2010 m. balandžio 30 d. įvyko pirmasis Kauno miesto savivaldybės Miesto įvaizdžio ir turizmo skyriaus organizuotas forumas „Legali reklama Kauno mieste. Problemos ir jų sprendimo būdai”. Forumo darbe dalyvavo 58 įmonių, dirbančių reklamos srityje, atstovai.
Pasak forumą vedusio Kauno miesto Išorinės vaizdinės reklamos komisijos pirmininko Romaldo Rabačiaus, forumo surengimo aktualumas labai išaugo dėl susikaupusio aktualios informacijos kiekio, taip pat dėl naujos priežiūros struktūros – Kauno miesto savivaldybės Viešosios tvarkos tarnybos (VTT), kurios darbuotojai vis dažniau atkreipia dėmesį į mieste esančias reklamas ir surašo administracinės teisės pažeidimų protokolus bei skiria baudas nelegalių reklaminių iškabų savininkams.
Miesto įvaizdžio ir turizmo skyriaus vedėjas Saulius Kromalcas pažymėjo, kad forumas buvo suorganizuotas siekiant pateikti kuo išsamesnę informaciją reklamos projektuotojams ir gamintojams, kad darbai vyktų kuo sklandžiau ir kuo mažiau kiltų problemų. „Skyriaus specialistai parengė atmintines projektų rengėjams, šios srities verslo atstovams. Jos turėtų palengvinti darbą, pagerinti atliekamų darbų kokybę. Forumo metu dalyviai paskatinti atsižvelgti į keliamus reikalavimus ir juos įvertinti. Savivaldybės siekis vienas – kuo darnesnis šio proceso vykdymas ir geresni rezultatai.
Kita forumo surengimo priežastis yra ta, kad šiuo metu dėl nelegalių reklamų pažeidėjus įspėja Kauno miesto savivaldybės Viešosios tvarkos tarnybos (VTT) darbuotojai. Nors miestas nuo nelegalių reklaminių iškabų švarėja, tačiau natūralu, kad daugėja nepatenkintų asmenų”.
Forumo metu buvo perskaityti 4 pranešimai. Miesto įvaizdžio ir turizmo skyriaus vyr. specialistė J. Baniulienė reklamos specialistams išsamiai pristatė išorinės vaizdinės reklamos įrengimo projekto reikalavimus. Šio skyriaus vyr. specialistė G. Jurgelevičienė aptarė savavalės reklamos įteisinimo būdus. Leidimų, išduotų įrengti išorinę vaizdinę reklamą savivaldybės teritorijoje, analizę pateikė Licencijų ir paslaugų skyriaus vyr. specialistė D. Vyšniauskienė. Kalbos klausimų svarbą kuriant reklamines iškabas ir įvairius su šia problematika susijusius niuansus apžvelgė Valstybinės kalbos kontrolės tarnybos vedėja Vida Jurkienė.
Kauno miesto Išorinės vaizdinės reklamos komisija, vadovaujama administracijos direktoriaus pavaduotojo Romaldo Rabačiaus, dar prieš metus nutarė sugriežtinti požiūrį į 2007 m. gruodžio 6 d. patvirtintų Kauno miesto Išorinės vaizdinės reklamos įrengimo taisyklių taikymą.
Minėtos taisyklės įsigaliojo 2008 m. sausio 1 d. Pirmieji taisyklių taikymo metai buvo pereinamasis laikotarpis ir skirti įteisinti nelegalias reklamas, parengus tinkamus projektus ir juos suderinus su Savivaldybės specialistais. Taisyklėse yra apibrėžta reklamos įrengimo tvarka, išdėstymo, reklamos dydžio specifika, draudimai ir kt. Taisyklių nesilaikymo atveju baudos skiriamos remiantis Administracinio teisės pažeidimų kodekso (ATPK) 214‘ str. 3 dalyje išdėstytomis nuostatomis.
Jei pereinamuoju laikotarpiu 2008 m. savivaldybės specialistai įspėdavo nelegalios reklamos savininkus įteisinti reklamą, tai nuo 2009 metų buvo elgiamasi kaip reikalauja minėtas ATPK straipsnis. Baudos pirmą kartą buvo skiriamos nuo 500 iki 1000 litų, prasižengus pakartotinai taikytos baudos nuo 1000 iki 2000 litų.
Reklamos užsakovai turėtų įvertinti tai, kad 2008 sausio 1 d. įsigaliojo naujosios Kauno miesto vaizdinės išorinės reklamos įrengimo taisyklės, kuriose buvo numatyta nauja reklaminių iškabų ir stendų projektų tvirtinimo tvarka. Reklamos projektai, pavirtinti iki 2007 m., nebegalioja ir turi būti derinami pagal 2008 sausio 1 d. įsigaliojusias taisykles. Reklamos registre įregistruoti reklaminio įrenginio projektai galioja 3 metus nuo šių projektų įregistravimo Reklamos registre dienos, jeigu pritariant nebuvo nurodytas trumpesnis projektų galiojimo terminas.
Pagrindinis tikslas – atsikratyti viena iš opiausių miestų aplinkotvarkos problemų – nelegalios lauko reklamos, darkančios vientisą ir šiuolaikišką miesto reklamos stilių bei vykdyti tokios reklamos atsiradimo galimybių prevenciją. Kova su nelegalia lauko reklama Kaune buvo pradėta jau prieš keletą metų, tačiau lauktas rezultatas pasiektas ne visose Kauno miesto seniūnijose. Daugiausiai pažeidimų dėl nelegalių lauko reklamų sukelia mažos įmonės ar parduotuvės, tačiau pasitaiko atvejų, kai nelegaliai įrengiami dideli ir brangūs reklaminiai statiniai.
Renginio pabaigoje forumo dalyviai diskutavo apie reklamines iškabų situaciją mieste ir būdus spręsti iškilusias problemas. Sugriežtinus požiūrį į patvirtintų reklamos įrengimo taisyklių taikymą tikima, kad situacija pasikeis ir miesto nedarkys nelegalios reklamos.