© Agnės Veselgaitės nuotr. / KaunoZinios.lt

Laisvės alėjoje negausu kavinių, restoranų, barų, į kuriuos verta bet kada užsukti ir paskanauti jų siūlomų patiekalų ir gėrimų. Maisto asortimentas čia nėra ypatingai platus ir įvairus, kiekvieno skoniui ir poreikiams išpildyti.

Turi dar nemažai pasikeisti tam, kad ir didžiausias maisto kritikas rastų sau širdžiai mielą vietą, kurioje galės puikiai praleisti pusryčių, pietų ar vakarienės metą, taip pat leisti laiką draugų kompanijoje. Liūdna, bet daugelyje kavinių ar restoranų meniu siūlomas tik pakankamai platus lietuviškų patiekalų pasirinkimas. Dažnai kavinėje turėti cepelinų, bulvinių blynų ar kitokų lietuviškų patiekalų yra lyg privalumas, tačiau ne retai kavinėse toks maistas net nevertas tokio vardo, bet vėl gi, reikia mokėti pasirinkti vietą, kurioje verta valgyti lietuviškos virtuvės patiekalus. Vienas iš pozityvių pavyzdžių galėtų būti restoranas „Višta puode“.

Taigi šįkart apsilankiau „Višta puode“  įsikūrusiame Kauno širdyje, Laisvės alėjoje, netoli fontano, šalia viešbučio „Metropolis“. Kavinės vieta gal šiek tiek nedėkinga jai pačiai, šalia yra visiems iki skausmo žinoma „Charlie“  picerija, tad dauguma žmonių ir sugužėję ten. Nustebino tai, kad kavinė „Višta puode“ buvo visiškai tuščia, nei vieno lankytojo, tik kelios padavėjos vaikštinėjo kavinės viduje ir lauke.

Kavinėje apsilankėme karštą vasaro dieną, trečiadienį, maždaug popietės laiku. Buvo visiškai tuščia. Priėjome arčiau, o padavėjos iš kart mus kvietė sėstis lauke, terasoje, nes  mat viduje buvo labai tvanku, mes nesiginčijome, iškart susiradome stalelį ir prisėdome. Atėjome dviese. Neturėjome ko skųstis, lauke oras buvo nuostabus, pūtė silpnas vėjelis, kuris nepatogumų tikrai nekėlė. Galiu iškart fiksuoti, kad kavinės aplinka jauki, tyliai grojo muzika, lankytojų nebuvo, tad jautėmės lyg būtume garbės svečiai, sėdėjome vieni.

Vista puode (2)

© Agnės Veselgaitės nuotr. / KaunoZinios.lt

Padavėja greitai įteikė meniu. Tiesą sakant, tikėjomės kažko kito. Meniu labai trumpas, pasirinkimas nėra ypatingai didelis, tas gal šiek tiek suglumino, nes sunkiai sekėsi išsirinkti ką norėsime valgyti. „Višta puode“ siūlo sezoninį meniu, kuriame pateikiami modernesni lietuviški patiekalai. Meniu vartėme maždaug dešimtį minučių, galiausiai išsirinkome abu tą patį patiekalą „Močiutės Eleonoros kaimišką vištienos troškinį“ (7,5 Eu), padavėja sakė, kad jis labai skanus ir mėgstamas lankytojų. Buvome labai sušilę, tad iškart paklausiau ką gali pasiūlyti atsigerti šalto ir gaivaus, gavau tris pasiūlymus šalta kava su karamelė, paprasta šalta kava ir jų naminė gira, pasirinkau kavą su karamele, žinoma. O mano kompanionas pasirinko paragauti jų naminės giros. Gėrimus gavome greitai, labai džiaugėmės, kad pagaliau galėjome atsigaivinti.

Praėjus dešimčiai minučių gavome savo troškinius. Kvepėjo labai skaniai, atrodė taip pat ne ką prasčiau. Skonis puikus, priminė namus, kai buvome vaikai, mamos tokius patiekalus gamindavo. Tik vietoje tos ryškios spalvos košės (kaip supratome, tai buvo morkos), gaudavome tradicinę bulvių košę. Suvalgėme viską, kas buvo lėkštėje. Skonis tikrai be priekaištų. Grįžčiau vien tik dėl šio patiekalo dar kartą.

Vista puode (3)

© Agnės Veselgaitės nuotr. / KaunoZinios.lt

Tik atėjus į kavinę, pamatėme užrašą, kad kviečia paragauti jų gamybos ypatingų ledų su įvairiais pagardais. Nors žodis „ypatingų“ buvo parašytas su klaida („įpatingų), mus vis tiek suviliojo, užsisakėme jogurtinių ledų su mėlynėmis (3,5 Eu). Nepraėjus nei penkioms minutėms, ledai jau buvo ant stalo. Atrodė puikiai, kvapas, ledų spalva, papuošimas – viskas ko gali reikėti smaližiui. Tačiau skonis nuvylė. Ledai buvo labai birūs, lyg sutrinti ledo gabaliukai, priminė pigius ledus, kuriuos galima įsigyti bet kokioje parduotuvėje už labai mažą kainą, antrą kartą jų jau neužsisakinėčiau.

Kainos nėra labai mažos, tačiau ir nėra pasakiškai didelės, dviese sumokėjome 20,70 Eu, kadangi tai buvo mūsų pietūs, tad kaina nebuvo gąsdinanti.

Vista puode (4)

© Agnės Veselgaitės nuotr. / KaunoZinios.lt

Maistas: 3 Nors maisto pasirinkimas nebuvo labai didelis, tačiau pagrindinis patiekalas, kurį išsirinkome tikrai nenuvylė, troškinys buvo puikus, toks koks ir turi būtų močiutės gamintas troškinys. Tačiau desertą įvertinčiau vos 1.

Aplinka: 2 Aplinka ganėtinai jauki, tvarkinga, išvaizdi. Tačiau terasą, būtų ne pro šalį užsitverti, ar kažkaip atskirti nuo Laisvės alėjos tako, nes žmonės, einantys pro restorano teritoriją, priverčia nejaukiai jaustis.

Aptarnavimas: 3 Aptarnavusi padavėja buvo tikrai maloni ir rūpestinga. Maistą atnešė reikiamos temperatūros ir greitai, kaip tik spėjo virėjai suktis.

Verta aplankyti: 2 Nesu tikra ar visuomet užėjus į šį restoraną galima rasti tai ką nori valgyti, pasirinkimas ganėtinai siauras, nors ir nemačiau kitų sezonų meniu, bet šiame reikėtų daugiau pasiūlymų. Kainos nėra labai mažos, tačiau ir ne pasakiškai didelės, tad jei kils kada noras paragauti paprastų lietuviškos virtuvės patiekalų, pagamintų nepaprastai, šis restoranas vertas dėmesio.