Praėjusiais metais Lietuvos keliuose, preliminariais duomenimis, žuvo 300 žmonių – 19 proc. mažiau nei 2009 m. Tuomet avarijose žuvo 370 eismo dalyvių.
Tai geriausias rezultatas nuo 1960 m. Daugiausiai – 1173 žmonės žuvo 1991 m.
“Pasiekti šių rezultatų mums padėjo aktyvus visuomenės švietimas, sugriežtintos bausmės už kelių eismo taisyklių pažeidimus, vairuotojų kontrolė, investicijos, skiriamos kelių atnaujinimui”, – vardino susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
2007 m. magistraliniuose ir krašto keliuose buvo nustatytos 247 “juodosios dėmės”, o 2010 m. pavyko pasiekti, kad jų sumažėtų beveik perpus – iki 135.
“Galiu drąsiai teigti, kad dar niekada nebuvo diegiama tiek daug inžinerinių eismo saugos gerinimo priemonių valstybinės reikšmės keliuose, kaip per paskutinius trejus metus – ir tai neabejotinai lėmė tiek į žuvusiųjų, tiek ir ,,juodųjų dėmių” skaičiaus mažėjimą”, – sakė ministras.
“Juodoji dėmė” – tai toks 500 m kelio ruožas, kuriame per 4 metus įvyko 4 įskaitiniai eismo įvykiai, kurių metu nukentėjo žmonės, ir kuriame yra didesnė patekimo į eismo įvykį tikimybė.
Daugiausiai – daugiau nei trečdalis – tarp žuvusiųjų 2010 m. buvo pėstieji. Žmonės per mažai saugosi ypač tamsiuoju paros metu.
Žuvusiųjų dėl neblaivių vairuotojų kaltės per pastaruosius keturis metus sumažėjo tris kartus: nuo 74 iki 26.