Ketvirtadienį, spalio 4 d., Kauno miesto taryba pritarė sprendimui partnerio teisėmis dalyvauti įgyvendinant naujosios Marvelės krovininės prieplaukos statybą.
Valstybės įmonės „Vidaus vandens kelių direkcija” yra pateikusi projekto „Naujos Marvelės krovininės prieplaukos Kaune statyba. Statybos darbai (I etapas) gauti” paraišką dėl Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansavimo.
Kuriant reikiamą infrastruktūrą tarptautinės reikšmės vidaus vandenų kelyje E 41 Nemunu ir Kuršių mariomis Marvelėje planuojama pastatyti krovininę prieplauką. Ši vieta yra tinkamiausia iš kelių nagrinėtų alternatyvų. Joje įrengus krovinių krovimui pritaikytą prieplauką, vidaus vandenų transportas bus integruotas į multimodalinio krovinių pervežimo sistemą.
„Būtina išnaudoti gerą Kauno geografinę padėtį. Reikia kuo greičiau pradėti realius prieplaukos statybos darbus, jog miestas būtų pritaikytas krovininei laivybai ir integruotas į vidaus vandenų transporto tinklą”, – akcentavo Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.
„Artimiausia krovininė prieplauka yra Jurbarke, tačiau mūsų pagrindinis tikslas yra Kauną sujungti su Klaipėdos uostu. Taip pat galvojame ir apie Kaliningrado sritį”, – teigė Vidaus vandens kelių direkcijos gamybos direktorius Mindaugas Šimkūnas.
Projekto vertė siekia 9,58 mln. Lt. Visos išlaidos finansuotinos ES struktūrinių fondų lėšomis. Projektą planuojama įgyvendinti per 19 mėn. nuo projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo dienos.