(c) kaunozinios.lt archyvo nuotr.

Prisimindamas seną tiesą, kad gyvenimas – ne tik darbai ir rūpesčiai, Kauno valstybinis muzikinis teatras balandžio 9,10, 11 dienomis kviečia visus į naująją premjerą – intriga, aistra bei aristokratiška prabanga alsuojančią austrų kompozitoriaus Leo Fallio operetę „Madam Pompadur“.

Originalų Rudolf Schanzer ir Ernst Welisch operetės „Madam Pompadur“ libretą išvertė Gintaras Patackas. Spektaklį režisuoja ir choreografiją kuria Anželika Cholina, scenografiją – Marijus Jacovskis. Kostiumų ir grimo dailininkas – vienas žinomiausių šalies dizainerių – Juozas Statkevičius. Spektaklio dirigentas – Jonas Janulevičius.

Operetės režisierė ir choreografė Anželika Cholina sukūrė nevaržomą šokio stichiją, kur valsas, polka, galopas, čardašas susipina į vientisą svaiginančią visumą. Fantastiniai šokiai ir judesių plastika tiesiog užburia. Režisierė A. Cholina, įpindama Hendelio muziką, nuostabiai atskleidžia rūmų koloritą. Būtent šokio dvasia prisodrina operetės veiksmą veržlaus judėjimo, taip atskleisdama menininkės spektakliams būdingą stilistiką. „Operetė „Madam Pompadur“ – mano režisūrinis šio žanro debiutas“– sako spektaklio statytoja Anželika Cholina. – „Operetės menas turi savo taisykles, todėl sutikau dirbti tik tada, kai pajutau, jog kurdama šį spektaklį galėsiu likti ištikima sau ir savo teatro suvokimui. Mane įkvėpė laikmetis ir pačios Pompadur asmenybė, kurios gyvenimas ir fatališka prigimtis leido prisotinti spektaklį prasme ir grožiu. Pats kūrybinis procesas buvo lengvas ir labai malonus. Dirbdama su trupe, norėjau trijų dalyku: maksimaliai išnaudoti artistų galimybes, sužadinti juose norą nebijoti garsiai mylėti savo profesiją ir sukurti spektaklį, kurį jie pamiltų visa širdimi.. Būsiu laiminga, jei man tai pavyko…“

Atsidūrę XVIII amžiaus Paryžiuje pajausime jo bulvaruose klestėjusią linksmą, kupiną pramogų atmosferą, alsuojančią mugių ir smuklių dvasia. Kostiumų ir grimo dailininko – dizainerio Juozo Statkevičiaus sukurtiems kostiumams, kurie žiūrovą nustebins prabanga, dar labiau atsiskleisti padės scenografijos minimalizmas. „Pasiūlymą sukurti scenografiją šiam spektakliui priėmiau su tam tikra abejone ir nerimu“ – prisipažino scenografiją kūręs Marijus Jacovskis. – „Madam Pompadur – mano pirmasis darbas operetėje. Visada maniau, kad tai ne mano žanras. Jaučiausi tarsi būčiau įkėlęs koją į svetimą teritoriją, todėl šis pastatymas man – rimtas kūrybinis iššūkis. Ir tuo pačiu – įdomus, jaudinantis nuotykis…“

Pagrindinė kūrinio veikėja – karaliaus Liudviko XV favoritė – markizė de Pompadur – istorinė asmenybė. Apsupusi karalių jai ištikimais žmonėmis, markizė lėmė to meto valstybės vidaus ir užsienio politiką, globojo mokslą ir menus. Per 20 viešpatavimo dvare metų ši neeilinė moteris valdė ne tik Prancūziją. Jos įtaka buvo juntama visoje Europoje.

„Nepaprastai žaviuosi šiuo personažu! Tik pamanykite, kokia tai buvo asmenybė, kad intriguoja ir žavi ištisus šimtmečius…Tai didžiulė atsakomybė ir garbė prisiliesti atkuriant epochą, šios neeilinės asmenybės įvaizdį, autentiškus kostiumus, kuriuos net ir šiais laikais nelengva įgyvendinti! Tai ne kiekvienam įveikiama užduotis“ – įsitikinęs kostiumų ir grimo dailininkas, dizaineris Juozas Statkevičius. – „Aš dievinu 18 amžių! Gyvendamas Paryžiuje skaičiau ir nagrinėjau istorinius faktus, pribloškiančias istorijas apie šią damą, o dirbdamas karališkajame Versalio teatre sužinojau, kur sėdėjo madam Pompadur. Malonu, kad per šią nepaprastą asmenybę galiu atverti žiūrovams Prancūzijos – pasaulio kultūros lopšio – paslaptis, fantazijos fontanus, kerintį grožį ir rafinuotą skonį. Už šių trumpų žodžių slepiasi didžiulis kostiuminis spektaklis, reikalaujantis daug išmanymo, energijos, ištvermės ir skrupulingo darbo, kuris dažnai lieka nepastebėtas…“

Operetės muzikinei daliai vadovaujantis teatro dirigentas Jonas Janulevičius patikina, kad ši operetė nebus panaši į jau matytas melodingąsias I. Kalmano ar F. Leharo vien todėl, kad L. Fallio operetės muzikai būdinga puiki ritminė precizika, joje daugiau šokio elemento, o lyrika, įsprausta į ritmo rėmus, muziką padaro tiesiog fantastišką. Be to, ir pačioje siužeto fabuloje intriga kiek kitokia, nei „tradicinėse“ operetėse.

Ilgame operetės veikėjų sąraše vaidmenų užteko didžiajai daliai trupės dainininkų, o pagrindinius vaidmenis sukūrė puikiai Lietuvos melomanams žinomi solistai Kristina Siurbytė, Nomeda Vilkanauskaitė, Raimonda Tallat-Kelpšaitė ,Kęstutis Alčauskis, Egidijus Bavikinas, Mindaugas Zimkus. Visos dainininkės, įkūnijusios pagrindinę heroję įsitikinusios, jog „Madam Pompadur“ – intriguojanti operetė.

Asta Mikelevičiūtė, Kauno valstybinis muzikinis teatras

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: