Per paskutiniuosius metus 39 proc. lietuvių aukojo ar padėjo kitiems žmonėms maistu ir įvairiais daiktais.
Vienas iš keturių Lietuvos gyventojų (25 proc.) per paskutiniuosius metus yra padėjęs kitiems žmonėms maistu, 22 proc. – paaukoję įvairių daiktų ar drabužių. Maistą ir vyrai, ir moterys aukoja panašiai, o daiktus ir drabužius dvigubai dažniau aukoja moterys. Tai atskleidė naujausias gyventojų nuomonės tyrimas.
„Aukodami žmonės galvoja apie tuos, kurie sulauks jų paramos. Po nedaug, bet bent jau maisto produktais paremti skurstančiuosius pasiryžta iš tiesų dažnas, tačiau aukojimo ir filantropijos tradicijoms Lietuvoje dar tikrai yra erdvės skleistis“, – teigia labdaros ir paramos fondo „Maisto bankas“ direktorė Deimantė Žebrauskaitė.
Tinklalapio „Pagalbadaiktais.lt“ duomenimis, paklausiausi daiktai yra šaldytuvai, skalbimo mašinos, viryklės ir kita buitinė technika, taip pat įvairūs baldai, kompiuterinė technika, laisvalaikio prekės.
„Daug žmonių yra linkę padėti kitiems daiktais. Ypač gerai, kai dovanojama technika ar vaiko priežiūrai reikalingi daiktai – tai namų ūkiui daug išlaidų reikalaujančios prekės, kurios puikiai tinka antriniam naudojimui.
Aktyvus žmonių įsitraukimas į tinklą „Pagalbadaiktais.lt“ rodo, kad visuomenė suvokia, jog skurdas yra ne tik stokojančiųjų, bet ir bendruomeninė problema, kurią turime spręsti visi kartu“, – sako tinklo „Pagalbadaiktais.lt“ vadovas Arūnas Survila.
A. Survila teigia, kad nors dažniausiai dovanojami rūbai, apsilankę tinklalapyje aukotojai pamato, jog poreikių yra labai įvairių, ir dažnai jie skiriasi nuo įprastų, pavyzdžiui, paklausios yra ne lovos, o sudedami foteliai ir dviaukštės lovos. Tai rodo, kad stokojančiųjų būstai būna tikrai kuklūs.
Pasak D. Žebrauskaitės, aukodami maistą dažniausiai žmonės duoda makaronų ir kruopų, todėl kyla poreikis, kad dažniau būtų aukojamas aliejus, cukrus ir mėsos ar žuvies konservai.
Lietuvos gyventojų apklausą šių metų birželio 2–15 d. aukojimo internetu svetainės „Aukok.lt“ užsakymu atliko rinkos analizės ir tyrimų grupė UAB „RAIT“. Apklausoje dalyvavo 1 013 15–74 m. respondentų.
RAIT informacija
Reklama: baldai