Interneto sensacija – taip buvo pristatyta Geležinė Lapė didelei Kauno technologijos universiteto (KTU) studentų auditorijai, susirinkusiai klausytis paskaitos „Įvaizdžio kūrimas socialiniuose tinkluose“. Nors pats tinklaraščio autorius Arvidas Bendorius nesutinka su tokiu pristatymu ir neigia esantis sensacija, Geležinės Lapės tinklaraštis iš tiesų turi kuo pasigirti. Startavusi prieš ketverius šiandien Geležinė Lapė turi daugiau nei 150 tūkst. gerbėjų „Facebook“ tinkle ir virš 45 tūkst. „Instragram“ sekėjų. Kad tai sensacingi skaičiai vos 3 milijonus gyventojų turinčiai šaliai, pripažįsta ir prestižinis britų savaitraštis „The Economist“.
2014 metais Geležinės Lapės tinklaraštis LOGIN išrinktas geriausiu, o šiais metais Lapė gali pasidžiaugti dar ir išleistomis knygomis „Didžioji iliustruota Geležinės Lapės patarimų knyga“ bei „Geležinės Lapės knyga genialioms mintims užsirašyti“.
Kur slypi tokios sėkmės paslaptis? Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarius socialiniuose tinkluose? Į šiuos ir kitus klausimus A. Bendorius naujiesiems KTU studentams atsakinėjo paprastai ir nuoširdžiai.
Genialumas slypi paprastume
Pats A. Bendorius yra baigęs miškininkystę ir pagal specialybę dirbo ketverius metus. Vėliau bandė laimę įvairiose veiklose, o šiuo metu yra sukaupęs daugiau nei 20 metų darbo bankuose patirties.
Pasak jo, Gležinė Lapė startavo kaip bandymas parduoti šeimos sodybą Anykščių rajone. Tiesa, galiausiai ji buvo parduota visai su socialiniu tinklu „Facebook“ nesusijusiam asmeniui. Dabar „Geležinė lapė“ tebėra autoriaus hobis, laisvalaikio užsiėmimas.
Sėkmingą pasirodymą socialiniuose tinkluose pranešėjas apibūdino labai paprastai. Pasak A. Bendoriaus, svarbiausia – turėti tikslą, o nepasiekiamų tikslų tiesiog nėra. „Tikslams pasiekti gali trukdyti nebent tingumas, proto trūkumas ir atsikalbinėjimų rinkinys“, – vardino Geležinės Lapės autorius. Jis pabrėžė, kad pirmiausia reikia suvokti tai, kad apskirtai savo įvaizdžiu socialiniuose tinkluose rūpintis yra būtina.
KTU archyvo nuotr.
„Iš vienos pusės socialiniai tinklai jaunam žmogui yra vieta kur jis palaiko ryšį su kitais, ieško pramogų, iš kitos pusės – tai vieta, kur paliekate savo pėdsaką. Vėliau jūsų pėdsakų ieškos vadinamieji „Headhunters“, būsimi jūsų darbdaviai, todėl reikia apsispręsti dėl savo privatumo ir to, kokį savo įvaizdį norite kurti. Jei norite save parodyti iš tam tikros pusės – reikia stengtis“, – KTU pirmakursiams patarimus dalino A. Bendorius.
Kaip svarbiausius aspektus, norint išlaikyti gerą įvaizdį ir populiarumą socialiniuose tinkluose, jis įvardino patrauklumą, aktyvumą, mandagumą, turinio įdomumą ir profesionalumą.
„Ką matau, tą dainuoju“ principas
Dalindamasis patirtimi su KTU studentais, Geležinės Lapės autorius pabrėžė, jog neišsenkantys idėjų šaltiniai yra visai šalia, nereikia jų toli ieškoti. „Pavyzdžiui, memai su gyvūnais, visada veikia ir yra patrauklu“, – sakė A. Bendorius.
„Viskas turi būti gana paprasta ir aišku, paimta iš gyvenimo. Žmogus matydamas jūsų žinutę turi galvoti taip: aš taip ir galvojau, tik kažkas ėmė tai ir pavaizdavo, todėl visokie juokingi įrašai, pavyzdžiui, apie tinginystę veikia, nes tai yra tiesa. Tad principas paprastas – ką matau, tą ir dainuoju“, – patirtimi dalijosi pranešėjas.
Pats A. Bendorius pasakojo, kad pagrindinė priežastis, dėl kurios vystė ir vysto savo veiklą internete yra tai, jog jam tai tiesiog įdomu ir nesinori eiti iš paskos naujovėms, šiuolaikinėms tendencijoms. „Nenoriu būti atsilikęs nuo savo vaikų“, – prisipažino jis.
KTU pirmakursiams pranešėjas nuoširdžiai linkėjo tiesiog džiaugtis kiekviena buvimo studentu diena. „Juk tai – gražiausi gyvenimo metai“, – sakė Geležinė Lapė.
KTU archyvo nuotr.
7 trumpi patarimai, kaip kurti įvaizdį socialiniuose tinkluose:
Atrodyk patraukliai. Norint, kad į tave atkreiptų dėmesį, pirmiausia, turi patraukliai atrodyti. Profilio paveiksliukas ar nuotrauka, viršelis ir visi kiti elementai turi būti patrauklūs.
Būk protingai aktyvus. Neturi „užknisti” žmonių. Jeigu kas valandą kažką dėčiau į savo puslapį, jūs tikrai labai supyktumėte. Kita vertus, aktyvumas tikrai reikalingas: žmonės tikisi, kad Lapė kažką parašys, o ji to nepadaro – to tiesiog negali būti. Nors skambės žiauriai, kažkada Lapės vardu rašiau net sėdėdamas laidotuvėse.
Būk mandagus. Kodėl Geležinė Lapė neleidžia sau keiksmažodžių, aštresnių pasakymų, o deda tik gana santūrų turinį? Dirbu finansų institucijoje, tad negali būti, kad žmogus, atstovaujantis solidų banką, keiktųsi. Antra, nemanau, kad keikimasis yra vertingas dalykas. Nesiginu, tai daryti moku, bet socialiniai tinklai tam tikrai nėra tinkama erdvė.
Būk profesionalus. Jei susikūrei puslapį, kuriame siūlai kokias nors paslaugas, turi žinoti, kas vyksta aplinkui. Jau vien tam, kad kitų profesionalų tarpe neatrodytum prastai. Būtina sekti situaciją, juk tavo tikslas – būti pastebėtam ir geidžiamam.
Būk įdomus. Tai – sudėtingas kriterijus, ypač pasirinkus tokį žanrą kaip Geležinė Lapė – edukuoti žmones. Visgi įdomus turinys yra esmė, jei žmogus neras to, ko ieško, eis kitur.
Stebėk vartotojų elgesį. Komentarai padeda susidaryti vartotojų požiūrį į save. Visgi nepageidaujamus komentarus tikrai turi teisę trinti – aš taip elgiuosi su tais, kurie per Geležinę Lapę bando prisitraukti gerbėjų į savo puslapius.
Svarbiausia – nepanikuok. Visgi baisiausia, kas gali nutikti socialiniuose tinkluose, tai negausi „laikų“. Na, ir kas čia tokio blogo? Nepavykusį turinį tiesiog ištrinu ir problema išspręsta.