Kevinas Costneris, garsusis aktorius ir režisierius, įneša naujų spalvų į vesterno žanrą su savo ambicinga vizija apie Amerikos vakarų plėtrą, pasauliui pristatydamas nepakartojamą pasakojimą apie naujų žemių paieškas, konfliktus ir asmenines istorijas.
„Horizontas, 1 dalis“, režisuotas Kevino Costnerio, – ambicingas bandymas papasakoti pirmųjų amerikiečių kolonistų istoriją. Tai pirmoji iš keturių dalių planuojamos sagos serijos, kurios veiksmas vyksta Amerikos pilietinio karo metu ir po jo. Filmas daugiausia dėmesio skiria amerikiečių plėtros į vakarus ir jos poveikio vietinėms tautoms temai. Šis didingas vesternas perkelia mus į 1859 metus San Pedro slėnyje, Arizonoje, kur miestelis pavadinimu Horizontas tampa pagrindiniu veiksmo centru. Filmo pradžioje matome, kaip Apačių kariai žiauriai nužudo vieną iš naujakurių, siekdami apsaugoti savo protėvių žemes. Nepaisant vietinių gyventojų pasipriešinimo, naujakuriai ir toliau plūsta į Horizontą, kas sukelia dar didesnę įtampą tarp jų ir vietinių Amerikos čebuvių. Kevinas Costneris siekia perteikti tiek naujakurių, tiek vietinių čiabuvių perspektyvas.
Viena iš ryškiausių scenų filme yra epizodas, kuriame žiba aktorius Dannis Hustonas. Veiksmas vyksta 1863 metais, kai jo personažas, pulkininkas, vadovaujantis karinei tvirtovei pietvakariuose, kalba apie netoliese besikuriantį Horizonto miestelį. Apačių kariai neseniai sudegino miestelį iki pamatų, nužudydami daugybę naujakurių. „Jūs tiesiog turite pažvelgti į šią žemę, kad suprastumėte, kodėl naujakuriai ir toliau atkeliaus,“ – sako pulkininkas. Šis pastebėjimas apie naujųjų Amerikos užkariautojų ekspansionizmą atskleidžia Costnerio siekį parodyti, kaip naujakuriai siekė užvaldyti žemę, nepaisydami vietinių gyventojų teisių ir papročių.
Vizualiai filmas yra įspūdingas, dėka operatoriaus J. Michaelo Muro sugebėjimo užfiksuoti Amerikos frontiero platybes ir dažnai atšiaurų grožį. Kvapą gniaužiantys kraštovaizdžiai įtraukia žiūrovus į laukinių Vakarų laikotarpį, sekant didžiuoju Amerikos vesterno tradicija. Kraštovaizdžių ir kovos scenų filmavimas yra nuostabus, o John Debney muzika prideda epinio masto ir emocinio gilumo. Kevino Costneri pasirodymo filme tenka gerokai palaukti. Jo perpsonažas Hayesas Ellisonas – arklių prekeivis., šis vaidmuo prideda filmui reikalingo svorio ir intensyvumo. Hayesas Ellisonas susitinka lengvo elgesio merginą Marigold (Abbey Lee), kai atvyksta į Vajomingo teritorijos miestą. Šis susitikimas įklampina į nemalonią istoriją, kurios daugelis norėtų išvengti.
Aktorius Luke’as Wilsonas juostoje puikiai pasirodo kaip grupės europiečių naujakurių vadovas Matthew Van Weyden, vedantis vežimų vilkstinę į Horizontą iš Montanos teritorijos. Jo vaidmuo suteikia filmui reikalingo žemiškumo ir autentiškumo. Sienna Miller ir Samas Worthingtonas įsimena kaip našlės Frances Kittredge ir kariuomenės leitenanto Trent Gephardt vaidmenis, tai dėmesį kaustanti romantinė sagos linija.
Filmo tempas dažnai yra nevienodas, o perėjimai tarp scenų staigūs. Kai kurios filmo dalys yra lėtokos, kiek nesuderintos su likusiu siužetu, kartais atrodo, kad stebi „Sostų karus“ primenančią istorijos pasakojimo struktūrą. Filmas dažnai jaučiasi kaip pirmasis didesnio pasakojimo skyrius, kuris dar tik pradeda atskleisti savo visą potencialą.
Kevinas Costneris viena ryškiausių Holivudo figūrų, žinomas tiek kaip aktorius, tiek kaip režisierius. Jo debiutinis režisūrinis darbas „Šokiai su vilkais“ (1990) pelnė jam Oskaro apdovanojimą už geriausią režisūrą ir geriausią filmą. Po šio sėkmės sekė kiti projektai, tokie kaip „Paštininkas“ (1997) ir „Atvira erdvė“ (2003). Costneris yra žinomas dėl savo sugebėjimo perteikti epinius, emocionalius pasakojimus ir išlaikyti autentišką istorinio konteksto vaizdavimą. „Horizontas“ yra jo naujausias projektas, kuris žada tęsti šią tradiciją. Costneris aiškiai parodo savo meilę klasikiniams vesternams ir siekia sukurti epinę istoriją, kuri pagerbtų tiek naujakurius, tiek vietines gentis. Jo įsipareigojimas projektui yra akivaizdus, ypač atsižvelgiant į tai, kad jis investavo savo lėšas į filmo kūrimą ir net įkeidamas savo nuosavybę.
„Horizontas: 1 dalis‘‘ yra pirmasis filmas, kurį Costneris režisuoja nuo 2003 metų vesterno „Open Range“, kur jis taip pat vaidino. Šiame filme jis siekia pagerbti klasikinius vesternus, tačiau taip pat komplikuoja Amerikos Vakarų mitą, atskleisdamas smurtą, kuris dažnai buvo slepiamas po romantizuotais pasakojimais. Filmo naratyvinė struktūra yra epinė, rodanti įvairius skirtingus epizodus, kuriuose susipina įtampa, humoras ir drama. Filmas pasižymi dviem esminiais konfliktais, kurie suteikia pasakojimui aštrumo ir intensyvumo. Šios scenos ne tik pabrėžia konfliktų brutalumą, bet ir atskleidžia gilesnes ekonomines bei socialines jėgas, kurios formavo to meto Ameriką.
Kevino Costnerio pastangos parodyti tiek naujakurių, tiek vietinių gyventojų perspektyvas yra pagirtinos, filmas stengiasi išlaikyti pusiausvyrą tarp skirtingų perspektyvų, nors dažnai vietinių čiabuvių istorijos lieka antrame plane, o sukelia tam tikrą naratyvo disbalansą. Kino kūrinys atrodo tarsi epas ar ilgas serialas kine, su daug siužeto linijų ir personažų. „Horizontas: 2 dalis“ kino sales pasieks šį rugpjūtį. Kevinas Costneris jau planuoja tęsti šią istoriją su dar dviem dalimis – trečiąja ir ketvirtąja, kurios turėtų dar labiau išplėsti šią ambicingą sagą.