Šiandien Europos Komisija ir ES nacionalinės vartotojų institucijos paskelbė savo išvadas dėl po „Dieselgate“ skandalo atšauktų 8,5 mln. automobilių, kuriuos Europos Sąjungoje pagamino „Volkswagen“ grupė.
Po „Dieselgate“ skandalo Komisijos narei V. Jourovái 2016 m. rugsėjo mėn. bendrovė „Volkswagen“ pateikė ES masto veiksmų planą, kuriuo siekė užtikrinti, kad atitinkami automobiliai Europos Sąjungoje būtų suremontuoti, kad vartotojai būtų tinkamai informuoti ir kad dėl šio proceso jie nepatirtų nepatogumų. 2017 m. birželio mėn., kai remonto procesas vis dar vyko lėtai, bendrovė „Volkswagen“ taip pat pradėjo taikyti vadinamąją pasitikėjimo didinimo priemonę, pagal kurią pažadėjo iki 2018 m. pabaigos spręsti problemas, kilsiančias po remonto. De facto garantija, susijusi su pasitikėjimo didinimo priemone, taikoma tik 11 variklio dalių. 2017 m. rugsėjo mėn. nacionalinės vartotojų institucijos ir Europos Komisija pareikalavo, kad bendrovė „Volkswagen“ imtųsi papildomų veiksmų. Šiandienos ataskaitoje apžvelgiami veiksmų, kurių, gavusi šį reikalavimą, bendrovė „Volkswagen“ ėmėsi, rezultatai.
Išvadose Europos Komisija ir vartotojų institucijos sutinka, kad iki šiol bendrovė „Volkswagen“ pagerino internete prieinamą informaciją: pateikta išsamių klausimų ir atsakymų bei vaizdo klipų apie atnaujinimo priežastį, taip pat būdus pasinaudoti atnaujinimo galimybe bei vadinamąją pasitikėjimo didinimo priemonę. Vis dėlto bendrovė „Volkswagen“ nepateikė visiškos ir aiškios garantijos, kad atnaujinimas nedaro poveikio automobilių veiksmingumui, ir atsisakė supaprastinti sąlygas, suteikiančias galimybę pasinaudoti minėta pasitikėjimo didinimo priemone. „VW Group“ įsipareigojo atsakyti į visus galimus vartotojų skundus po atnaujinimo. Kilus problemų dėl atnaujinimo, vartotojai raginami kreiptis į savo vietos prekybos atstovus. Jeigu jiems atsisakoma suteikti pagalbą, jie turėtų pateikti oficialų skundą bendrovės „Volkswagen“ nacionaliniams kontaktiniams punktams, sprendžiantiems su atšaukimu susijusius klausimus, ir gali informuoti savo nacionalinę vartotojų apsaugos organizaciją.
Tais atvejais, kai automobilių gamintojas pažeidžia ES tipo patvirtinimo taisykles, automobilio tipą patvirtinusi valstybė narė turi padaryti du dalykus: nurodyti imtis taisomųjų veiksmų, pavyzdžiui, atšaukti visus susijusius automobilius, kad būtų užtikrinta jų atitiktis teisės aktams, ir taikyti veiksmingas, proporcingas ir atgrasomąsias sankcijas automobilių gamintojui. Europos Komisija atidžiai stebi, kaip valstybės narės įgyvendina šias taisykles, ir pradėjo ne vieną su „Volkswagen Group“ susijusią pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, be kita ko, prieš Vokietiją, Liuksemburgą, Ispaniją ir Jungtinę Karalystę. Europos Komisija taip pat paragino iš esmės peržiūrėti ES tipo patvirtinimo taisykles. Todėl nuo 2020 m. rugsėjo mėn. Europos Komisija galės nurodyti vykdyti ES masto atšaukimą ir skirti administracines nuobaudas gamintojams arba techninėms tarnyboms (iki 30 000 EUR už reikalavimų neatitinkantį automobilį).