„Google“ nukreipė šimtus tūkstančių žmonių, ieškančių informacijos apie abortus ir nėštumą JAV, į klaidinančių, netikrų klinikų, kurios iš tikrųjų neteikia abortų ar medicinos paslaugų, svetaines ir uždirbo milijonus dolerių, sakoma naujame tyrime. Kovos su skaitmenine neapykanta centro (CCDH), ne pelno organizacijos, tiriančios dezinformaciją internete, ataskaitoje nustatyta, kad „Google“ paieškos sistema nukreipia vartotojus, ieškančius su abortu susijusių terminų, į mokamus skelbimus iš vadinamųjų „krizinio nėštumo centrų“, neteikia nėštumo nutraukimo procedūros, o siekia neleisti žmonėms jos atlikti, naudodamos medicininę dezinformaciją, sakydami, kad abortai yra susiję su vėžiu ar kitomis ligomis.
CCDH naudojo trečiosios šalies įrankį „Semrush“, kuris apskaičiavo, kad netikros klinikos nuo 2021 m. kovo iki šių metų vasario išleido 10,2 mln. USD „Google“ paieškos skelbimams, kad jie būtų rodomi greta tokių terminų kaip „aborto tabletė“, „aborto klinika“, „aborto klinika šalia manęs“ ir „neplanuota tėvystė“. Ataskaitoje teigiama, kad šios klinikos išleidžia dvigubai daugiau „Google“ reklamai tose JAV valstijose, kuriose abortai yra legalūs, ir kad jos keturis kartus didesnę sumą išleidžia netikrų klinikų reklamai nei bendrai prieš abortus nukreiptai kampanijai. Taip pat, nustatyta, kad 71 procentas klinikų naudojo apgaulingas priemones, kad padidintų paspaudimų ant reklamų skaičius, įskaitant melagingus teiginius apie abortus, ir kad 38 procentai jų savo pagrindiniuose puslapiuose nepateikė tokios informacijos, kad reklamuojamos klinikos iš tiesų neatlieka abortų.
Kovos su abortais centrai, reklamuojami kaip „krizinio nėštumo centrai“, egzistavo jau seniai, tačiau jų pasiekiamumas JAV pernai išaugo ir netikrų klinikų skaičius tapo du kartus didesnis nei faktinių abortų klinikų JAV.
„Google“ atstovas teigė: „Reikalaujame, kad bet kuri organizacija, norinti reklamuotis žmonėms, ieškantiems informacijos apie abortų paslaugas, būtų sertifikuota ir aiškiai atskleistų, ar jos atlieka ar nesiūlo abortų. Praėjusiais metais atnaujinome šiuos atskleidimo duomenis, kad jie būtų dar labiau matomi. Taip pat taikome politiką, pagal kurią reklamuotojams, įskaitant dalyvaujančius mūsų Ads Grants programoje, draudžiama reklamuoti produktus ar paslaugas, kurių jie iš tikrųjų nesiūlo, ir pašalinti skelbimus, kurie pažeidžia šią politiką.“ Taip pat, pridūrė: „Žinome, kad žmonės ateina į „Google“ ieškodami informacijos, kuria galėtų pasitikėti labai asmeniškomis akimirkomis, ir yra įsipareigoję užtikrinti, kad skelbimai šia tema būtų aiškūs ir lengvai suprantami.
Callum Hood, vadovavęs CCDH tyrimui, pareiškė, kad jie turėjo naudoti trečiųjų šalių analizės įrankius, nes Google paieškoje nėra skaidrumo. „Negalite sužinoti, kiek jie išleidžia, kokiomis sąlygomis taiko, pagrindinių klausimų, kurie galimi keliose kitose platformose, kad susidarytumėte didesnį vaizdą.“ Jis teigė, kad tai paieškos sistemoms labai žemai nuleidžia kartelę. „Tai iš tikrųjų yra testas, kaip turėtų veikti bet kurios paieškos sistemos kuruojama informacija ir kaip ji turėtų būti reguliuojama. Šiuo metu iš tikrųjų yra labai prasta įžvalga.“
Ankstesni CCDH tyrimai atskleidė, kad „Google“ paieškos rezultatuose buvo pateikti 132 klaidinantys skelbimai apie netikras klinikas pagal raktinius žodžius, susijusius su penkiomis abortų paslaugomis, ir nė viename skelbime nebuvo paminėti teiginiai, rodantys, kad reklamuotojas neteikia abortų.
„Google“ yra labai mėgstama organizacijų kovojančių prieš abortus priemonė, didinant informacijos apie savo įsitikinimus ir veiklas sklaidą. Vienoje ataskaitoje išnagrinėta tokia rinkodaros įmonė teigė, kad suklastotų klinikų lankytojų užpildytos priėmimo formos parodo, kad „Google“ dabar yra pagrindinis jų klientų pritraukimo šaltinis.
Tyrimai taip pat parodė, kad iki 68 procentų vartotojų negali atskirti Google skelbimų nuo natūralios paieškos rezultatų. Praėjusiais metaispaaiškėjo, kad „Google Maps“ nukreipė žmones visoje Europoje į konsultavimo centrus prieš abortus, kai jie ieško tokių terminų kaip „abortų klinika“ arba „abortų paslaugų teikėjas“, nepaisant to, kad „Google“ žadėjo sugriežtinti šių paieškų rezultatus JAV vartotojams.
Imranas Ahmedas, CCDH generalinis direktorius, sakė: „Google turėjo visas galimybes tai ištaisyti ir vis dar atsisako tai padaryti. Yra taškas, kai nustosite suteikti jiems naudos iš abejonių. Mainais už pinigus jie noriai dalyvauja sistemingame žmonių visame pasaulyje apgaudinėjant jų seksualines ir reprodukcines teises. Ir jie tapo anti-pasirinkimo pramonės sąjungininkais.“