„Netflix“ pranešė, kad panaikinus galimybę dalytis slaptažodžiu, žiniasklaidos srautinio perdavimo paslaugos prenumeratorių padaugėjo beveik 6 milijonais.
Srautinio perdavimo milžinė neseniai baigė ketvirtį turėdama iš viso 238 mln. abonentų ir uždirbusi 1,5 mlrd. dolerių pelną, sakoma pranešime apie pajamas.
Prenumeratorių skaičius išaugo, kai JAV pramogų pramonę ištiko potencialiai žalingas rašytojų ir aktorių streikas, tačiau analitikai teigia, kad „Netflix“ yra geresnėje padėtyje nei jos varžovai, kad atlaikytų šią audrą.
„Nuolatos deramės su visais pramonės atstovais“, – per pajamų pristatymą sakė „Netflix“ generalinis direktorius Tedas Sarandosas. „Turime baigti šį streiką, kad visi galėtume judėti į priekį“, – pridūrė jis.
Pajamos buvo mažesnės nei tikėtasi, nes „Netflix“ pardavimai laikotarpiu nuo balandžio iki liepos siekė 8,2 mlrd. dolerių, bendrovės akcijos nukrito daugiau nei 8 proc. per prekybą po darbo valandų Volstryte.
Gegužę „Netflix“ ėmėsi griežtesnių priemonių prieš vartotojus, kurie dalijasi slaptažodžiais su žmonėmis, nepriklausančiais jų artimųjų ratui, nes po sunkių praėjusių metų bendrovė siekia padidinti pajamas.
Anksčiau šiais metais bendrovė skundėsi, kad daugiau nei 100 mln. namų ūkių dalijasi paskyromis. „Pripažinkime, griežtos priemonės prieš dalijimąsi slaptažodžiais veikia“, – sakė „Navellier and Associates“ vyriausiasis investicijų pareigūnas Louisas Navellier. „Buvau sužavėtas rezultatais; manau, kad jie puikūs, prenumeratorių padaugėjo“, – pridūrė jis.
Pelno ataskaitoje bendrovė teigė, kad ši politika bus išplėsta į visas jos rinkas visame pasaulyje. Siekdama pakeisti nemokančius vartotojus, „Netflix“ pristatė „skolininkų“ arba „bendras“ paskyras, kuriose prenumeratoriai gali pridėti papildomų žiūrinčiųjų už didesnę kainą arba perkelti žiūrėjimo profilius į naujas paskyras. „Netflix“ pradėjo reklamuoti pasiūlymą maždaug tuo pačiu metu, kai ėmėsi priemonių prieš dalijimąsi slaptažodžiais, o trečiadienį panaikino pigiausią planą be reklamos, JAV kainuojantį 10 dolerių per mėnesį.
„Sprendimas sumažinti pagrindinę pakopą yra pastangos sustiprinti reklamą padidinant kainos skirtumą tarp pakopų su reklama ir be jos“, – sakė „Insider Intelligence“ pagrindinis analitikas Rossas Benesas.
„Netflix“ prenumerata su reklaminiais skelbimais Jungtinėse Amerikos Valstijose kainuoja 7 JAV dolerius per mėnesį. „Sukurti reklamų verslą nuo nulio nėra lengva ir mūsų laukia daug sunkaus darbo, tačiau esame įsitikinę, kad laikui bėgant reklamą galime paversti kelių milijardų dolerių papildomų pajamų srautu“, – rašoma „Netflix“ laiške akcininkams.
Pasak R. Beneso, šiais metais Jungtinėse Valstijose „Netflix“ uždirbs iš reklamos 770 mln. JAV dolerių pajamų ir daugiau nei 1 mlrd. dolerių 2024 metais.
Jo teigimu, didesnis „Netflix“ dėmesys dalijimuisi slaptažodžiu vyks kartu su padidėjusiu spaudimu didinti pajamas iš reklamos skelbimų. „Kadangi paslaugos abonentų skaičius didėja vis daugiau šalių, „Netflix“ daugiausia dėmesio skirs kainai jautrių už paslaugas nemokančių vartotojų perkėlimui į pigesnį, reklama palaikomą planą“, – sakė jis.
Viljama Sudikienė (AFP)