Neseniai pasirodęs šeštasis kultinio serialo „Juodasis veidrodis” (Black Mirror) sezonas krypsta nuo pagrindinių savo temų, matytų praeituose penkiuose šio serialo sezonuose. Pagrindinį dėmesį skyręs besaikiam technologijų tobulėjimui, medijų vartojimui, dirbtiniam intelektui ir galimoms tokio nesustabdomo vartojimo ir tobulėjimo pasekmėms, antologinis distopinis serialas įgavo visai naują prasmę, didesnę dėmesio dalį nukreipęs į pačius žmones: jų vertybes, vartojimo ir bendravimo įpročius, požiūrį į vienas kitą, tarpusavio santykius, daromus sprendimus ir kaip jie gali paveikti kitus ir aplinką. Nors ir šiek tiek kitoks, „Juodasis veidrodis” 6 sezonas išlieka toks pat keistas, įtraukiantis ir įtaigus.
6 sezonas „Netflix“ transliavimo platformą pasiekė šių metų birželio 15 d., po 4 metų pertraukos (5-asis sezonas debiutavo 2019 m. birželio 5 d.) Šį sezoną sudaro 5 beveik valandos ilgumo (kiekvieno epizodo trukmė svyruoja nuo 40 min. iki valandos su trupučiu) serijų, kurių, kaip ir matyta anksčiau, kiekviena į ekranus iškelia naują istoriją su naujais veikėjais, siužetu ir aktoriais. Šiame sezone galima matyti tokius daugeliui gerai pažįstamus aktorius kaip Salma Hayek Pinault („Frida“), Aaron Paul („Breaking Bad“), Annie Murphy („Schitt‘s Creek“), Josh Hartnett („Pearl Harbor“).
Pirmoji sezono serija pagrindinį dėmesį skiria dabartiniams laikams ir jų problemoms – medijų transliavimo platformoms (Netflix), pažengusioms dirbtinio intelekto technologijoms ir vis labiau pažangesniam „deep fakes“ (liet. išmanioji ar sintetinė vaizdo klastotė) pagalba kuriamam turiniui. Šis epizodas tikriausiai vienintelis iš viso sezono turintis komedijos prieskonį, lengvai pasityčioja iš žmonių, neskaitančių „Terms and Conditions“ (liet. sutarties sąlygos), ir sutinkančių su viskuo, kai registruojasi į naujas platformas.
Antroji serija šiek tiek susijusi su pirmąja, taip pat nutaikyta į transliuotoją „Netflix“ ir true-crime dokumentikas, perdėtą žmonių susidomėjimą žiaurumu, kapstymąsi praeityje ir kaip tai vėliau ištransliuojama pramogai.
Trečias epizodas, ilgiausias, iš alternatyvios dabarties pereina prie alternatyvios praeities, ir daugiausia dėmesio skiria toksiškoms / žalingoms vyriškumo normoms, ir prie ko privesti gali vienokie ar kitokie priimti sprendimai, traumos, taip pat apima pažengusių technologijų naudojimo rizikas, kelia klausimą apie žmogaus tapatybę ir ką reiškia būti žmogumi bendrai.
Ketvirtas ir penktas epizodai labiausiai iš naujausio sezono, ir ankstesniųjų, išsiskiria siaubo ir antgamtiniais elementais, kurie kaip tam tikros metaforos, padeda dar įtaigiau perteikti norimą ištransliuoti idėją. Jų veiksmas taip pat vyksta alternatyvioje praeityje, 4 epizodas atkreipia dėmesį į pop kultūros užribius – tamsiąją paparacių kultūros pusę ir jos pasekmes, etines dilemas, siaurą liniją tarp empatijos ir išnaudojimo, kol 5-asis koncentruojasi ties galios santykiu, morale, priimtų sprendimų pasekmėmis, pabrėžia to laikmečio politinių neramumų problemą, rasinio persekiojimo ir imigracijos aspektus.
Apie 6 sezono pokyčius paklaustas „Esquire“ žurnalistės Emos Stefanski (Emma Stefansky), serialo kūrėjas Čarlis Brukeris (Charlie Brooker) teigė, kad sezonas gali atrodyti kitaip, bet pačio serialo „šokolado dėžutės“ pobūdis leidžia jam išbandyti tiek daug, kiek jis pats nori parašyti. Taip pat jis sako, kad „<…>Galbūt painioju visokius gerbėjų lūkesčius <…>ir aš kalbu apie užkietėjusius žiūrovus. Norite nustebinti, supainioti, bet kartu ir suteikti žmonėms tai, ko jie nori. Ir vienas iš dalykų, kurių žmonės nori iš „Black Mirror“, tai jausti siaubingą baimės jausmą. Mes tikrai tai įgyvendinome.“
„Juodasis veidrodis” debiutavo 2011 metais, ir yra vienas iš populiariausių mokslinės fantastikos, distopinių serialų. Pirmiausia pradėtas rodyti Jungtinėje Karalystėje „Channel 4“, 2016 m. persikėlė į globaliai paplitusią „Netflix“ transliavimo platformą. Šis serialas pelnė 33 apdovanojimus ir netgi 109 nominacijas.