© Wikimedia Commons nuotr.

Europos komisija ir vėl pateikė kaltinimus kompanijai Google neskaidrumu, tuo dar labiau sustiprindama nepasitikėjimą interneto galiūne Europoje.

Šį karta komisijos dėmesį patraukė pelninga Google reklamos verslo dalis pernai kompanijai atnešusi 90%  pelno.

Pranešime Europos komisija kaltina Google nesąžiningu reklamos galimybių kūrinu ir ribotą trečiųjų šalių tinklalapių reklamą.

Kaltinimams pasitvirtinus Google turės sumokėti baudą siekiančią 10% įmonės metinio pelno, kuris pernai siekė 75 milijardus dolerių. Situacija turėtų paskatinti keisti Google veikimo Europos sąjungos šalyse sistemą, kurioje kompanija uždirba iš internetinių paieškų generavimo ir programėlių išmaniuosiuose įrenginiuose.

Europos komisija pabrėžė nustačiusi, jog Google savo produktų reklamas priešpastatydavo konkurentų kuriamų alternatyvų reklamai.

„Kol kas priėjome preliminarią išvadą, kad abu šie kriterijai neatitinka Europos sąjungos teisės aktų“ -, teigė už konkurenciją atsakinga ES tarybos narė Margrethe Vestager, – „Jei Google konkurentai mano, kad niekuomet netaps tokie matomi kaip Google, tai gali juos demotyvuoti ieškoti geresnių investavimo šaltinių.“ – teigi Vestager savo pranešime.

Google savo ruoštu atsako, kad jos siūlomi produktai leidžia ES gyventojams rinktis ir skatina konkurenciją.

Savo atsakymo laiške Google teigė iš naujo išanalizuosianti komisijos atnaujintus kaltinimus  ir pateiks išsamų atsakymą per artimiausias savaites.

M.Vestager stebi Google aktyvumą Europos sąjungos šalyse, kur ši užima beveik 90% internetinių paieškų rinkos.

Naujai pareikšti kaltinimai tik papildė Google jau turimą sąraša. Kompanija bando atsikratyti įtarinėjimų esą jos operacinė sistema Android dominuoja rinkoje. Kompaniją valdančių asmenų akcijos ketvirtadienį pakilo maždaug 1%.

S&P Global Market analitiko S.Kesser teigimu reklama paremtų produktų kūrimas reikalauja gana nepigių išteklių.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: