranešėjas seniūnaičius įvardino kaip tarybos narius savo seniūnijose. Pasak jo, seniūnaičiai, be bendro pobūdžio teisių ir pareigų atstovauti gyventojų interesams, skatinti seniūnaitijos gyventojus prižiūrėti gyvenamosios vietovės teritoriją, gauti ir teikti nustatytą informaciją, turi ir labai konkrečius įgaliojimus, kuriuos įgyvendins seniūnaičių sueigoje. Seniūnaičiai sueigoje aptars ir priims sprendimus dėl seniūnijos veiklos programų, metinės seniūno veiklos ataskaitos įvertinimo ir svarstys kitus jiems svarbius klausimus. Seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai.
Tačiau įvertinant tai, kad trys ar keturi seniūnaičiai bus komisijos nariais priimant į pareigas seniūną, galės dalyvauti ir išsakyti savo nuomonę Tarybos posėdžiuose, būti Etikos komisijos nariais galima teigti, kad seniūnaičiai ir jų sueigos įtaka seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyvenime užims svarbią vietą.
Sueigą vainikavo koncertas, taip pat liudijantis gražias bendradarbiavimo tradicijas. Kartu su Liveta Kazlauskiene, kuri yra Kauno rajono savivaldybės tarybos narė, ir jos vyru Petru populiarias dainas dainavo visi sueigos dalyviai. Seniūnaičiai negailėjo plojimų su šiuo duetu scenoje dainavusiems Administracijos direktoriui Vytui Bancevičiui, Mero patarėjui Zigmui Kalesinskui, šokių egzaminą išlaikiusiam Administracijos direktoriaus pavaduotojui Ričardui Pudževeliui.