Davidas Lynchas – garsus amerikiečių filmų režisierius, scenaristas, dailininkas, muzikantas, rašytojas, poetas, avangardistas, keliautojas, medituotojas, animatorius, eksperimentatorius.
Tai menininkas, kuris mėgsta būti kitoks ne tik savo filmais, bet ir veiklomis, kurių niekas iš jo nesitiki. Tačiau iš visų išvardintų veiklų, jis yra labiausiai žinomas kaip filmų ir reklamų kūrėjas. Lyncho režisuoti filmai ir reklamos yra žinomi dėl savo siurrealistinių siužetų bei kruopštaus muzikos ir vaizdo derinimo. Pasaulis jį pirmiausia žino kaip nenuspėjamų, tamsių psichologinių trilerių kūrėją.
Nuo ko viskas prasidėjo? Davidas sulaukė nemažai pasiūlymų kurti reklamas po to kai 1986 m. pasirodė šedevras – filmas „Mėlynas aksomas“ (Blue Velvet), kuriame vaidino tokios žvaigždės kaip Isabella Rossellini, Dennisas Hopperis, Kyle’as McLachlanas ir Laura Dern. Po šio filmo Davidas sulaukė pasiūlymo kurti reklamą Calvin Klein kvepalams “Obsession”. Vėliau Davidas sukūrė daugybę reklamų, stengdamasis išlaikyti jų unikalumą. Jis kūrė kavos, cigarečių, kvepalų, žaidimų konsolių ar socialinių reklamų klipus. Viena iš daugelio populiarių reklamų – minėta kavos reklama.
Šios reklamos keturios dalys, trunkančios apie 30 sekundžių pasakoja apie japonų kilmės vyrą, kuris atvyko į miestelį „Twin Peaks”, ieškodamas savo dingusios merginos. Tam, kad galėtų deramai susikaupti ir atlikti darbą, vyras kartu su detektyvu gerią šią skanią kavą.
1991m. Davidas sukūrė bene šlykščiausią socialinę reklamą, skirtą atkreipti visuomenės dėmesį į šiukšlinimą. Reklamoje rodoma, dėl ko žmonėms nederėtų teršti gatvių šiukšlėmis. Klipo fone skambanti grėsminga muzika, nieko neįtariantis vaikas ir neatsakingi suaugę žmonės išmetantys šiukšles tiesiog gatvėje.
Georgio Armani asmeniškai paskambinęs Davidui paprašė jo sukurti reklamą kvepalams. Davidas nusiuntė trumpą reklamos idėją ir Georgio ši mintis labai patiko. Reklamoje rodoma graži bei paslaptinga moteris, grėsmingi žmonės šešėliuose, džiazo klubo scena, ir visą šią reklamą gaubianti paslaptis.
“Parisienne” cigarečių reklama atrodo kaip koks sapnas. Šioje reklamoje žmonės akivaizdžiai košmariški, tarsi sulėtinti vampyrai, kurie geria purviną vandenį iš balos, taip pat kurie gali priversti pakilti į orą žuvis. Manau daugelis sutiks, kad tai yra viena keisčiausių reklamų.
Šioje reklamoje vaizdas sudėtingas, tirštas. Mirksinčios šviesos, rėkianti sirena, staiga atsirandančios liepsnos priešais lėtai einantį žmogų. Judantys šešėliai, primenantys egzotiškus augalus, girdimi grėsmingi garsai. Šioje reklamoje sutelpa tiek daug, ir tai dar ne viskas. Štai kaip reklamuojama Sony PlayStation konsolė.
Ir naujausia Davido reklama, tai Christian Louboutin nagų lakas. Dauguma kitų reklamų kūrėjų gan stereotipiškai reklamuoja nagų laką. Pavyzdžiui kompiuterio pagalba patobulinti modeliai, rodantys savo nepriekaištinga manikiūrą. Tačiau ši reklama visiškai kitokia. Sidabrinės orbitos skraidančios aplink perlamutrinius bokštus, tobulai nulakuoti nagai, ir rankos laikančios nagų lako buteliuką, bei garsūs raudonpadžiai Louboutin bateliai.
Tikriausiai ne veltui sakoma, kad dėl skonio nesiginčijama. Vieniems Davido darbai nesuprantami, o kitiems atrodo genialūs. Tačiau tenka pripažinti, kad jis kuria neįprastas, nematytas ir unikalias reklamas.