(c) Ramuno Šimansko archyvo nuotr.

„Katytė „P“ pagal E.Ensler pjesę „Vaginos monologai“  pastatyta 2003 metais Kauno mažajame teatre, iki šiol pritraukia sausakimšas žiūrovų sales, kurie aktorius palydi audringomis ovacijomis. Vieniems, juoką iki ašarų, kitiems kartais pasipiktinimą kelianti „Katytė „P“ šį penktadienį (lapkričio 19 d. 19 val.) bus suvaidinta jau 200-ąjį kartą.

Prieš septynerius metus režisierius V.Balsys ėmėsi savosios E.Ensler pjesės intrepretacijos, kuri tapo dideliu iššūkiu tiek visai kūrybinei grupei, tiek žiūrovams. „Iki šiol prisimename, kaip jaudinomės prieš „Katytės P“ premjerą dėl išankstinio salės pasipriešinimo. Žiūrovų reakcijos į atvirą ir šokiruojantį spektaklį ir dabar, ir tuomet buvo labai įvairios – nuo laukinio užkrečiančio juoko, susižavėjimo iki pasipiktinimo bangos“ – dalijosi prisiminimais aktoriai. Tačiau nepaisant intymios ir drąsios spektaklio tematikos, gandas kaipmat apskriejo Kauną ir visą Lietuvą, o daugelis norėjo išgirsti bei pamatyti, kaip teatro aktoriai kalba apie tai, apie ką visiems kalbėti yra drovu, gėda ir nepadoru. Spektaklį aplankė įvairiaus amžiaus ir  profesijų žmonės, spektaklis dažnai užsakomas specialioms progoms.

Daugelyje pasaulio scenų statytą pjesę, skirtą moterų problemoms ir aktorėms moterims, režisierius V.Balsys  patikėjo vaidinti keturiems vyrams (aktoriai R.Šimukauskas, A.Baniūnas, H.Savickis, S.Bagaliūnas), kurių lūpomis prabylančios moterys, visų nuostabai drąsiai ima dėstyti: „…Kiekviena jų – skirtinga. Nuo primenančios kriauklę, anglišką sodą, juodąją skylę kosminėje erdvėje iki Didžiojo Kanjono. Kiekviena jų turi tūkstančius kvapų. Nuo žuvies iki lelijos, ananaso, žemės, prakaito bei kvepalų „Paloma Picasso“. Ir kiekviena jų turi tūkstančius vardų. Skrynutė, Snieguolė, Silkutė, net Aiškiaregė…“.

Scenografės ir kostiumų dailininkės Ingos Kažemėkienės  sukurta poparto stilistikos spiralių žaismė, keturių frakuotų vyrų-pingvinų monologai, vokiečių grupės „Penguin Cafe Orchestra“ („Pingvinų kavinės orkestras“) skambanti muzika ir  režisūriniai sprendimai sukuria patrauklią spektaklio visumą. Pusantros valandos juoko su visomis jo variacijomis bei aštriais improvizacijos prieskoniais seansas, žiūrovui tampa tarsi išbandymu.

Geidžiamiausias Kauno mažojo teatro spektaklis vertinamas ne tik Kauno bei  visos Lietuvos publikos, su “Katyte P“ teatro kūrybinė grupė svečiavosi tarptautiniuose festivaliuose bei gastrolėse užsienyje: Albanijoje (Tiranos meno bianalėje, 2003 m.), Vokietijoje – Leipcige (Euro-scene, 2004 m.), Drezdene (Societaetstheater, 2004 m.), Rusijoje Baltijos šalių antrųjų miestų festivalyje (Sankt Peterburgas, 2006 m.), 2008 metais Vokietijoje – Detmolde (gastrolės buvo skirtos Kauno miesto ir Lipės krašto partnerystei stiprinti).

„Suvaidinę pirmąją „Katytę P“ tikrai negalvojome, kad spektaklis sulauks tokio populiarumo ir žiūrovams padovanosime 100-ąjį, 200-ąjį spektaklį, tačiau dabar pradedame tikėti, kad greičiausiai skaičiuosime ir 300-ąjį spektaklį“ – juokavo aktoriai.

Kauno mažojo teatro informacija

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: