Artur Swan: darbe verčiau valgyti pačių pagamintą maistą

Paskelbė: KaunoZinios.lt redakcija Data: 2018-08-28 08:54

Spausdinti | Komentarai

Artur Swan / Organizatorių archyvo nuotr.

Kiekvienas dirbantysis turbūt žino – apsispręsti, ką ir kur valgyti pietums darbe, dažnai būna labai sunku. Aplink biurą esančios kavinės – išbandytos, siūlomas maistas jose nebūtinai atitinka lūkesčius, o to, kaip jis pagamintas, patikrinti galimybės nėra.

Vištiena – patogus sprendimas pietums 

„Motyvuotų atletų“ įkūrėjo, „Kekava“ ambasadoriaus, Artur Swan teigimu, vienas geriausių pasirinkimų pietų patiekalams gaminti yra vištiena: „Kodėl? Nes ji yra skani, vertinga ir paprastai paruošiama. O iš jos pagaminamų patiekalų įvairovė – milžiniška. Iš tiesų, vištieną galime paruošti skirtingais būdais: keptuvėje, orkaitėje, konvekcinėje krosnelėje ar virti garuose“. 

„Būdų, kaip pasigaminti vištieną sveikai, yra be galo daug, todėl kur kas geriau gamintis maistą namie, nei valgyti kavinėse. Su vištienos krūtinėle pietums galite paruošti pilno grūdo lavašą, salotas, sriubą ar troškinį.  Taip pat labai sveika ir naudinga valgyti šią mėsą su grikiais, ryžiais ar pilno grūdo makaronais, virtais brokoliais ar kitomis daržovėmis. Nusipirkę vieną vištienos krūtinėlę, galėsite pasigaminti keletą mėgstamų patiekalų“, –  tikina Artur Swan. 

Anot sveikos mitybos specialisto, rinkdamiesi pačių gamintą maistą pietums į darbą, tiksliai žinome, ką valgome ir esame tikri – pasirinkti produktai yra švieži ir kokybiški. „Gamindami namuose, esame šimtu procentų ramūs dėl to, kokius ingredientus naudojame“, – sako Artur Swan.

Vištienos kokybę lemia auginimo sąlygos 

Renkantis vištieną parduotuvėje, kaina neturėtų būti vienintelis ir pagrindinis sprendimo kriterijus. „Reiktų atkreipti dėmesį į tai, kokiomis sąlygomis vištos yra užaugintos. Jeigu jos auginamos sveikai – maitinamos kokybišku lesalu, turi užtektinai ploto laisvai judėti, auga natūraliomis ir kartu higieniškomis sąlygomis – bus kur kas vertingesnės“, – sako mitybos specialistas ir priduria, kad ne mažiau svarbu būti įsitikinusiam, jog vištos būtų užaugintos nenaudojant antibiotikų. 

„Be antibiotikų užauginti vištienos produktai Lietuvoje yra žymimi Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos patvirtintu ženklu „Užauginta be antibiotikų“. Rinkdamiesi paukštienos produktus su tokia etikete galite būti ramūs, kad renkatės vištieną to gamintojo, kuris atsakingai žiūri į gyvūnų auginimo sąlygas, gerovę bei siekia aukščiausių standartų“, – sako Saulius Petkevičius, paukštyno „Kekava“ valdybos narys. 

Populiariausia dalis – vištienos krūtinėlė

„Vištienos krūtinėlė – liesiausia vištienos dalis, tinkama tiems, kurie prižiūri savo figūrą, formas“, – sako treneris. Vis dėlto Artur Swan akcentuoja, kad tiek aktyviai sportuojantiems, tiek mažiau aktyviems galima valgyti bet kurias vištienos dalis. „Tiesiog reikia žinoti, kad jų kalorijų kiekis – skirtingas. Blauzdelių mėsa yra riebesnė, todėl jos reiktų valgyti mažiau, nei valgytume krūtinėlės. Neverta bijoti valgyti jokių vištienos dalių.“, – teigia jis ir pateikia kelis lengvai paruošiamų, sveikos vištienos patiekalų receptus. 

Vištienos maltinukai su morkomis 

200 g. „Kekava“ vištienos krūtinėlės (rekomenduojama pirkti gryną vištienos krūtinėlę ir sumalti ją namuose)

Pusė svogūno

Nedidelė morka

Kiaušinis

Druska

Pipirai

Džiovinti čiobreliai

Džiovinti rozmarinai

Čili pipirai (mėgstantiems aštriau)

Gaminimo eiga: visus ingredientus sumaišome, suformuojame kepsnelius ir kepame keptuvėje be riebalų arba užpurškę šlakelį alyvuogių aliejaus Kepti galima ir konvekcinėje krosnelėje ar ant elektrinio griliaus. 

Jogurte marinuotos vištienos blauzdelės 

6 vnt. „Kekava“ vištienos blauzdelės

Marinatui:

Pusė pakelio natūralaus graikiško jogurto

Šlakelis alyvuogių aliejaus

Druska

Pipirai

Kiti mėgstami prieskoniai, žolelės

Gaminimo eiga: sumaišome visus marinato ingredientus: jogurtą, šlakelį aliejaus ir prieskonius. Marinatu kruopščiai įtriname mėsą. Įtrintas blauzdeles įdedame į vakuuminį maišelį ir laikome šaldytuve per naktį. Ryte vištieną apie 30 min. kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje. Patiekiame su šviežiomis daržovėmis ir salotų lapais.

KaunoZinios.lt_logo

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt