Jurgitos Juodytės paroda - "Šiuolaikinės Madonos"
(c) Organizatorių archyvo nuotr.

Rugsėjo 27 d. 18 val. Vytauto Didžiojo universiteto menų galerijoje „101“ atidaroma menininkės Jurgitos Juodytės paroda „Šiuolaikinės Madonos“.

J. Juodytė jau kelintą kartą savo kūriniais tyrinėja lūkesčius su kuriais susiduria moteris: koks jos vaidmuo ir koks kyla jausmas šiuos suvokus. Ji įsiklauso į išorinius reikalavimus ir lyg drabužį pasimatuoja įvairius reikalavimus: reklamos primetamus gyvenimo būdus, buities darbų tarp lyčių pa(si)dalinimo stereotipus, o šiuo atveju – krikščioniškos ikonografijos klišes. Naudodama transgresijos strategiją (kito pažiūrų priėmimą) stebi ir kviečia žiūrovą stebėti savo eksperimento pasekmes – atrastus nesutapimus ir susikuriančias naujas reikšmes.

„Šiuolaikinėse Madonose“ paprasčiausioms moterims – bevaikėms trisdešimtmetėms, drauge su Madonos drabužiais, primetamas ir ideologijos priekaištas, kad neatitinkama idealo. O ar apskirai įmanoma jį pilnai įgyvendinti? Juk Madona ir nekalta, ir gimdyvė. Kūrinys veikia kaip klausimas – ar reali dabarties moteris gali ir kaip gali susisieti su simboline plotme? Ar ten jai yra vietos? Realiai jai.

Parodos autorės santykis su religija nėra nepagarbus, o atviras. Videoperformanse „Balta“ nuotaka įžengia į bažnyčią. Jos nelydi jaunikis. Kadangi anot bažnyčios sampratos čia jau „laimingas scenarijus“ nebeįmanomas, todėl vėl fiksuojama kaltė ar „nešvarumas“. Juodytė priima taisykles ir atlieka (apsi)plovimo ritualą.

Išardytose vaizdavimo schemose (Madona be kūdikio, nuotaka be jaunikio) palaipsniui įvyksta reikšmių pasikeitimai dar kartą iškeliantys klausimus apie moters padėtį.

Paroda galerijoje veiks iki spalio 14 d.

Vytauto Didžiojo universiteto informacija

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: