(c) Stock.xchng archyvo nuotr.

Balandžio 30 d. Susisiekimo ministerijoje posėdžiavusi Ministro Pirmininko potvarkiu sudaryta darbo grupė aptarė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo eigą. Posėdyje aptarti neatidėliotini veiksmai, kuriuos būtina atlikti įgyvendinant šį projektą, ir pažymėta, kad jau gegužės 10 dieną bus pradėti europinės ir plačiosios sugretintos vėžės rekonstrukcijos darbai ruože Mockava–Šeštokai.

„Rekonstrukcijos darbų pradžią pavyko paspartinti, greičiau nei planuota parengus minėto ruožo techninį projektą“, – sakė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.

Jau kitą savaitę bus paskelbtas konkursas atlikti kito ruožo – Šeštokai–Marijampolė galimybių studiją ir poveikio aplinkai vertinimą. Studija nagrinės galimybės rekonstruoti esamus kelius ir įrengti sugretintos vėžės kelią arba tiesti papildomą europinės vėžės kelią palei esamą geležinkelio liniją ruože Šeštokai–Marijampolė.

Šiuo metu baigiami rengti konkurso dokumentai ir Marijampolė–Kaunas ruožo techninio projekto parengimo paslaugoms pirkti.

Įvyko atviras konkursas techninio projekto parengimo tarpvalstybiniame ruože Šiauliai–Joniškis–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena paslaugoms pirkti, vertinami pateikti pasiūlymai. Gegužės mėnesį numatoma pasirašyti sutartį dėl antrųjų geležinkelių kelių statybos ruožuose Gaižiūnai–Jonava, Šilainiai–Kėdainiai projektavimo darbų.

Be to, Baltijos valstybių susisiekimo ministerijų iniciatyva šiuo metu rengiama atskiros europinės vėžės geležinkelio linijos tarp Kauno ir Talino galimybių studija. Ją atlieka Didžiosios Britanijos įmonė „Aecom Ltd.“.

Darbo grupė projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo priežiūrai ir kontrolei vykdyti Ministro Pirmininko potvarkiu sudaryta šių metų vasario mėnesį. Šios grupės darbe dalyvauja Susisiekimo, Aplinkos, Ūkio, Finansų bei Užsienio reikalų ministerijų atstovai, taip pat Ministro Pirmininko tarnybos, Transporto investicijų direkcijos, AB „Lietuvos geležinkeliai“, Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovai.

Balandžio 7 d. Vyriausybė pripažino „Rail Baltica“ valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Įvertindamas Lietuvos Vyriausybės sprendimą bei parengtas priemones, padėsiančias sparčiau įgyvendinti projektą, savo palaikymą projektui „Rail Baltica“ išreiškė ir Europos Komisijos viceprezidentas, transporto komisaras Siim Kallas.

Įgyvendinus šį projektą, Lietuva turės šiuolaikišką ir patogų susisiekimą geležinkelių transportu su kitomis Europos Sąjungos šalimis.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: