(c) kaunas.lt archyvo nuotr.

Kauno troleibusų bendrovė „Autrolis” parengė ieškinį teismui, kuriuo iš įmonės profesinės sąjungos siekia išieškoti apie 400 tūkst. litų nuostolių, atsiradusių dėl 2009 m. neteisėtai surengto troleibusų vairuotojų streiko.

Toks sprendimas priimtas po to, kai iš pradžių Kauno miesto apylinkės teismas, o vėliau ir Kauno apygardos teismas Kauno troleibusų vairuotojų profesinės sąjungos įspėjamąjį streiką paskelbė neteisėtu bei uždraudė profesinei sąjungai toliau skelbti streikus.

„Visada siekėme konstruktyvaus dialogo su profesine sąjunga, bet jos vadovo Petro Balčaičio nesugebėjimas deramai atstovauti darbuotojų interesams mums nepaliko kitos išeities”, – sprendimą dėl nuostolių atlyginimo komentavo AB „Autrolis” generalinis direktorius Mindaugas Legas.

Bendra ieškinio suma siekia apie 400 tūkst. Lt. Įmonės generalinis direktorius akcentuoja, kad šiuo ieškiniu administracija siekia profesinės sąjungos atsakomybės ir nė vienas vairuotojas, net jei ir nepritardavo kai kuriems administracijos sprendimams, nebus atleistas iš darbo.

Dalį žmonių įmonė atleido jau anksčiau, nes profesinė sąjunga nepritarė, kad troleibusų vairuotojai bent 15 proc. susimažintų atlyginimus. Ši veiklos optimizavimo priemonė buvo neišvengiama.

„Neabejoju, kad kai kurie žmonės tiesiog buvo klaidinami profesinės sąjungos pirmininko ir pasidavė jo demagoginiams reikalavimams, o šiandien visiems akivaizdu, kad rengdama neteisėtus streikus, profesinė sąjunga tyčia blogino ir taip nelengvą bendrovės situaciją”, – sakė M.Legas. Jis priminė, kaip P. Balčaitis baugino bendrovės darbuotojus: nepritariančius streikui siūlė rakinti prie stulpų ir iš jų tyčiotis.

AB „Autrolis” vadovas M. Legas P. Balčaičio veiksmuose taip pat įžvelgia populizmo, kai prieš streikus profesinės sąjungos lyderis kalbėjo, esą Kaune keleivius sėkmingai galima pervežti ir be troleibusų, o kai pradėta detaliau kalbėti apie AB „Autrolis” ir UAB „Kauno autobusai” sujungimą, P. Balčaitis pareiškė, esą Kaune sąmoningai naikinami troleibusai ir girdi dėl to nukentės keleiviai. „Tokie ir panašūs prieštaringi P. Balčaičio pareiškimai yra ne kas kita kaip politikavimas”, – neabejoja AB „Autrolis” vadovas. Jo teigimu, net jei Kauno miesto taryba pritartų bendrovių sujungimui į vieną juridinį vienetą, atsirastų kur kas geresnės galimybės optimizuoti autobusų ir troleibusų maršrutus.

Ekspertų atlikta galimybių studija parodė, kad sujungus įmones Kauno miesto savivaldybė kasmet sutaupytų apie 1,2 mln. Lt. Be to, socialinių tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai” atlikta Kauno gyventojų nuomonės apklausa parodė, kad 64,2 proc. miestiečių pritaria įmonių apjungimui. Ši apklausa surengta gegužės 24-25 dienomis.

„Autrolio” administracija

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: