(c) Kaunas.lt archyvo nuotr.

Praėjusį mėnesį kauniečiai pastebėjo, kad ėmė strigti informacijos pateikimas švieslentėse. Pasidomėta, dėl ko taip nutiko.

Naujovės pakišo koją

Balandį Kauno miesto savivaldybė pristatė naujovę – stotelėje transporto laukiantys keleiviai, norėdami mobiliuoju telefonu peržiūrėti realiu laiku atvykstantį transportą, tai gali padaryti tiesiog nufotografavę 2D kodą. Šie kodai patalpinti šalia visų eismo tvarkaraščių, esančių stotelėse. Nufotografavus kodą, mobilusis telefonas jungiasi prie interneto ir pasiekiamas puslapis, kuriame rodoma, kada į šią stotelę artimiausiu metu atvyks troleibusas ar autobusas. Naujovę kauniečiai iš tiesų pamėgo – rodo padidėjęs užklausų mobiliuoju telefonu skaičius.

Prie trikdžių prisidėjo ir pernai metais pristatytų 3 dienų, 7 dienų ir 3 mėnesių aktyvuojamų e. bilieto rūšių populiarumas. Aktyvuojant bilietą, iš transporto priemonės į duomenų bazę siunčiama informacija.

Padidėjęs užklausų į duomenų bazę skaičius lėmė duomenų perdavimo į stotelėse esančias švieslentes sutrikimą. Transporto priemonės ryšys su duomenų baze ribotas ir neįstengia laiku persiųsti reikiamus duomenis.

Švieslentėse – neteisinga informacija

Į stotelę atėję keleiviai, tikėdamiesi švieslentėje pamatyti iki šiol teisingą informaciją, nustebdavo. Nors informaciniame ekrane rašoma, kad troleibusas atvažiuos tik po kelių minučių, jis jau stovi stotelėje.

„Atėjau į stotelę, pažiūriu į švieslentę, 39-as autobusas bus po 7 min. Nusprendžiau nueiti iki kitoje gatvės pusėje esančio kiosko ir pasipildyti e. bilietą. Bet vos perėjau gatvę, autobusas nurūko be manęs. Pamaniau, kad ekrane blogai rodo tvarkaraštį, kartais taip būdavo su vienu ar kitu maršrutu. Bet įdėmiau pažiūrėjęs pastebėjau, kad vėluoja iš visų transporto priemonių ateinančių duomenų pateikimas. Taip ir nesupratau, kodėl švieslentėje vėlavo informacija.“, – pasakoja kaunietis Kęstas.

Algirdas Musneckis, paskambinęs nemokama Kauno viešojo transporto e. bilieto informacijos linija, teiravosi, kodėl stotelėse esančios švieslentės rodo neteisingą informaciją. Tačiau sulaukė tik nekonkretaus atsakymo: „sakė patys nežino, kas darosi, o lenkai (viešojo transporto atvaizdavimo realiu laiku sistemą Kauno mieste tvarko ir derina lenkų įmonė – red. past.) neatvažiuoja ir nesutvarko. Kada bus sutvarkyta – neaišku.“

Problema sprendžiama

Viešojo transporto entuziastai kreipėsi į Kauno miesto savivaldybę ir teiravosi, kodėl Kauno stotelėse esantys ekranai rodo netikslią informaciją. Į klausimą sutiko atsakyti investiciniais projektais Kauno miesto viešajame transporte besirūpinantis savivaldybės darbuotojas.

„Ši problema mums žinoma. Jos priežastis – didelis pranešimų srautas iš transporto priemonių GPRS ryšiu. Iš transporto priemonės yra siunčiami pranešimai apie buvimo vietą, pažymėtus, aktyvuotus bilietus, atidarytas duris, sustojimą stotelėje ir t.t. Kartais (kuo daugiau vienkartinių e. bilietų naudotojų, tuo dažniau) dėl didelio pranešimų skaičiaus susidaro eilė, todėl pranešimai apie buvimo vietą pradeda vėluoti. Šiuo metu rangovai analizuoja, kaip spręsti šią problemą – greičiausiai pranešimams apie buvimo vietą bus suteiktas prioritetas prieš kitos paskirties pranešimus.“, – sakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vyriausiasis specialistas Tadas Metelionis.

entuziastai.marsrutai.lt informacija

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: