Pexels.com archyvo nuotr.

Muzikantai sukilo prieš garsiosios muzikos plafformos „Spotify” generalinį direktorių Danielį Eką, kuris tvirtina, kad muzikos kūrėjai patys kalti dėl savo mažo uždarbio šioje platformoje.

Muzikantai pradėjo skųstis per mažais honorarais, o Danielis Ekas atsakė, kad kalta jų kuriama muzika, ir tik jie patys atsakingi už savo muzikos populiarumą. Į kaltinimus dėl per mažų „Spotify” honorarų Danielis Ekas aiškinasi, kad tai suprasta klaidingai, todėl norint būti išgirstam neužtenka išleisti vieno singlo per kelerius metus, tie, kas nori būti matomi visą laiką ir už tai būti atitinkamai įvertinti, turi įdėti kur kas daugiau pastangų: „Muzikantai turi suprasti, kad tai nuolatinis bendravimas su gerbėjais, jie turi palaikyti tą ryšį visą laiką, o ne tam tikrai momentais, kiek įdedama pastangų, tokių rezultatų ir sulaukiama”.

D. Ekas viename interviu pabrėžė, kad kai kurie muzikantai puikiai pragyvena iš muzikos platformose gaunamų pinigų ir kaip pavyzdį pateikė amerikiečių pop ir kantri atlikėją Taylor Swift. Jis pasakoja, kad T. Swift yra puikus įrodymas, kaip nuolatinis bendravimas su gerbėjais, geros muzikos kūrimas atneša didelę sėkmę, nes paskutinis išleistas T. Swift albumas sumušė „Spotify” rekordus po to, kai buvo transliuotas 80,6 mln. kartų. „Vienareikšmiškai, remiantis duomenimis, atsiranda vis daugiau atlikėjų, galinčių pragyventi iš pajamų srauto”. Reaguodami į tokius muzikinės platformos generalinio direktoriaus žodžius, daugybė atlikėjų pasipiktinę pasidalino savo mintimis „Twitter” socialiniame tinkle, įskaitant ir vieną iš muzikos grupės „R.E.M.” muzikantų Mike Mills, kuris keikė ir piktinosi Danieliu Eku, kad šis moka gerokai per mažai muzikos kūrėjams.

Šiuo metu „Spotify” platformoje veikia tam tikra sistema, kuri vadinasi „pro-rata”, tai reiškia, kad visos gaunamos pajamos iš prenumeratorių ir reklamos yra sumuojamos bendrai ir kiekvienam atlikėjui paskirstoma tolygiai, nesvarbu, kiek klausytojai praleidžia valandų, leisdami jų kuriamas dainas. Dauguma muzikantų šia sistema nepatenkinti ir norėtų sistemos, kuri būtų orientuota į vartotoją, pavyzdžiui, “user-centric” – sistema, paskirstanti pajamas kiekvienam pagal jo muzikos transliuojamą kartų kiekį. Tačiau „Spotify” generalinis direktorius teigia, kad, nors “user-centric” sistema tam tikru atžvilgiu ir atrodo teisingesnė, iš tiesų nėra geresnė.

Pexels.com archyvo nuotr.

Straipsnyje, kurį parašė „Spotify“ finansų direktorius, nurodoma, kad į vartotoją orientuoto modelio įgyvendinimas būtų toks brangus, kad jis galėtų sumažinti bendras menininkų pajamas ir nusvertų lygesnio paskirstymo pranašumus. Išsiaiškinti kiekvieno vartotojo srauto, kuris atiteko kiekvienam atlikėjui, dalį yra daug intensyvesnis skaičiavimas, taigi ir brangesnis, nei tiesiog susumuojant visus srautus. Daugelis muzikos pramonės atstovų mano, kad į vartotoją orientuota sistema vis dar yra tas kelias. „Jis atrodo teisingesnis, tačiau tiesa tokia, kad tai atimtų daugiau pajamų iš muzikos kūrėjų”, – sako finansų direktorius.

Kaip yra iš tiesų, sunku pasakyti, tačiau mažiau populiaresni kūrėjai yra pasipiktinę tokia sistema, nes dažnai jų įdėtas darbas yra dar sunkesnis, nei populiariausių kūrinių atlikėjų, tačiau jiems lieka mažesnis pelnas.

Taip pat skaitykite: TOP 10 visų laikų geriausių muzikinių vaizdo klipų

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: