Savaitgalį Birštone oficialiai pradėtas keleivinės laivybos sezonas. Nuo šiol čia visą vasarą vyks reguliarūs apžvalginiai vienos ir dviejų valandų plaukimai Nemuno kilpų regioniniame parke didžiausiu kada nors čia kursavusiu laivu „Algirdas“.
Dar po savaitės numatytas reguliaraus maršruto Birštonas-Prienai-Birštonas startas, o gegužės pabaigoje Kaunas-Birštonas-Kaunas. Po metų yra planas pasiekti Alytų, o gal net ir Druskininkus.
„Siekiame atgaivinti keleivinę laivybą upėmis ir tą jau darome ne vienerius metus. Tam reikalinga infrastruktūrą, kurią po truputį savo jėgomis kuriame. Net neabejoju, kad mūsų pavyzdžiui pasieks ir mažesnių laivų savininkai ir greitu metu po Lietuvą keliausime ne tik automobiliais ar traukiniais“, – sakė Mindaugas Žiedelis, keleivinės laivų asociacijos „Nemunas“ prezidentas ir MB „Birštono kruizas“ įkūrėjas.
M. Žiedelis vienas pirmųjų atgaivino reguliarią keleivinę laivybą Lietuvoje ir pradėjo keliones tokiais maršrutais kaip Kaunas-Birštonas-Kaunas bei Kaunas-Šilutė-Kaunas (ilgiausi vandens maršrutai Lietuvoje).
Pernai M. Žiedelis su komanda atidarė pirmąją didžiųjų keleivinių laivų prieplauką Birštone, prie kurios sėkmingai švartavosi 150 keleivinių vietų turintis „Algirdas“. Beje, nors atidaryta baigiantis sezonui, naujoji Birštono prieplauka sulaukė milžiniško pasisekimo ir tarp nuosavų laivų savininkų.
24m ilgio, 8 m pločio (200 kv. m) pontoninė Birštono prieplauka talpina 100 žmonių. Žiemą ji ilsėjosi Kauno marių senojoje prieplaukoje, o prieš savaitę laivu „Algirdas“ buvo atgabenta į Birštoną. Kelionė Nemunu iš Kauno truko net 10 valandų.
„Šio sezono naujiena – reguliarios apžvalginės kelionės laivu „Algirdas“ Birštone. Tai didžiausias laivas kada nors dirbęs karališkame kurorte“, – pasakoja M. Žiedelis.
Nuo 2014 m. „Algirdas“ plukdo keleivius maršrutu Kaunas-Birštonas-Kaunas. Jo dėka kurortą jau aplankė 35 tūkstančiai turistų. Be abejonės, šis populiarus maršrutas išlieka. O turint didelių keleivinių laivų prieplauką, atsiranda galimybė pasiūlyti papildomas vandens pramogas Birštone.
„Planuojame, kad vien šį sezoną Birštone perplukdysime apie 30 000 žmonių, – sako M. Žiedelis. – Taip pat tikimės, kad prieplauka taps tarsi nedideliu uostu, kur keliaujantys Nemunu galės ne tik prisišvartuoti, bet ir atsigaivinti čia įsikūrusioje kavinėje. Infrastruktūra leisime naudotis visiškai nemokamai.“
Šalia prieplaukos veiks ir pramoginė laivyba. Skirta tiems, kas mėgsta greitį ir ekstremalų sportą. O nuo birželio, bendradarbiaujant su triatlono klubu „Team Ignite“, prieplaukoje ir jos prieigose bus rengiamos sveikatinimosi treniruotės: joga, dviračiai, bėgimas, BFT ir pan.
Keleivinės laivybos entuziastas M. Žiedelis turi ir daugiau planų: tolimesnė keleivinių maršrutų ir prieplaukų plėtra Nemune pradžiai iki Prienų, o vėliau iki Alytaus ar net Druskinikų.
„Tikiuosi, kad turėsime dar ne vieną traukos centrą atsinaujinančiame ir sparčiai besiplėtojančioje laivyboje Nemune“, – sako M. Žiedelis.