(c) Stock.xchng archyvo nuotr.

Rugsėjo 3-5 dienomis vyks tradicinis ralis „Aplink Lietuvą 2010“, kurio dalyviai varžysis dėl pagrindinio prizo – Lietuvos Respublikos Prezidentės taurės. Rugsėjo 4 dieną Kauno rotušės aikštėje ralį atidarys Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.

Šiandien Kauno miesto savivaldybėje vykusioje spaudos konferencijoje ralio organizatoriai pristatė svarbiausius renginio etapus. Ralio „Aplink Lietuvą 2010“ organizacinio komiteto pirmininkas meras Andrius Kupčinskas padėkojo ralio organizatoriams ir palinkėjo dalyviams sėkmės.

„Labai džiugu, kad tarpukario Kaune pradėtos ralio „Aplink Lietuvą“ tradicijos yra tęsiamos ir šiemet. Simboliška, kad ralis prasidės Kauno rotušės aikštėje, miesto širdyje. Tikiu, kad kitais metais minimas ralio 80-metis bus sėkmingas ir pritrauks dar daugiau dalyvių“,- sakė Kauno meras.

Ralio „Aplink Lietuvą“ organizatorių teigimu, atskirų įskaitų laimėtojai ir prizininkai bus apdovanoti šalies Susisiekimo, Krašto apsaugos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijų, Kūno kultūros ir sporto departamento prie LRV, Lietuvos automobilių sporto federacijos, Lietuvos automobilininkų sąjungos, motociklų sporto federacijos, Lietuvos automobilių klubo, VšĮ „Nemuno žiedas“, vienų iš tituluočiausiųjų šalyje automobilių sporto meistrų Kastyčio ir Arvydo Girdauskų atminimo taurėmis ir diplomais.

Startas – Kaune

Puoselėdami gražias, dar prieškarinėje Lietuvoje užsimezgusias, tradicijas ralio dalyviai varžybų maratoną pradės Kauno rotušės aikštėje.

Šeštadienį, rugsėjo 4 d., 10. 30 val. čia bus surengtas iškilmingas varžybų atidarymas ir ralio startas.

Tačiau visų kategorijų ralio dalyviai, išskyrus sportininkus su negalia, „Aplink Lietuvą 2010“ maratoną prologo varžybomis pradės dar anksčiau – penktadienį, rugsėjo 3 d. 15 val. Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje.

800 km Lietuvos keliais

Bendras tarptautinio ralio „Aplink Lietuvą 2010“ Lietuvos Prezidentės taurei laimėti trasos ilgis – daugiau nei 800 km asfalto ir žvyro trasomis su 16 papildomų ir trimis tikslaus pravažiavimo rungtimis.

Ralio dalyviai rungsis net 7 įskaitose: bendrojoje, sporto meistrų ir sporto teisėjų veteranų, sportininkų su negalia, visureigių vairuotojų, motociklininkų, užsienio ekipažų bei komandinėje, taip pat atskirose klasėse.

Ralio finišas

Rugsėjo 5 d. 17.00 val. Vilniuje, S. Daukanto aikštėje, šalia Prezidentūros, rengiama iškilminga ralio finišo ceremonija, kurioje dalyvaus visi finišavę visų ralio įskaitų dalyviai, o nugalėtojams čia bus įteikta Lietuvos Respublikos prezidentės Dalios Grybauskaitės taurė.

Spaudos konferencija ir atskirų ralio įskaitų prizininkų apdovanojimas vyks „Litexpo“ parodų rūmuose 18.30 val.

Ralio dalyviai

Užsiregistravo apie 120 dalyvių Prie ralio „Aplink Lietuvą 2010“ starto linijos turėtų išsirikiuoti daugiau nei 100 ekipažų. Tai renginio visų laikų rekordas.

Tarp ralio dalyvių – praėjusių metų Prezidentės taurės laimėtojai Algirdas Rymonis ir Saulius Praninskas. Jie šiemet maratoną pasiryžę įveikti su „Volga GAZ 21“. Su „Moskvitch M-412“ startuos du buvę ilgamečiai dviejų kaimyninių šalių automobilių sporto federacijų vadovai – Sigitas Alesius ir latvis Dainaras Dambergas.

Ralyje dalyvaus daug užsienio ir Lietuvos automobilių sporto veteranų. Ralio dalyvių gretas papildys sportininkai su negalia, kuriems šis ralis – vienintelė galimybė metuose, tose pačiose trasose, išbandyti savo jėgas su kitais sportininkais.

Išskirtinis dėmesys – saugumui

Ralio „Aplink Lietuvą 2010” organizacinis komitetas, vadovaujamas Kauno miesto mero Andriaus Kupčinsko, itin didelį dėmesį skiria varžybų dalyvių ir renginį aptarnaujančių žmonių, o taip pat žiūrovų saugumui užtikrinti.

Renginio organizatoriai, norėdami išvengti nelaimių, prašo žiūrovų niekada nestovėti išorinėje posūkio dalyje ar šalia trajektorijos, kur automobilis gali slysti pravažiavęs posūkį ar šokdamas nuo tramplino, jokiu būdu neišeiti į trasą, o pasitraukti saugiu atstumu, nestovėti posūkyje.

Taip pat prašoma griežtai laikytis policijos pareigūnų, saugos darbuotojų, teisėjų ir kitų oficialių varžybų asmenų nurodymų.

Ralio „Aplink Lietuvą“ istorija

Pirmasis ralis „Aplink Lietuvą“ surengtas 1931-ųjų liepos 24-ąją, kai 14 automobilių ir 12 motociklų kolona pajudėjo į maratoną aplink Lietuvą. Jo nugalėtojų laukė šalies Prezidento Antano Smetonos įsteigtas specialus prizas – sidabrinė taurė, kurią pagal specialų Prezidentūros užsakymą pagamino Vokietijos juvelyrai.

Šią datą Lietuvos automobilių sporto federacija laiko oficialia automobilių sporto šalyje pradžia.

Prieškario Lietuvoje įvyko trys raliai, kurių nugalėtojai galėjo didžiuotis iškovoję Prezidento taures. Ralio prestižą ir susidomėjimą kėlė tuometinio šalies prezidento A. Smetonos taurė, įsteigta kaip pereinamasis prizas. Ji būtų tapusi, bet kurio ekipažo nuosavybe, tik tuo atveju, jei šis trejus metus iš eilės iškovotų garbingiausią trofėjų.

Nedaug stigo, kad Prezidento taurė visam laikui būtų pasilikusi inžinieriaus, garsaus prieškario lenktynininko Prano Hiksos, vėliau dalyvavusio ir legendiniame Monte Karlo ralyje, sportinių trofėjų kolekcijoje. Jis laimėjo pirmuosius du ralius „Aplink Lietuvą“, vykusius 1931 ir 1932 metais.

Trečiasis toks ralis dėl įvairių organizacinių nesklandumų buvo surengtas tik po penkerių metų- 1937–aisiais. Jį laimėjo M. Salevskis su „Adler Triumf Junior“ automobiliu. Dar vienas automobilių ralis „Aplink Lietuvą“ įvyko 1938 metais, tačiau jo nugalėtojams nebuvo įteikta prezidento taurė. Dėl to ralis neįtrauktas į bendrą ralių „Aplink Lietuvą“ prezidento taurei laimėti skaičių.

Ketvirtąjį ralį „Aplink Lietuvą“ LAK surengė 1996 metais, prabėgus lygiai 65-eriems nuo starto, 1931 m. duoto pirmajam autoraliui. Jo dalyviai, kaip ir prieškario Lietuvoje, varžėsi dėl garbingiausio apdovanojimo – Lietuvos Respublikos Prezidento taurės. Tais metais pirmą kartą kartu su sportininkais profesionalais bei mėgėjais ralyje jėgas išbandė ir sportininkai su negalia.
Nuo 1996-ųjų šie raliai vyksta kasmet.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: