KTK autoklubo įkūrėjas Rokas Zarauskas: Prie automobilio vairo jaučiuosi neapsakomai gerai

Paskelbė: Data: 2015-07-01 03:50

Spausdinti | Komentarai

© Sandros Štabokaitės nuotr. / nikodema.lt

Kauno Technikos kolega gali pasigirti žymiu ne tik Kaune, bet ir visoje Lietuvoje – autoklubu. Šis iniciatyvių studentų klubas įkurtas beveik prieš metus. Jame studentai konstruoja automobilius, su kuriais vėliau ir lenktyniauja. Pokalbis su pradedančiu lenktynininku, NP Team nariu, Kauno Technikos kolegijos autoklubo įkūrėju, dar jaunu, bet gyvenime jau nemažai pasiekusiu – Roku Zarausku.

Nuo ko viskas prasidėjo? Kodėl pasirinkote būtent automobilių sportą?

– Mano vairavimo karjera prasidėjo būnant 6 metų – ant tėčio kelių. Pirmi nuvažiuoti kilometrai automobiliu, man sukėlė tiek daug teigiamų emocijų, jog dar iki šiol jaučiu tą nepaprastą jausmą tik prisėdęs už automobilio vairo. Galbūt tai ir paskatino mane nuo mažens domėtis automobiliais bei motociklais. Didžiąją dalį savo laisvo laiko studijavau sportinio vairavimo techniką bei autosportui paruoštų bolidų konstrukciją. Ir tik po ilgų apsvarstymų ryžausi sudalyvauti savo pirmose varžybose. Manau, jog autosportą pasirinkau, dėl to, jog įrodyčiau sau bei kitiems, jog tai sugebu.

Ar dabartinė Jūsų studijuojama specialybė susijusi su tuo?

– Taip, šiuo metu studijuoju Kauno Technikos kolegijoje, mano specialybė automobilių techninis eksploatavimas. Ilgai galvojau kur norėčiau mokytis, todėl nemažai blaškiausi, bet trečias kartas nemelavo, prieš tai studijavau dar dviejuose universitetuose, bet ne taip sėkmingai, todėl studijas nutraukiau, teisė ir architektūra buvo ne man. O dabartinėmis savo studijomis esu labai patenkintas. Čia ir įkūriau KTK autoklubą.

Kaip kilo idėja įkurti šį autoklubą?

– Jau keletą metų svajojau konstruoti sau, tobulinti automobilį ir jį išbandyti trasoje, tačiau neturėjau tam sąlygų. Įstojęs į Kauno Technikos kolegiją ten suradau kelias dešimtis studentų, kurie manė taip pat. Mums reikėjo vietos, kurioje galėtume kurti, tobulinti bei dalintis sukaupta patirtimi. O ilgainiui ir ginti savo garbę lenktynininkų gretose. Kartu su bičiuliu – Povilu Bonkevičiumi nusprendėme, jog ši idėja verta direktoriaus apsvarstymo ir tikrai nepasigailėjome.

Gal galėtumėte plačiau papasakoti apie KTK autoklubą?  

– Šiuo metu klube yra 18 narių. Burdami komandą atsižvelgėme į jų pasirinktas studijų kryptis, kiekvienas yra atsakingas už tam tikras funkcijas, kurias jis gali atlikti geriausiai… Savo dirbtuves  įsikūrėme Bosch mokymo centre, kuris pastatytas šalia kolegijos. Galime pasidžiaugti trimis sportui paruoštais automobiliais: dviem Honda bei vienu BMW. Pastaruoju vairavimo technikos mokosi visi klubiečiai, o geriausiai pasirodę sėda už Hondų vairo.

© Sandros Štabokaitės nuotr. / nikodema.lt 

Šiuo metu esate pirmakursis, minėjote, jog prieš tai studijavote visiškai priešingus dalykus nei dabar, tai iš kur įgavote patirties kurti ir tobulinti sportinius automobilius?

– Daug praktikos įgavau dar besimokydamas mokykloje. Pamenu, kaip laiką po pamokų leisdavau NP Team šonaslydžio komandos dirbtuvėse. Taip pat ten praleidau ne vienas atostogas. Nors ypatingai gerų sąlygų dirbti mes neturėjome – mums pavyko sukonstruoti automobilių, kuriais buvo laimėtos prizinės „Driftingo“ čempionato vietos. Džiaugiuosi, jog vyresni inžinieriai dalinosi savo žiniomis.

O pats ar lenktyniaujate?

– Taip. Tiesą pasakius, iki šių metų dalyvavau tik mėgėjiškose autosporto varžybose. Nors man sekėsi neblogai, dažnai oponentų persvarą lemdavo kur kas naujesnė, galingesnė technika. Kita vertus, įgavau vairavimo įgūdžių, kuriuos naudoju dabar, lenktyniaudamas profesionaliose varžybose.

Kaip jaučiatės laikydamas sportinio automobilio vairą?

– Neapsakomai gerai! Jaučiuosi taip, lyg būčiau savo kailyje. Įsivaizduokite, kaip vairuotoją prieš lenktynes kamuoja stresas… Galvoje sukasi mintys apie priešininkus, automobilio techninius parametrus, kaip pasiseks varžybos. O vos pajudėjus iš starto pozicijos tu viską pamiršti, susikoncentruoji tik į kelią ir tiesiog važiuoji. Važiuoji kaip gali geriausiai.

Ar turite savo mėgstamiausią lenktynininką, galbūt žmogų į kurį lygiuojatės?

– Šiuo metu mano favoritas yra Ignas Palaima. Ignas yra profesionalus lenktynininkas, daugkartinis Lietuvos ralio čempionas, du kartus nugalėjęs savo klasėje 1000km lenktynėse. Mane labiausiai žavi tai, jog Ignas negaili patarimų kitiems ir rūpinasi Lietuvos autosporto ateitimi.

Šią vasarą planuojate kelionę motociklu. Važiuosite į Norvegiją. Kokį kelionės maršrutą pasirinkote?

– Kartu su draugu nusprendėme važiuoti Baltijos šalimis į Šiaurę, tuomet keliauti per Suomiją bei Švediją ir į Norvegiją, galiausiai grįžti keltu iš Stokholmo. Pagrindinis kelionės tikslas yra Šiauriausias Europos taškas – Nord Kappa. Pasirinkome pradėti maršrutą ta linkme, kuria greičiau pasiektume jį, o po to galėtume neskubėdami grožėtis Skandinavijos gamtovaizdžiu.

Kiek laiko planuojate važiuoti iki galutinio taško?

– Tik 3 dienas, tačiau visa kelionė truks apie 15-16 dienų. Kaip jau minėjau, mūsų kelionės tikslas yra užtikrintai pasiekti tikslą, o po to, tiesiog važiuoti, ilsėtis, ieškoti nuotykių.

Iš viso nuvažiuosite apie 6300km. Kodėl šiai kelionei pasirinkote motociklą?
– Keliauti motociklu yra visai kas kita nei kita transporto priemone. Tai keliavimo būdas, kuris leidžia tau jaustis visiškai nesuvaržytam, neizoliuotam išorinių konstrukcijų bei langų. Važiuodamas motociklu jautiesi gyvas! Iš tiesų, kilometrų skaičius neturėjo įtakos transporto priemonės pasirinkimui. Mes jau senokai planavome kelionę motociklais po Skandinaviją… Toks atstumas gavosi sudėliojus visus norimus aplankyti kelionės taškus.

© Sandros Štabokaitės nuotr. / nikodema.lt 

Ar šiai kelionei reikalingas  kažkoks specialus pasiruošimas?

– Žinoma. Mūsų laukia tikras išbandymas. Turime būti fiziškai pasirengę. Važiuojant motociklu labai svarbu tinkama laikysena – kitu atveju, ilgos kelionės taps didele kančia. Technika privalo funkcionuoti nepriekaištingai. Privalu suplanuoti pačius nepalankiausius scenarijus, tokius kaip, prastas oras, prakiurusi padanga, uždaryti keliai, netikėti keltų grafiko pakeitimai ir panašiai.

Kiek panašiai kainuos tokia Jūsų kelionė?

– Kuras kelionės metu kainuos apie 300 eur, keltų bilietai, nakvynės kempinguose ir  lankytinos vietos dar tiek pat. Nemažai pinigų reikia ir motociklų paruošimui kelionei. Susidėvėjusios detalės keičiamos naujomis, keičiami eksploataciniai skysčiai. Reikia ir specialių krepšių visiems daiktams, susidėti, kurie keliaus kartu. Dar reikia specialios motociklininko aprangos, navigacijos, atsarginių dalių, kelionės draudimo,  tai kainuos dar apie 350 eur.

Kaip į šį Jūsų užmojį reagavo Jūsų šeima, draugai ir mergina, jeigu tokią turite?

– Šeima jau įpratusi prie mano neįprastų kelionių, be to, žino, kaip atsakingai elgiuosi važiuodamas motociklu, todėl jau nebesijaudina. Manau, įgavau pelnytą pasitikėjimą. Draugai, padeda pasiruošti ir dažnai šmaikštauja apie sugedusį motociklą, tačiau iš tiesų nuoširdžiai tikisi, jog kelionė pasiseks..  Mano mergina, nors ir labai nenorėtų manęs išleisti į tokią „padidintos rizikos‘‘ kelionę, žino, jog tai sena mano svajonė ir smarkiai palaiko mane. Žinau, jog šie visi žmonės keliaus kartu su manim, mano  širdyje. Todėl grįšiu gyvas ir sveikas!

KaunoZinios.lt_logo

Ši informacija yra portalo KaunoZinios.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik susitarus su portalo redakcija ir nurodžius aktyvią nuorodą į KaunoZinios.lt. Parašykite mums adresu info@kaunozinios.lt

 
traffix.lt