Mads’as Mikkelsen’as milžiniška kino ikona, karjerą pradėjęs kaip šokėjas ir gimnastas, tačiau atlikęs energingą vaidmenį trilogijoje „Dileris“ (Pusher) ir keliuose kituose nepriklausomuose filmuose, jis sugebėjo greitai pelnyti žmonių dėmesį ir populiarumą.
Mikkelsen’as yra laikomas vienu populiariausių kokybiško kino atstovų. Nors šiandien visame pasaulyje jis yra geriau žinomas kaip kino filmų blogiukas, tačiau aktoriaus karjerą Mads’as pradėjo vaidindamas „geruosius“ filmų personažus.
2016-uosius jis pažymėjo savo pasirodymu Marvel filme „Doctor Strange“ ir Disnėjaus „Rogue One: A Star Wars Story“. Tai gali būti puiki galimybė Mikkelsenui tapti pasididžvimu ne tik savo gimtinėje, bet ir Holivude, kadangi čia jis laikomas tiesiog įdomiu ir kompetetingu aktoriumi, o Danijoje jis tikras karalius.
Nors kino industrijoje Mikkelsenas ir turi solidų statusą, neabejotinai aktorius galėtų mėgautis dar didesniu pasauliniu pripažinimu. Faktas, jog jis nebuvo ypatingai dažnai įtraukiamas į populiarius Holivudo filmus, parodo tai, kad jis įsitvirtino versle ir laimėjo svarbius apdovanojimus vien tik savo unikalumo bei ypatingo vaidybos talento dėka. Šiame sąraše išvardinti geriausi ir svarbiausi Mikkeleno pasirodymai, kuriuos siūlome pamatyti.
10. Liepsna ir Citrina (2008) (Flame and Citron)
Filmas „Liepsna ir Citrina“ istorinis pasakojimas su puikiais aktoriais ir rafinuota režisūra. Mikkelsenas ir Thure Lindhardtas vaidina Liepsną ir Citriną, du žudikus, esančius audros epicentre, kurių bendradarbiavimas yra peramtas „vienas vairuoja, kitas šaudo“ principu. Intriguojantis kino siužetas kuria įtarią atmosferą tarp danų ir vokiečių nacių okupacijos periodu.
Besidalindamas panašumu ir pagrindiu vaidmenimi su Lindhartu, Mikkelsenas atlieka nuostabų Citrinos, savotiško ir energingo vyro, kuris visą laiką atrodo nervingas ir impulsyvus bei visuomet pasirengęs būti veiksmo viduryje, vaidmenį. „Liepsna ir Citrina“ taip pat tapo puikia galimybe Mikkelsenui išsaugoti stiprius ir svarbius vaidmenis po savo nepaprasto, bet visada nedėkingo Le Chiffere vaidmens filme „Cazino Royale.“
9. Praha (2006) (Prague)
Filmas „Praha“, primenantis tokius filmus kaip „Kelionė į Italiją“ bei „Nepakeliamas būties lengvumas“, pasakoja dramatišką istoriją apie Christofferį ir Mają. Pora, tikėdamis išplėsti savo ribas, suplanuoja kelionę į Prahą, tačiau pasekmės susiklosto visai kitokios. Istorija yra paskaninta šaltu humoru, kurį daugiausia nulemia poros tarpusiavio bendravimas arba jo nebuvimas. Negalėdami lengvai atsisakyti savo 14 metų trukusios santuokos, Christofferis ir Maja sunkiai bando judėti toliau.
Priešingai nei kiti daniški filmai, „Praha“ nukelia Mikkelseną į nepažįstamą teritoriją, kurioje vyrauja tikra Europietiška atmosfera. Aktorius yra labiausiai žinomas dėl tvirtų, ryžtingų vaidmenų, o filme „Praha“ jis sukuria labai švelnų pasirodymą, suvaidindamas palūžusį vyrą, kuris yra sunerimęs dėl tarpusavio santykių su žmona. To dar nebuvo jo karjeroje, tad šiame filme Mikkelsenas atlieka geriausią tokio tipo pasirodymą. Štai kodėl „Praha“ yra šiame sąraše.
8. Flickering Lights (2000)
Prasidedantis kaip tipiškas chuliganų filmas, „Flickering Lights“ yra veiksmo filmas, pilnas smurto, juodo humoro bei daugelio Amerikietiškų filmų pašiepimo. Jame viskas yra parodoma danišku būdu.
Turbūt dėl to filmas labiausiai buvo liaupsinamas Danijoje, o kitose šalyse, ypač Jungtinėse Valstijose, nesuprastas. Filmas nėra populiarus, tačiau net jei jūs pasiklystate vertime, filme yra daugybė gerų dalykų, kuriais galima mėgautis žiūrint šį skandinavišką bandymą.
Pirmiausia, „Flickering Lights“ parodo truputį daniško požiūrio, o tai yra labai gerai tiems, kurie nėra iš Danijos ir mėgsta sužinoti kažką naujo apie kitas šalis. Antra, vaidyba šiame filme tiesiog nepriekaištinga.
Mikkelsenas ir Soren Pilmarkas pranoksta likusią filmavimo grupę, jie parodo kaip gerai galima suvaidinti komedijoje ir tai yra kažkas, ko nerasime populiariose amerikietiškose komedijose. Taip pat tai buvo vienas puikių kartų, kai Mikkelsenas pademonstravo rimtą požiūrį į žanrą, su kuriuo jis nėra gerai susipažinęs.
7. Dyleris I ir II (1996, 2004) (Pusher I and II)
Mikkelsenas filme „Dyleris“ buvo pagalbinis aktorius, tačiau jis sugebėjo nedelsiant susilaukti dėmesio dėka savo puikios vaidybos ir talento. Poveikis buvo toks stiprus, jog jis buvo paaukštintas į pagrindinį aktorių filmo tęsinyje, kuriame jis sužbėjo Tonio, iš kalėjimo išėjusio chuligano, bandančio pagerinti savo sugadintą gyvenimą, vaidmenyje. Filmas „Dyleris 2“ yra žymiai mažiau chuliganiškas nei jo pirmtakas ir pakankamai emocionalus palyginus su pirmąja trilogijos dalimi.
Nicolas Winding, 2003 metais po filmo „Fear X“ vos nebankrutavo, todėl, siekdamas pelnyti daugiau pinigų ir bandydamas įrodyti jog tai nėra blogas dalykas, jis nusprendė sukurti antrą filmo „Dyleris“ dalį. Iš filmo buvo tikimasi neabejotinos sėkmės, kadangi Refn puikiai žino kaip išvystyti labai gerą istoriją. Kita sekmės priežastis buvo rafinuotas Mikkelseno pasirodymas.
6. Atvertos Širdys (2006) (Open Hearts)
„Atvertos Širdys“ yra aukščiausios klasės drama, sėkmingas avangardinio kinematografijos judėjimo Dogme 95 pavyzdys ir filmas, kuriame viskas yra savo vietose. Istorija pakankamai jaudinanti, žavinti ir paveikianti, kaip ir privaloma dramai. Garso takelis, turintis sistemingą ryšį su filmo tonu, yra dar vienas filmo pranašumas. Siužetas įtraukia skaudžius ir sumišusius jausmus, kurie ilgainiui pavirsta į stiprų minčių šėlsmą, leidžiantį aktoriams susitelkti į tai, kas panašėja į emocingą meilės trikampį.
Taip pat šis filmas žymi Mikkelseno debiutą atliekant visiškai rimtus vaidmenis. Danų žvaigždė buvo įtrauktas į chuliganizmo, veiksmo ir komedijos reikalaujančius vaidmenis, kol „Atviros Širdys“ reikalavo visiškai kitokio supratimo. Tiesa ta, kad Mikkelsenas atlieka nuostabų Nielso vaidmenį, parodydamas savo galimybių universalumą.
5. Prisikėlmas į Valhalla (2009) (Valhalla Rising)
Mėgstamiausias Nicolo Winding Refno paties kurtas filmas, pavadinimu „Prisikėlimas į Valhalla,“ nėra lengvas, nepaisant nuostabios kinematografijos ir abstraktaus tono. Filmo tempas stulbinančiai lėtas. Jau pati pradžia nuteikia ilgai ir sunkiai kelionei per purvą, basomis per ugnį ir rankomis per ledą… Viskas, kas nutinka ekrane – vargina, liūdina, slegia. Filmas pasakoja apie Vienaakį, nebylų, didelės jėgos karį, kuris simbolizuoja Norvegų mitologijos Dievų Dievą Odiną. Dėl savo katarsiškų emocijų ir labai lėto siužeto vystymosi filmas daugelio žmonių nebuvo suprastas.
Mikkelsenas yra tiesiog nuostabus Vienaakio vaidmenyje, jis sukuria patikimą ir užbaigtą veikėją, kuris kiekvename savo veiksme yra apsaugotas nuo jausmų ir nedoro elgesio. Danų aktorius, nenaudodamas žodžių ar kitokio verbalinio bendravimo, į siužetą įtraukia didelę intrigą taip taptamas tobulu žiauriose ir pilnose dramos scenose.
4. Adomo Obuoliai (2005) (Adam‘s Apples)
Buvęs neonacių gaujos lyderis Adomas (Ulrich Thomsen), kurį neseniai paleido iš kalėjimo, yra išsiųstas priverstiniam perauklėjimui ir turi kelis mėnesius praleisti mažoje religingų žmonių bendruomenėje. Bendruomenės dvasinis vedlys yra kunigas Ivanas (Mads Mikkelsen) – nepataisomas optimistas. Tuo pat metu perauklėjami ir kiti du kaliniai: Khalidas, arabų vagis, kuris kartais užgrobia degalines laikydamas tai tam tikra protesto forma, ir Gunaras, apkūnus alkoholikas kleptomanas, kaltintas išprievartavimu. Ivanas šventai tiki žmonių dieviškumu ir nemato kalinių besitęsiančių piktadarysčių.
Šis filmas yra skirtas juodojo humoro gerbėjams. Daniškas humoras yra labai puikus savotiškas. „Adomo Obuoliai“ įtraukia įdomią vaizdinę estetiką, kuri, talentingų aktorių pagalba, apdovanoja mus filmu, kurį itin smagu žiūrėti. Skirdami pagarbą Mikkelsenui, dauguma tvirtina, jog tai buvo filmas, visiškai pakeitęs aktoriaus įvaizdį jo šalyje ir po filmo „Adomo Obuoliai“, jis buvo pripažintas absoliučiai tikru artistu ir etalonu tiems, kurie nori tapti aktoriais.
3. Karališkas Romanas (2012) (A Royal Affair)
Filmas „Karališkas Romanas,“ kuriame vaidina Mikkelsenas ir Oskaro laimėtoja Alicia Vikander, istorinis filmas apie Danijos karališkąją šeimą, gyvavusią XVIII-ame amžiuje. Juosta, turinti didelį biudžetą ir laimėjusi daugybę apdovanojimų europietiškų filmų festivaliuose, užsitarnavo nemažai šlovės. Oskarų apdovanojimuose filmas buvo nominuotas kaip geriausias užsienitiškas filmas. „Karališkas Romanas“ taip pat turi esminę savybę, kuri turėtų būti įtraukta į visus istorinius filmus: jis vaizduoja itin aktualų istorijos periodą. Filmas tyrinėja meilės romaną, amžiams pakeitusį valstybę.
Šalia to, geriausia filmo dalis yra vaidyba, kurioje Vikander ir Mikkelsenas viską atlieka nuostabiai. Įis kūrinys buvo bene pagrindinis Mikkelseno darbas norint katapultuotis į plačia užsienio rinką. Kaip ir Johann Friedrich Stuensee, Mikkelsenas parodo, jog jis tinka bet kokiam vaidmeniui ir gali būti labai ištaigingas bei nerūpestingas lyginant su kitais žiauriais ir energingais jo pasirodymais, atliktais praeityje.
2. Po Vestuvių (2006) (After the Wedding)
Filmas „Po Vestuvių“ yra laikomas vienu geriausių daniškų filmų, tai pati gryniausia drama. Paslaptis ta, kad siužete yra naudojama nestereotipinė formulė, kuri nepalieka jokių paslapčių ir žiūrovus priverčia pasinerti į istoriją. Juosta pasakoja apie tai, kas gali nutikti realiame gyvenime, jis pasilieka atmintyje daug metų. Veikėjai yra nepaprastai tikroviški bei visame kame autentiški, pradedant jų reakcijomis ir baigiant jų elgesiu.
Puikūs filmai tampa geresniais su puikiais aktoriais ir remdamasis tuo, Mikkelsenas sukuria įsimintą pasirodymą. Atlikdamas Jacobo vaidmenį, Mikkelsenas parodo, tai yra tas vaidmuo, kuriame jis gali sužibėti. Iš esmės, jums tiesiog reikia naudotis matematine formule: kuo labiau auga dramos lygis, tuo geresnis tampa Mikkelsenas. Tai taip paprasta. Tai vyksta dėl to, kad mes kalbame apie aktorių, kuris gali vaidinti naudodamasis vien tik išraiškingais veido bruožais, o jo bendravimo galia yra begalinė.
1. Medžioklė (2012) (The Hunt)
Istorija nagrinėja neišsemiamą kino temą – pedofiliją. Filmas „Medžioklė,“ režisuotas Thomo Vinterbergo, dar vienas didis pavadinimas Danijos kino istorijoje, pasakoja apie neteisybę, kaltę, socialinius savaržymus bei tikėjimą. Lukas yra atsiskyręs mokytojas, gyvenantis nenusisekusį gyvenimą sulaukia gerų žinių apie savo sūnaus globą. Kai atrodo, jog viskas gerai, pagrindinis veikėjas yra apklatinamas vaiko tvirkinimu, to pasekoje jo gyvenimas nepataisomai sužlunga.
Čia Mikkelsenas atlieka aukščiausio pilotažo vaidybą, taip tarp savęs ir žiūrovų įžiebdamas artimumą. Klausimas „kas, jei tai būčiau aš?“ tampa beveik neišvengiamu ir toks prisirišimo tipas yra įmanomas tik puikiose istorijose su nuostabiu režisavimu ir žinoma tokiais nuostabiais aktoriais kaip Mikkelsenas arba Bo Larsen. Keista, kad Mikkelsenas neatliko įprasto vyruko, užklupto sunkioje situacijoje, vaidmens. Lukas yra labai kompleksuotas vyras, kuris nėra pavyzdys kitiems ir susiduria su begale sugriautų iliuzijų.
Taip pat skaitykite: TOP 10 geriausių XXI amžiaus aktorių vyrų