Marius Plečkaitis / Asmeninio archyvo nuotr.

VERSLO VALDYMAS

Prisiminkite, kas esate ir dėl ko buvo įkurta įmonė. Išsigryninkite savo produktus ir jų teikiamą naudą, bei kaip sugeneruojamą pranašumą galima dar labiau išryškinti – užsipildykite business canvas lentą, pasitelkite produkto vadybą.

Beje, galbūt metas permąstyti įmonės valdymo struktūrą? Galbūt ji pernelyg vertikali, ir geros idėjos uždaromos per greitai, genialiems protams nepasižymint ištverme kafkiškuose vadovų tinkluose? O gal dėl pernelyg didelės sprendimų priėmimo decentralizacijos ir sukurtų demokratinių mechanizmų įstaiga laiku nepriima ryžtingų žingsnių, ir iš lėto grimzta?

Be abejonės, didesnis dėmesys darbuotojams. Nors kenkėjų laikyti nevalia, bet su teikiančiais vilčių padirbėti būtina. Neatsakingai užsukta darbuotojų rotacija kainuoja per daug – kitas atėjęs dirbti greičiausiai darys panašias klaidas ir bus panašus galvos skausmas kolegoms. Beje, padidėjusi rotacija dažniausiai atspindi rimtesnes problemas. Todėl investuokite į darbuotojus. Kokią motyvavimo kryptį pasirinkti – klausimas vertas atskiro komentaro.

KOMUNIKACIJA

Komunikuokite sistemingai ir turėdami strateginį stuburą, bet nepameskite gaivališkumo, nuoširdumo. Visi gali pasisamdyti klišinį produktą generuojančią agentūrą, bet ne visi išdrįsta būti savimi ar vos geresne savo versija. Vartotojai atvirumą įvertins.

Ir užmirškite visus tuos autoritetingus devyniais kaspinais perjuostus ditirambus, primenančius ne progresyvios įmonės komunikaciją, o Šiaurės Korėjos politvalandėlę. Daugiau šėlo, daugiau įdomios informacijos apie teikiamus produktus ir čia dirbančius darbuotojus. Papasakoti gerą istoriją galima ir apie nieką. Bet ilgalaikėje perspektyvoje, sodresnis turinys, žinoma pagerintų reikalus.

FINANSAI

Laikai įtempti, vis nesulaukiame krizės. Taigi dauguma CFO sėdi ant savo auksinų maišų, bijodami ir į tualetą nubėgti, kad tik kas kapšelio nenuknistų. Visgi be finansinės saugos egzistuoja ir įvaizdis, fair play su tiekėjais ir kitos minkštosios pusės, kurios pastaraisiais metais užima vis svarbesnę įmonės socialinio brandbooko dalį. Neleiskite finansams išplaukti iš įmonės vandenų ir tapti atskira respublika (tarybiniais metais su buhalterėmis ir kavutėmis jau buvo prisižaista).

MARKETINGAS IR PARDAVIMAI

Marketingas, ypač B2B gindamas biudžetą paprastai pastringa kalbai pasisukus link atsiperkamumo ir sukurtos vertės paskaičiuojamumo. Todėl šioje vietoje marketingistai turi išsiryškinti pagrindinius komplekso komponentus, kuriuose norėtų pasidarbuoti. Ir visa tai daryti neišklystant iš bendro marketingo ir komunikacijos plano, kuris vėlgi turėtų remtis į visos įmonės strategiją.

Pardavėjams dėl rinkos perpildymo gali nebeužtekti asmeninės charizmos. Aktyvinkite grupinius pasitarimus, prikelkite užleistas rinkas, samdykite daugiau pardavėjų. Būkite atviresni kalbėdami apie kainodarą ar bent jau laikykitės numatytos linijos. Daugiau investuokite į tobulėjimą. Šiais laikais podcastų ir knygų project management temomis – nors pilį statyk (tuo tarpu mokymus reikia gerai atsirinkti). Geras projektų vadovas – pusė UABO sėkmės.

LYDERIAI IR HAPPINESS KOORDINAVIMAS

Dėl neypatingos demografinės ir darbuotojų rinkos situacijos, kaip minėta pirmoje pastraipoje, nėra didelės erdvės ne tik lyderių, bet net ir kol kas nežibančių darbuotojų neatsakingam metimui pro bortą.

Geriausius darbuotojus reikėtų laikyti po padidinamuoju stiklu: esant reikalui taikytis prie jų, paglostyti, pakišti pagalvę. Neskamba per daug vadovėliškai ir madingai liberaliai kairuoliškai, bet vieną dieną apsidairęs gali pamatyti tik pilką išsibarsčiusią, praplikusią kaimenę.

LEANAS, ISO, GOST IR KITOS NE SI SISTEMOS

Visa tai gali duoti naudos, kai daroma apgalvotai. Deja, bet klišines frazes: „tai tau pačiam palengvins darbą“ ar juo labiau „tai įmonei leis pasiekti geresnių rezultatų“ (apie vidinę komunikaciją apskritai būtina parašyti atskirai) šiandien jau reiktų mesti šalin. Kvestionuojantis naują praktiką nujaučia, kad niekas su juo atsisveikinti labai lengvai neskubės, o skaičių iškėlimas į priekį tik prisideda prie moralės ir metafizinio darbo vietos įvaizdžio suvirintojo galvoje mažėjimo.

Darbuotojui vis dar galima parduoti miglą, bet ta migla turi būti įtaigesnė. Klauptis ant kelių nereikia, tiesiog susitarkite laikytis naujų žaidimo taisyklių, kurios, tikėtina, duos rezultatų. Po pusmečio susėskite ir pakalbėkite – gal visgi ta nauja tritaškį atskirianti linija nebuvo toks blogas sprendimas.

VIETOJ APIBENDRINIMO

Kuo lengviau ir organiškiau apjungsite skirtingas įmonės sferas, tuo didesnį verslo pagreitį įgausite. Nepersistenkite su šeimos modelių steigimu, vienijantis motyvas laisvai gali būti ir siekis lyderiauti rinkoje pagal mokamą darbo užmokestį.

Tuo tarpu kuo labiau laikysitės pasirinktos įmonės strategijos ir vertybinio modelio, kuo labiau jais apklosite visus funkcinius padalinius, tuo mažiau reikės klasės valandėlių, improvizuotų atsakymų augantiems ir šnekėti bei klausti išmokusiems darbuotojams.

ir neužmirškite karts nuo karto užsakyti chebrai paėst. Kas labiau suartina, jei ne barščių srėbimas posėdžių salėje ir duonos pasavimasis per stalą?

Taip pat skaitykite: Kai įmonėje viskas lyg ir gerai, bet darbuotojas nemato prasmės

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: