Serialo "Glow" kadras

Nuobodžiaujate žvarbiais rudens vakarais ar savaigaliais? Serialai visuomet puiki pramoga prasiblaškyti. Pristatome jums 15 puikių, vertų dėmesio, pagarbos ir žiūrovų simpatijų serialų, kurius galite pamatyti naudodamiesi interneto milžino „Netflix” paslaugomis.

„Spindesys“ / Glow

Serialas, nukeliantis į 1980-uosius, yra istorija apie nuostabias moteris imtynininkes. Tiesa, kaip ir tikrame gyvenime, daugelis veikėjų čia nėra tikros kovotojos – jos tik aktorės, modeliai ir kaskadininkės, įmestos į ringą ir privalančios rasti jame savo personažą, kurį galėtų paversti imtynių čempionu televizijoje. Juokingiausia tai, kad daugelis iš jų, gyvenime nėra mačiusios nei vienos imtynių kovos, todėl linksmų situacijų ir humoro, čia tikrai neišvengsite.

„Spindesys“ – tai tarsi nenuspėjami kalneliai, nuolat stebinantys staigiais posūkiais ir įstabiais charakteriais. Sunku net pasakyti, kaip šį serialą turtų vertinti feministės, nes iš dalies, jis moterų kūnais ir personažais žaidžiantis šou, kurio žinutė aiški jau nuo pirmosios serijos, tačiau iš kitos pusės, tai moterų stiprybę, pasirinkimo laisvę ir savęs ieškojimą skatinantis gyvenimo šansas. 14 moterų, atrinktų kuriamai televizijos laidai, ne tik bando išsiaiškinti, kokais personažais gali tapti ringe, tačiau ir kaip jie susiję su tikruoju jų gyvenimu. Kai kurios iš jų yra mamos, kai kurios nuolatinės melagės arba paprasčiausios pasileidėlės, o kitos, neįtikėtinai tyros – tačiau, „Spindesys“ visas jas pastatė ant vieno, lygaus ringo grindų, tam, kad pamatytų vidinę kovą tarp asmenybės ir profesionalumo, bei įtikinantį šou.

Serialas užburia tuo, kad nuo pat pražios iki galo, yra absoliučiai 1980-uosius primenantis kūrinys. Aptempti ir įvairiaspalviai triko, tamprės, pabrėžiančios merginų apvalumus, muzika, paskutinį kartą girdėta žiūrint „Gelbėtojus“, ir šukuosenos, reikalaujančios pusės flakonėlio plaukų lako. „Spindesys“ prie ekranų suburs ne tik visas moteris, nostalgiškai žvelgiančias į vaizduojamas savo jaunystės madas, ar paauglius, ieškančius geros humoro dozės, bet ir vyrus, norinčius paganyti akis į triko aptemptus moterų kūnus, arba pamatyti „Amerikietiškų imtynių“ užkulisius.

„Santa Klaritos Dieta“ / Santa Carlita Diet

Santa Klaritos Dieta

Ši komedija nėra įprastinis šou apie zombius, kuriame vyrauja vien kraujas ir pūvančios numirėlių galūnės. Režisierius Victor Fresco čiamums itin subtiliai pateikia tokias žmogiškąsias savybes kaip ryžtas ir aukos dėl mylimųjų gerovės. Sheila (Drew Barrymore) ir Joel (Timothy Olyphant), iš šalies atrodo lyg tobula, tačiau kiek neįprasta pora. Porelė užsiima nekilnojamojo turto verslu, turi nuostabų namą ir neįprastai protingą dukrą, tačiau nesijaučia patenkinti savo gyvenimu. Joel nuolatos trūksta ryžto kažko imtis, o Sheila itin drovi ir jai trūksta drąsos įvairiose situacijose, tačiau netikėtas posūkis visą tai pakeičia, kai Sheila tampa zombiu. Be abejo, tapti zombiu nenorėtų niekas, bet tai kardinaliai pakeičia šeimynėlės gyvenimą. Sheila tampa drąsi, impulsyvi ir pasitikinti savimi moteris, tačiau jos dieta šiek tiek trikdo šeimos gyvenimą. Kiekvieno valgio meniu, tik vienas pasirinkimas – žmogiena.

„Keisti dalykai“ / Stranger Things

StrangerThings-4

Serialas vaizduoja netikėtus įvykius mažame Indianos miestelyje 1983 – aisiais, kai dvylikmetis berniukas Vilas (akt. Noah Schnapp) dingsta kaip į vandenį. Vilo motina Joyce Byers (akt. Winona Ryder) pradeda paiešką, tikėdamasi pagalbos iš vietinių tarnybų. Tuo pat metu, Vilo draugai atlieka savo tyrimą, tačiau vietoj savo draugo, jie atranda keistą, bevardę mergaitę. Netrukus mįslingos dėlionės dalys ima atsiskleisti viena po kitos, maišydamosis su nepaprastomis galiomis ir itin slaptais vyriausybės projektais ir bandymais pastaruosius nuslėpti. Seriale yra gausybė veikėjų, kuriuos žiūrovai laikui bėgant gali pamilti ir prisirišti prie jų. 80 – ųjų žvaigždės Wynonos Ryder veikėja Joyce yra vieniša mama, negalinti pasiduoti savo jauniausiojo sūnaus paieškose, nors atrodo, kad tam yra daugybė kliūčių. Ji tiki neįmanomu, bandydama susisiekti su savo sūnumi kalėdinių girliandų pagalba po trumpo momento, kuomet ji suabejoja savo sveiku protu. Policijos viršininkas Hopperis (akt. David Harbour), nors iš pradžių į Joyce teorijas ir žiūrintis skeptiškai, užjaučia ją, kadangi pats prarado savo dukrą, ir palaiko Joyce, kuomet jai kyla sunkumų. Kiti suaugusieji nėra tiek daug įsitraukę į tyrimą, tarsi nepastebintys keistų aplinkybių, kuriomis miestelyje dingsta žmonės. Be abejo, seriale yra vaikų, kurie įneša neišskiriamos draugystės ir ryšio elementą. „Keisti dalykai“ yra vienas iš geriausiai vertinamų „Netflix“ kūrinių, ir ne be reikalo. Jis kuria tam tikrą atmosferą, yra įtraukiantis, tamsus ir kartais netgi gąsdinantis, bet tuo pat metu ir lengvas – tarsi būtų modernus bandymas sujungti pasakas su „X-Failais“. Serialas primena filmą, išbaigtą galingais ir įtikinamais aktorių pasirodymais, nuostabia kinematografija ir specialiaisiais efektais, ir pabaigai, su nuostabiais 80 – ųjų garso takeliais.

„Geroji vieta“ / The Good Place

good-place-3

„Geroji vieta“ nėra panašus į tipiškus, visada publiką atrandančius komiškus serialus, o ir originalus serialo siužetas pradžioje daugumai žiūrovų galėjo pasirodyti kiek per ambicingas. Tačiau nepaisant abejonių, serialas sulaukė didžiulio dėmėsio ir populiarumo bei užsitarnavo antrąjį sezoną bei trečiąjį sezonus. Serialo siužetas sukasi apie Eleanorą Šelstrop (jos vaidmenį atlieka talentingoji Kristen Bell), gan ydingos moralės moterį, kuri pabunda pasaulyje po mirties ir patenka į vadinamąją „Gerąją vietą“ – kitaip tariant, rojų. Maiklas, Gerosios vietos kūrėjas, pristatydamas jai šį į utopiją panašią vietą prasitaria, kad ji čia pateko už teisingai ir kilniaširdiškai nugyventą gyvenimą. Tačiau Eleanora suvokia, kad į Gerąją vietą pateko per klaidą, ir privalo slėpti savo toli gražu netobulą sielą, tuo pat metu stengdamasi tapti geresniu žmogumi nei buvo būdama gyva. Šis serialas – tai juokingas ir neįprastas žvilgsnis į gyvenimą po mirties, nuo pat pirmosios serijos stebinantis savo originalumu. Su truputėliu geros ironijos, „Geroji vieta“ arba rojus nuo pat pradžių vaizduojamas perdėtai idealistiškai– nuolat šviečia saulė, vyrauja pastelinės spalvos, visi praeiviai šypsosi, o porelės sėdi kavinėse valgydami įvairiausių spalvų šaldytą jogurtą ir sveikindami vieni kitus patekus į rojų. Tačiau Eleanorai pasirodžius, rojuje prasideda nelauktos bėdos – atsiranda neaiškios skylės bei prasideda didžiulės audros, o rojaus gyventojai sutrikę, dėl kokių priežasčių tai vyksta. Tačiau Eleanora žino, kad tai gali vykti tik dėl jos nepelnyto buvimo „Gerojoje vietoje“, kuris vis labiau gadina pomirtiniame pasaulyje vyravusią pusiausvyrą.

 „sense8“

sense8

Specialiai „Netflix“ režisierių Wachowski dueto kuriamo serialo „sense8″ siužetas tikrai sudomins tuos, kas išsiilgę originalumo. Pagrindiniai aštuoni serialo veikėjai, nepažinodami vienas kito, gyvena skirtinguose pasaulio kampeliuose. Visų jų gyvenimai skiriasi kaip diena nuo nakties: jaunas autobuso vairuotojas Kenijoje siekia sutaupyti pinigų AIDS sergančios motinos vaistams, įtakinga Seulo verslininkė po darbo užsiiminėja kovų menais, transmoteris iš San Francisko internete kovoja už lygias teises, Indijoje farmacijos mokslus baigusią merginą konservatyvūs tėvai nori ištekinti už nemylimo vyro, Londone gyvenanti islandė didžėja bando pabėgti nuo praeities, Meksikos telenovelių aktorius slepia savo homoseksualumą, Čikagos policininkui ramybės neduoda neišspręsta žmogžudystė iš vaikystės, spynų ekspertas Berlyne yra profesionalus vagis. Vieną dieną jie atranda turintys telepatinių galių, kurios jiems leidžia bendrauti tarpusavyje ir kartu spręsti problemas. Kaip ir iš kur tos galios atsirado — nepaaiškinama. Žinoma tik tai, kad dėl jų sugebėjimų mintis kontroliuojantis blogiukas juos siekia pagrobti blogio korporacijai.  Kuriant „sense8“ Vachovskiai stengėsi apgalvoti kiekvieną smulkmeną, atsižvelgiant net į skirtingas laiko zonas. Daug dėmesio skirta atsiriboti nuo kultūrinių stereotipų, kurie įprastai vaizduojami Holivude. Pavyzdžiui, autobuso vairuotojo paklausus ar jis iš Afrikos, jis patikslina, kad Afrika tik žemynas, o jis iš Kenijos. Homoseksualių veikėjų paskirtis nėra vien tik atstovauti mažumas.

„Rikas ir Mortis“ / Rick and Morty

Rick-and-Morty-6

Tai animacinė mokslinės fantastikos komedija, skirta tik suaugusiems. Smurtas, juodas ir improvizuotas humoras, alkoholis, keisčiausi moksliniai išradimai, seksualinės fantazijos, keiksmažodžiai. Didelio populiarumo susilaukusi mokslinės fantastikos komedija buvo sukurta Justin Roiland ir Dan Harmon pastangomis. Anot Dan Harmon, šis serialas yra tarsi visiems gerai žinomų „Futurama“ ir „Šeimos bičo“ mišinys, balansuojantis tarp šeimyninio gyvenimo ir mokslinės fantastikos. Seriale ne tik išvysite daug monstrų ir ateivių, susipažinsite su kitomis dimensijomis, planetomis, bet ir gausite juodo humoro dozę iš mūsų pagrindinių veikėjų. Visas veiksmas sukasi aplink Smith šeimyną, kurią sudaro penki jos nariai: mama Betė, tėtis Džeris, dukra Samer, sūnus Mortis ir senelis Rikas Sančežas. Šeimyna niekuo neišsiskirtų nuo kitų, jeigu nebūtų senelio Riko, kuris vaizduojamas, kaip ekscentriškas alkoholikas bei išprotėjęs mokslininkas. Jis didžiąją animacinio filmo dalį praleidžia garaže, konstruodamas naujus išradimus arba keliaudamas į kitas planetas ir dimensijas, pasitelkdamas teleportaciją ir savo skraidančią mašiną. Žinoma, nuotykius patirti vienam būtų nuobodu, todėl su savimi keliauti jis visuomet pasikviečia anūką Mortį. Šis vaikas vaizduojamas, kaip paprastas, naivus ir neturintis socialinių gabumų. Deja, šios kelionės visiškai nepatinka jo tėčiui Jerry, kuris dirbdamas paprasta ofiso darbą, jaučiasi nelaimingas ir neįvertintas ne tik darbe, bet ir namuose. Su žmona išgyvenantis santykių krizę ir nerandantis bendros kalbos su savo vaikais, Džeris lieja pyktį ant Riko, kuriam bendrauti su namiškiais sekasi kur kas geriau. Šis animuotas mokslinės fantastikos komedijos žanras išsiskiria savo kategorijoje, dėl kiekvienoje serijoje pasirodančių realių gyvenimiškų situacijų. Daugelis serijų priverčia bent trumpam susimąstyti apie kontraversiškas ir filosofines temas.

„13 priežasčių kodėl“ / 13 Reasons Why

10

Serialas pasakoja jautrią istoriją – mergina, vardu Hana Baker (akt. Katherine Langford), nusižudo ir palieka 13 garso juostų, aiškinančių 13 priežasčių, kodėl ji taip padarė. Praėjus savaitei po pagrindinės herojės mirties, slapta Haną mylėjęs jos bendraklasis Klėjus (akt. Dylan Minnette), grįžęs po pamokų, randa keistą siuntinį, paliktą prie jo namų – 13 audiokasečių. Jose mergina pasakoja savo istoriją, 13 priežasčių, privedusių ją prie drastiško sprendimo. Kiekvienoje kasetėje mergina įvardija, koks įvykis ar žmogus ją paskatino tam ryžtis. Hana atskleidžia, kad kasetes gavo žmonės, apie kuriuos ji kalba, kitaip tariant tie, kurie vienaip ar kitaip buvo merginos mirties priežastimis. Tai reiškia, kad Klėjus, buvo viena jų. Serialo veiksmas vyksta dvejose laiko terpėse – dabartyje, kuri sukasi aplink Klėjų, ir praeityje, kuri audiokasetėse pasakojama Hanos lūpomis. Seriale aptariamos ne tik priežastys, kodėl mergina taip pasielgė, tačiau ir platesnis vaizdas – kaip tėvai bando susidoroti su vaiko netektimi, kokių priemonių imasi mokykla, kaip į situaciją reaguoja bendraklasiai, artimieji, draugai. Serialas tampa vis labiau dramatiškas, įtraukiantis ir įtemptas su kiekviena serija, pilnas netikėtų vingių, kurių nesinori atskleisti, tad geriausia – patiems pažiūrėti ir įvertinti.

„iZombie“

iZombie-7

Šis TV šou kupinas išrandingų juokelių apie zombius, kurį gaubia pakankamai juodo humoro tamsa, už kurią serialą tikrai galima pagirti. Serialas yra įkvėptas, komikso „iZombie“, bet vienintėlė akivaizdi sąsaja tarp komikso ir šio šou, tai dvidešimtmetė mergina zombė, kuri naudoja prisiminimus iš žmonių smegenų, kurias suvalgo, tam, kad galėtų išsiaiškinti žmogžudystes. iZombie, mėgina pateikti žiūrovams zombius ir antgamtines galias, stengiantis nepamiršti pačio komikso šaknų. Kūrėjų sąrašas puikiai pateikiamas kiekvieno akto pradžioje komikso forma, o tai atrodo išties originaliai. Serialas nėra vien tik apie Olivia Moore (Rose McIver) ir zombius. Įprastas vakarėlis laive, merginaipasibaigė ne taip kaip ji tikėjosi. Iš pradžių įprastai atrodantis vakarėlis, greitai pavirto į zombių skerdynes laive. Pagrindinė veikėja Liv, buvo chirurginiame skyriuje besimokanti rezidentė šio vakarėlio metu buvo transformuota į gyvą numirėlę – zombę. Serijalas kiek tiesiogiai perduodą mintį – tu esi tuo ką tu valgai, kadangi pagrindinė serialo veikėja Liv, įgauna paskutinių suvalgytų smegenų prisiminimus, įgudžius ir asmenybės bruožus. Seriale tai atsispindi kaip antisocialumas, kleptomanija ar įvairios baimės. Liv nusprendžia panaudoti savo galias ir įsidarbinusi ir miesto morge padėti detektyvui Clive Babinaux (Malcolm Goodwin) tirti žmogžudystes. Taip serialas tampa zombiniu detektyvu. Dėja Liv gyvenimas nėra toks paprastas kaip atrodo, problemų jai tikrai netrūksta. Besimokant naudoti naujas galias, ji taip pat mokosi kaip vėl tapti savo šeimos ir draugų dalimi. Viena didžiausių jos baimių – paversti ką nors iš artimųjų zombiais.

Hepis“ / Happy!

Happy-season-2

Serialas pastatytas pagal komiksų seriją, sukurtą DC veteranų Grant Morrison ir Darick Robertson. „Hepis“ neabejotinai yra vienas iš labiausiai pamišusių visų laikų televizijos serialų visoje galaktikoje. Tai yra tikra beprotystė ekranuose: buvęs policininkas sudaro komandą su skraidančiu mėlynu vienaragiu, kuris yra įsivaizduojamas mažos mergaitės draugas, ir kartu kovoja prieš blogąjį Kalėdų Senį. Viena geriausių serialo bruožų yra tai, jog pagrindinį veikėją Niką Saksą vaidina Christopher Meloni. Aktorius daugeliui žinomas iš populiariojo serialo „Įstatymas ir tvarka: specialusis skyrius“ (angl. Law and Order: SVU), kuriame jis vaidina Eliotą Stablerį. Pastarojo serialo gerbėjams „Hepis“ bus tikras išbandymas, nes Nikas Saksas yra visiškai priešinga asmenybė Eliotui. Pagrindinis veikėjas Nikas yra korumpuotas, nemandagus ir jam nerūpi visiškai niekas. Vis gi, toks jis buvo nevisada. Nikas – buvęs policininkas, puikus detektyvas, vienas geriausių visame mieste. Tačiau skaudžios patirtys, žiaurios bylos ir dar žiauresni vaizdai pakeitė veikėją. Dabar jis – samdomas žudikas, kuris beprotiškai daug geria, vartoja narkotikus, užsiima bereikšmiu seksu, žmogų nužudyti jam yra vienas lengviausių dalykų žemėje, tai jis daro be jokių skrupulų, o ką nors išduoti nereiškia nieko. Šalia jo būti yra visai nesmagu, išvaizda primena benamį, tačiau žiūrint serialą atrodo, jog jis yra nemirtingas. Serialas prasideda Niko pristatymu. Mes matome jį baro tuolete, vemiantį. Iš ties, puikus veikėjo pristatymas. Iš karto aišku, kas per žmogus jis yra. Pirmojoje scenoje rodomas ir jo įsivaizduojamas bandymas nusižudyti, kuris pavirsta į įvairiausių spalvų gamą, kurią juokinga paverčia ir takelyje girdimas kalėdinės dainos remiksas. Kūrėjai neduoda laiko apmąstymams, žiūrovui iš karto aišku, jog serialas nėra toks, kaip visi. Nikas Saksas, kaip jau minėjome, yra buvęs policininkas, tačiau į jį pažvelgus to visiškai nepasakytum. Jam nerūpi niekas, o dienas jis mieliausiai leistų viskio butelio draugijoje. Dabar pinigus įvairiems malonumams jis užsidirba būdamas samdomu žudiku. Jis gavo užduotį, kuri iš pirmo žvilgnio atrodė visai paprastą – pašalinti kelis mafijos vaikus, nepatyrusius italus. Tačiau viskas pasisuko visai kita linkme, įvyksta didžiulis fiasko ir Nikas pašaunamas. Viena iš jo aukų, jauniausias vaikinas, prieš mirdamas bando Nikui pasakyti kažkokį pavojingą slaptažodį, o liudininke tapusi prostitutė policijai praneša, kad Nikas jį girdėjo. Tai – melaginga informacija, kuri sukelia pagrindiniam veikėjui daug bėdų.


Ozarkas“/ Ozarak

ozarakas

„Ozarko“ pavadinimas yra tarsi nuoroda į rodomą aplinką – JAV Ozarko regioną Misūrio valstijoje, kur galime išvysti šiek tiek Hiksvilio rajono su didžiuliu ežeru ir daugybe medžių. Tačiau didžioji dalis serialo buvo nufilmuota prie Allatoonos ežero, Džordžijos valstijoje. „Ozarkas“, remdamasis savo pagrindine veiksmo vieta, sujungia vaizdus ir sukuria bendrą atmosferą. Seriale pasakojama apie Čikagoje įsikūrusius Birdesus, kurie yra paprasta šeima, gyvenanti įprastą gyvenimą – išskyrus Marty Birdesą (akt. Jason Bateman) ir jo darbą. Vyras ir dviejų vaikų tėvas dirbafinansų patarėju bei yra ir didžiausias pinigų plovėjas antrame pagal dydį Meksikos narkotikų kartelyje. Kai pašlija santykiai su kartelio bosu po pinigų dingimo, Marty turi išsikraustyti ir perkelti nusikalstamą veiklą į Ozarką. Čia, pasak Marty, jis gali plauti dar daugiau juodosios rinkos pinigų. Šio serialo grožis atsiskleidžia tuomet, kai vienos šeimos nusikaltimai išsiplečia į didesnį kriminalinį verslą Ozarke. Teisėsaugos pareigūnai yra įtraukiami į nusikaltėlių sekimą.

Pakvaišusi buvusioji“ / Crazy ex girlfriend

Crazy-ex-girlfriend

Pagrindinė serialo veikėja Rebeka Bunch (akt. Rachel Bloom) yra itin išsilavinusi nekilnojamo turto advokatė, dirbanti prestižinėje Niujorko įmonėje. Vieną dieną ji susitinka Joshą Chaną (akt. Vincent Rodriguez III), savo pirmąją meilę iš vasaros stovyklos, kurioje lankėsi 2005 – aisiais. Tąkart, stovyklai einant į pabaigą, Rebeka tikėjosi, kad jų santykiai nenutrūks ir mokykloje, tačiau Joshas išvadino ją keista ir į jos prisipažinimą meilėje atsakė tik padėkodamas, nuo ko Rebeka taip ir neatsigavo. Joshas netikėto jų susitikimo metu prasitaria, kad kraustosi į Kaliforniją, Vakarų Koviną. Praėjus kiek laiko po susitikimo, Rebeka nusprendžia sekti paskui Joshą – ji įsidarbina vietinėje Vakarų Kovinos teisininkų firmoje ir išsinuomoja ten butą. Kovinoje Rebeka sutinka daugybę žmonių su kuriais tampa draugais ir vėliau netgi pradeda susitikinėti su Josho draugu Gregu, tuo pat metu bandydama susigrąžinti Joshą. Nepaisant ne itin malonios pagrindinės veikėjos, serialas sukurtas įtaigiai ir smagiai – tai tarsi komedijos, romantikos, fantazijos ir satyros mišinys, vaizduojantis gyvenimą nuobodžiame priemiestyje. Taip pat, tai kartu yra ir giliai įsirėžianti psichologinė drama, kuri stengiasi, kad žiūrovas suprastų ir išgyventų dėl visų serialo pagrindinių veikėjų, netgi pačių destruktyviausių. „Pakvaišusi buvusioji“ smagus ne tik dėl gerai parašyto scenarijaus ar aktorių, puikiai įsikūnijančių į savo personažus, bet ir dėl savo nuostabių muzikinių numerių, kurie varijuoja nuo klasikinio „slapstick“ žanro iki Brodvėjaus miuziklams lygių pasirodymų – seriale vaidina nemažai Brodvėjaus profesionalų, ir muzikiniai „Pakvaišusios buvusiosios“ numeriai yra ištobulinti ir kupini humoro. Kiekvienoje serijoje žiūrovas gali pamatyti kelis, dažniausiai du ar tris, muzikinius numerius, kuriems dainas parašė roko grupės „Fountains of Wayne“ narys Adamas Schlesingeris, vienas iš serialo scenaristų Džekas Dolgenas ir pati Rachel Bloom, kuri kartu yra ir serialo kūrėja bei vykdančioji prodiuserė.

„Proto medžiotojai“ / Mindhunter

proto medziotojai

„Proto medžiotojus“ pamils kiekvienas kriminalinio žanro mylėtojas, kadangi serialas siekia atskleisti ir padėti suprasti žiūrovams kaip veikia siaubingų nusikaltėlių protai. Žiūrovai stebi kaip du FBI agentai – jaunasis tyrėjas Holdenas Ford (Džonatanas Groff) ir patyręs agentas Bilas Tench (Holtas McCallany) bando sukurti sistemą, kuri padėtų geriau suprasti nusikaltėlius. 1977 metais jie pradeda savo kelionę po JAV apklausdami pačius siaubingiausius visų laikų žudikus. Besivystant veiksmui, susiduriame su dažnai pasitaikančiu klausimu – ar serijiniu žudiku tiesiog gimstama, ar tokius juos paverčia gyvenimas ir juos supanti aplinka? Ar žmonės turėtų stengtis suprasti žudikus, o gal tiesiog jiems visiems klijuoti „blogio“ etiketes? Prie žudikų prieinama užsimaskavus, ir ši maskuotė padeda pagrindiniam veikėjui kalbėti žudikui suprantama kalba ir tokiu būdu išgauti iš jo daugiau informacijos. Tai ir proto žaidimas – galbūt abejotinas, bet tuo pačiu genialus. Kitą vertus, gebėjimas taip natūraliai bendrauti su žudikais kelia nerimą. Jis verčia mus susimąstyti ar žmogus su tokiu ypatingu gebėjimu gali būti laikomas „normaliu“. Yra žinoma, kad serijiniai žudikai dažnai tampa įkvėpimu kūrėjams, kadangi žmonės turi ši žiaurų susižavėjimą baisiomis bei dramatiškomis mirtimis. Pačios įdomiausios šio serialo scenos tos, kuriose galime iš arti pamatyti žudikus.

“Altered Carbon” 

altered-carbon

Visi įmanomi kompiuterinės grafikos elementai, kriminalinės dramos motyvai ir netgi žmogžudystę bandantis išsiaiškinti detektyvas – tokį gardų saldainį, su kontrastingu, naujovišku užpilu siūlo antro sezono garantiją šiais metais užsitvirtinęs serialas „Altered Carbon“. Užburiančios spalvos ir įmantrus technologinis pasaulis žiūrovą prikausto prie ekrano, nuo kurio nesinori lengvai atsitraukti visų dešimties serijų metu. Ir netrukus pradedi iš tikrųjų mąstyti, ką darytum, jei visuomenė būtų priversta imtis drastiško technologinio perversmo: sąmonė ir protas skaitmenos dėka išlieka, o su savu kūnu paprasčiausiai atsisveikinama. Viskas vardan amžino gyvenimo. Ši istorija apie šiuolaikinį tarpgalaktinį kareivį, kuriam patikėta išsiaiškinti neįtikėtinai turtingo verslininko žmogžudystę, yra nominuota kaip labiausiai aptariama serijų kolekcija šiais metais. Naujasis mokslinės fantastikos žanro kūrinys, į kurį investuota kiek daugiau nei 70 mln. eurų, žmogaus mirtį vaizduoja it pasenusį praeities faktorių, kurio galima išvengti. Aplink visus piliečius, įkalintus ne savuose kūnuose, sukasi išmanūs robotai, beveik tobulai užprogramuoti atlikti savo darbą. Sakyti, jog „Modifikuota anglis“ serialas panašus į jau legendiniu dėl savo kontrastingų atsiliepimų tapusį „Bėgantis skustuvo ašmenimis“ filmą būtų neteisinga, tačiau Netflix fantanstikos fiestoje taip pat išvysime ir skraidančių policijos automobilių, ir keistų militaristinio tipo vyriškų apsiaustų, nuo vėjo plevėsuojančių pažeme. Serialas, paruoštas pagal 2002 m. Richard K. Morgan romano ypatumus, tarsi pasineria kartu su mumis į ypatingą kelionę laiko mašina. Ateities vizijos ir elektronika paremtas pasaulis, kuriame žmogaus ilgaamžiškumas šiam atneša kitokių pavojų, stebina netradiciniu sprendimu įterpti klasikinio detektyvo motyvą. Pagrindinis veikėjas ir serialo žvaigždė – švedų kilmės amerikietis aktorius Joel Kinnaman, geriausiai žinomas dėl savo pasirodymo kultiniame seriale „Kortų namai“. Kinnaman įkūnija Takeshi Kovacs, po 250 m. ilgai trukusio žiemos miego specialiai misijai prikeltą pilietį, kurio ankstesnė patirtis bei karinis paruošimas transportuojamas į ką tik atgimusį, naujai jauną, tobulai sportišką kūną. Pasaulyje, kur 24-ame amžiuje mirtis yra tik vargšų problema, galime pastebėti patriarchalinę sistemą. Turtingiausi ir galingiausi serialo herojai gyvena virš mažiau pasiturinčiųjų, specialiai ponams vargšų darbininkų pastatytuose dangoraižiuose ar įmantriose vilose, įrengtose dangaus platybėse tarp miglotų debesų.

 „Juodasis veidrodis“ / Black Mirror

Juodasis veidrodis

Šiuolaikinės medicininės technologijos leido išgydyti tūkstančius žmonių, pagydyti nepagydomuosius, suteikti šansą tiems, kurie ankščiau jo neturėjo. Internetas ištrynė valstybių sienas, atstumus  ir ilgas valandas laukimo, tačiau tuo pačiu jis ištrynė ir gebėjimą bendrauti, savarankiškai mąstyti ar mėgautis mus supančiu pasauliu. Technologijos suteikė begalę teigiamų aspektų, tačiau tuo pačiu nepašykštėjo ir neigiamų. “Black Mirror”, tai serialas atskleidžiantis tamsiąsias technologijų puses, pateikiantis savo ateities viziją, kuri gali pasirodyti mažų mažiausiai niūri. Tai toks serialas, kurį labai sunku nusakyti žodžiais. Ir taip yra tikrai ne dėl to, kad jis yra neįdomus ar nesuprantamas. Kiekvienoje serialo serijoje pasakojama vis kita istorija, su kitais pagrindiniais veikėjais ir kita veiksmo vieta.  Visos serijos apjungia vieną pagrindinę mintį – technologijos, netinkamai jas naudojant gali padaryti labai daug žalos žmogui kaip asmenybei, ir kaip bendrai visuomenei. Šiame seriale technologijos yra pateikiamos iš blogosios pusės, neretai hiperbolizuojant šiais laikais visuomenėje egzistuojančias problemas, susijusias su technologijomis. Nors ir galima susidaryti įspūdį, kad serialo autorius yra nusistatęs prieš naująsias technologijas, taip nėra, nes pateikiama mintis dažniausiai yra kiek gilesnė, negu „technologijos yra blogos“. Technologijos savaime negali būti geros ar blogos, jos yra tik žmogaus konstruktas, kuris atspindi jos vartotoją. Tai tarsi metafora apie tai kaip mes praleidžiame daugiau laiko gyvendami savo gyvenimus per skaitmeninius ekranus, o ne gyvendami natūralioje aplinkoje. Tad kiekviena serija turi savo moralą, savo pasaulio matymo kampą, o pagrindinė viso serialo žinutė, kurią mums siunčia serialo kūrėjai yra ta, kad mes pernelyg dažnai leidžiame technologijoms įtakoti mūsų gyvenimus ir prarandame suvokimą kas iš tiesų yra svarbiausia – žmogiškumas.

“Godless”

Godless

Amerikiečio režisieriaus Skoto Franko septynių dalių „Netflix“ mini serialo „Godless“ istorijos veiksmas vyksta 1884 metų Kolorado mieste, La Belle miestelyje, įsikūrusiame pasienyje. Mes matome. Šiame seriale matome viską, ką natūraliai kaip žiūrovai ir tikėtumės pamatyti vesterne – dulkėtą ir nuošalią vietą šalia anglių kasyklos, kurios gviešiasi stambaus masto kompanija. Tačiau yra netikėtas siužeto vingis – po tragedijos akmens kasykloje darbo metu – visi miestelio vyrai žuvo, ir moterims teko išmokti pasirūpinti viskuo ir remtis į save pačias. Taigi dabar miestelis yra gyvenamas ginkluotų ir neįtikėtinų moterų kaip Meri Agnes (Meritė Wever) ar Alisa Fletcher (Mišelė Dockery), kuri net du kartus liko našle ir gyvena miestelio pakraštyje. Nėra taip neįprasta vesterno žanre, kuomet moterys valdo savo gyvenimus, bei spardo blogiukų užpakaliukus. La Belle miestelio moterų dinamika suteikia modernumo ir kažko naujo vesterno žanrui, bet tai nėra šio serialo pagrindinis akcentas. Daugiausia dėmesio skiriama tipinei filmų klišei – gerasis vyrukas prieš blogietį. Bet kaip S. Frenkas pats teigė – „aš norėjau būtent vesterno žanro klišių. Nenorėjau perkonstruoti vakarų estetikos ir nenorėjau būti modernus. Norėjau visos tos vesterno klasikos.“ Na, jis išgavo norimą efektą. Atsižvelgiant į režisieriaus pasisakymą, „Godless“ išties prikelia vesterno dvasią gyvenimui, panaudodamas visas žanro klišes. Tarp jų ir beširdis nusikaltėlis, kieta našlė, atsiskyręs miestelis, bei traukinio apiplėšimas. Vesternai iš esmės yra amerikietiški ir juose dažnai yra pateikiama kova tarp laisvės ir santvarkos. Jie išaukština individualizmą – vienišas kaubojus ar autsaideris veikiau renkasi veikti vieniems nei būti glaudžios visuomenės dalimi. „Godless“ siunčia dar vieną žinutę: bendruomenė yra svarbi, o komandinis darbas gali padėti įveikti bet kokias kliūtis. „Godless“ yra lėtas ir gražus vesternas su savo įtraukiančiomis ir žadą atimančiomis vizualizacijomis bei rūsčia atmosfera. Šį serialą verta pamatyti jau vien dėl estetinio malonumo.

Taip pat skaitykite: 50 puikių filmų kuriuos per savo gyvenimą turėtų pamatyti kiekvienas

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: