© KaunoZinios.lt archyvo nuotr.

Pirmadienį Baltarusijos valstybinės televizijos ir radijo darbuotojai atsisakė dirbti. Jie yra paskutiniai viešojo sektoriaus darbuotojai, kurie prisijungė prie opozicijos palaikymo dėl naujųjų rinkimų surengimo. Visuomenės protestai prasidėjo po praėjusią savaitę paskelbtų rezultatų, kurie teigė triuškinančią prezidento Aliaksandro Lukašenkos pergalę.

Netikėta pasipriešinimo akcija įvyko dėl to, kad keli valstybinės televizijos vedėjai atsistatydino praeitą savaitę dėl protestų prieš vyriausybę, per kuriuos buvo žiauriai susidorota su taikiais opozicijos demonstrantais.

Maždaug 100 „Belteleradio“ televizijos operatorių, režisierių ir kitų atsistatydinusių susirinko prie transliuotojo štabo Minske, pranešė nepriklausomas tut.by žinių portalas. 

Žurnalistai reikalauja, kad valdžios pareigūnai pripažintų negaliojančiais rugpjūčio 9-osios prezidento rinkimų rezultatus, išleistų politinius kalinius ir panaikintų žiniasklaidos cenzūrą.

Belteleradio“ kompanijos „Belarus 1“ televizijos kanalas bent dvi valandas transliuoja sekmadienio žinių pakartojimus, darbuotojų streiko metu.

Darbuotojai, kurie sutiko susitikti su „Belteleradio“ pirmininku Ivan Eismont įstaigos viduje, teigė, jog jis įspėjo įpykusius darbuotojus geriau atsistatydinti, o ne streikuoti, teigiama tut.by. Vienas protestantų teigė, kad „Belteleradio“ darbuotojai nenustos streikuoti ir nepaklus Eismont‘o raginimams atsistatydinti, rašoma tame pačiame pranešime.

Maždaug 55 iš 1500 „Belteleradio“ dirbančių asmenų pasirašė peticiją dėl rinkimų rezultatų anuliavimo ir žiniasklaidos cenzūros nutraukimo, pranešama tut.by. Baltarusijos visuomeninės (ONT) ir sostinės (CTV) televizijos stotys taip pat pareiškė apie planus streikuoti.

Pagrindinė Lukašenkos varžovė Svetlana Cichanouskaja ir jos rėmėjai, nesutinka su jo tariamai 80 proc. laimėta pergale rugpjūčio 9 d. rinkimuose. Tūkstančiai žmonių išėjo ne tik į sostinės Minsko, bet ir kitų miestų gatves praėjusią savaitę, protestuoti prieš rinkimų rezultatus, įskaitant daugiau nei 100 tūkst. susirinkusių protestantų sekmadienį.

Valstybės transliuotojai, vienas pagrindinių Baltarusijos žinių šaltinių tvirtai vadovavusių žiniasklaidos darbą, buvo paskelbusi praeitos savaitės filmuotą medžiagą, kurioje užfiksuotas žiaurus susidorojimas su protestuotojais, kuriuos vėliau įkalino ir, kad įspėtų kitus nedalyvauti.

Belarus 1“ parodė protestus prieš Lukašenką sekmadienį pirmą kartą, po ginčytinų rinkimų, nors anksčiau juos pavadino „maištu“.  

Lukašenka nepakluso raginimams atsistatydinti, anksčiau tą pačią dieną vykusiame jo rėmėjų mitinge, į kurį žmonės iš provincijos buvo vežami valdiškais autobusais.

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt

 
Naujienos iš interneto

Sponsored video

Taip pat skaitykite: