(c) kaunozinios.lt archyvo nuotr.

„Siemens“ intensyviai kuria technologijas, leisiančias integruoti elektromobilius į viešąjį elektros tinklą. Kaip greitai įkrauti automobilių akumuliatorius yra tik vienas iš daugybės „Siemens“ sprendinių Danijoje vykdomam projektui „Edison“, pirmajam į elektros tinklą įjungsiančiam transporto priemones. Praktiniai bandymai prasidės 2011 metais Bornholmo saloje.

Galimybė panaudoti elektromobilių baterijas kaip tarpinę talpyklą kintamo vėjo generuojamai energijai skatina Daniją ypač aktyviai kurti ir vystyti elektromobilius. Dėl šios priežasties dalis tarptautinio konsorciumo „Edison“ projektui atliekamo tyrimo yra skirta optimizuoti dvikryptę elektros srovę tarp automobilio ir tinklo.

Tuo pat metu „Siemens“ kuria ir pačių elektromobilių komponentus. Klimato kaitos konferencijoje Kopenhagoje kompanija kartu su automobilių gamintoju „RUF“ pristatė tris demonstracinius „eRUF Stormster“ automobilius, sukurtus ant „Proshe Cayenne“ platformos. Tokie automobiliai yra naudojami kaip vietinės susisiekimo priemonės. 340 arklio galių (250 kilovatų) „Stormster“ pilnai įkrauta baterija gali nuvažiuoti 180 kilometrų, 100 kilometrų per valandą greitį pasiekia per 9 sekundes, o maksimalus automobilio greitis – 150 km/h.

„Siemens“ energijos padalinys projektuoja greitai įkraunamas automobilių baterijas. Vietoje įprastos 220 voltų įtampos baterijoms įkrauti bus naudojama 400 voltų įtampos ir 63 amperų srovė. Vėliau tikimasi pasiekti, kad 300 kilovatų įkrovimo galia automobilio bateriją pilnai įkraus per maždaug 6 minutes. Inžinieriai taip pat tiria, kaip nuolatinis baterijų įjungimas ir išjungimas veikia elektros tinklo stabilumą. Šie tyrimai atliekami „Edison“ konsorciumo partnerio, Danijos Technikos universiteto, Risø tyrimų miestelyje.

„Siemens“ technologijų padalinio specialistai šiuo metu kuria komponentus naujam elektromobiliui „Greenster II“, kurio ribotas kiekis bus pagamintas 2010 metų pabaigoje. Pagrindinė naujovė yra atskirais elektriniais motorais varomi užpakaliniai ratai, kurie įgyja optimalią galią bet kokioje situacijoje kelyje. Tai leidžia atsisakyti diferencinės pavaros ir žymiai palengvinti automobilį. Ateityje atskiras varymo sistemas turės kiekvienas iš keturių elektromobilio ratų. Tokiems automobiliams nebereiks pusašių, kardano, pavarų dėžės, jie bus lengvesni ir erdvesni.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: