Prieš galvojant atlikti savo interneto svetainės ar el. parduotuvės optimizavimo paieškos sistemoms darbus, tūrėtumėte plačiau susipažinti kas konkrečiai yra tas SEO ir kokia gali būti SEO paslaugos kaina. SEO – optimizavimas paieškos sistemoms (search engine optimization).
Tai interneto svetainės ar elektroninės parduotuvės optimizavimas taip, kad paieškos sistemų, tokių kaip google, yahoo, bing ir t.t. robotai aptiktų jūsų interneto svetainėje pateikiamą turinį ir pateiktų jį paieškos rezultatuose.
Dažniausiai optimizavimas reikalingas visoms interneto svetainėms, nes dabartiniais laikais, ypač verslui, svarbiausia yra ne tik būti matomiems paieškos sistemose, bet ir užimti kuo aukštesnes pozicijas.
Paieškos sistemos robotai
Nors kiekvienas interneto svetainės savininkas dabar turi galimybę pats pateikti savo interneto svetainę paieškos robotams, tai dar nereiškia, jog paieškos sistemos priims pateiktą interneto svetainę ir atvaizduos ją savo paieškos rezultatuose. Neretai paieškos sistemos atmeta ar atsisako indeksuoti pateiktus interneto svetainės puslapius dėl daugelio galimų priežasčių.
Tai gali būti, jog pateikto puslapio turinys yra mažos apimties, gali būtų, kad ir didesnės apimties turinys nebus indeksuojamas, nes paieškos robotai į laikys menkaverčiu turiniu, kuris nėra naudingas galutiniam vartotojui.
Taip paieškos robotai dažniausiai atsisako indeksuoti kopijuotą turinį, neretai pasitaiko ir tokių atvejų, jog paieškos robotai aptikę tik dalį kopijuoto turinio, užblokuoja visą interneto svetainę iš paieškos sistemos rezultatų.
Norint vien patekti į paieškos rezultatus, reikia turėti omeny, jog pateikiamas turinys privalo būti unikalus, naudingas vartotojui, sukuriantis realią naudą vartotojui.
Kas nulemia kuo aukštesnes pozicijas paieškos sistemose?
Kadangi jau kaip ir aiškūs elementariausi dalykai, norint vien būti matomam paieškos sistemose, bet ką daryti, jeigu tikslas yra būti pirmame paieškos rezultate? Pirmiausia, po unikalaus ir aukštos vertės turinio kūrimo, turi būti atliekama turinio vidinė optimizacija.
Raktažodžių analizė
Kuriant turinį, pirmiausia, reikia atlikti raktinių žodžių analizę. Ištirti raktinius žodžius yra privaloma, nes jeigu bus kuriamas turinys, kurio raktiniai žodžiai nėra dažnai vartojami paieškos rezultatuose, didelė tikimybės, kad jūsų turinį taip niekas ir neperskaitys.
Raktiniai žodžiai gali būti analizuojami google keyword planner pagalba. Šiuo įrankiu galima matyti kiek mėnesinių ar metinių užklausų sulaukia jūsų turiniui aktualūs raktiniai žodžiai. Tikslas – naudoti kuo daugiau susijusių raktinių žodžių, kurie turi daug užklausų paieškos sistemose.
Turinys
Atlikus raktinių žodžių analizę, sekantis dalykas, kuriam reikia skirti dėmesį – vidinės bei išorinės nuorodos. Pagal dabartines google nuostatas, turinys yra laikomas kokybiškesniu, jeigu jame yra išeinančių nuorodų į aukštą autoritetą turinčia interneto svetaines.
Pavyzdžiui, google vertina turinį, kuris yra rašytas pasiremiant kitais, patikimais šaltiniais, tokiai kaip Wikipedia ar panašiai. Taip pat yra svarbu kuriant turinį suskirstyti jį ir viduje t.y. turinyje parodyti, jog jūsų interneto svetainėje yra ir daugiau naudingo turinio vartotojui. Todėl vidinės nuorodos į kitus jūsų puslapius yra būtinos, norint sukurti kuo aukštesnės kokybės turinį.
Išorinė optimizacija
Po vidinės optimizacijos seka kone pats svarbiausias, galima sakyti, jog ir brangiausias žingsnis – išorinė optimizacija. Išorinė optimizacija dažniausiai yra reikalinga tada, kai norime, jog mūsų turiniu dalintųsi kitos, aukštą autoritetą turinčios interneto svetainės ar socialiniai tinklai.
Žinoma, yra išimčių, jog jūsų turiniu gali nemokamai pasidalinti kiti, aukštą autoritetą turintys portalai, bet tokiu atveju, turinys turi būti tikrai aukšto lygio, neretai tai yra vadinamas virusiniu turiniu.
Tai turinys, kuris taip stipriai sudomina lankytoją ir jis jį dalinasi savo socialinių tinklų paskyrose, taip pat turinys gali būti toks įdomus, jog juo pasidalins pvz. naujienų portalai.
Žinoma, retais atvejais kada jūsų turiniu kas nors dalinsis nemokamai, todėl tokie pasidalinimai dažniausiai yra perkami. Tik reikia žinoti, jog google nemėgsta tokių dirbtinų autoritetų kėlimų, už tai gali grėsti jų nuobauda ir jūsų interneto svetainės turinys gali būti aplamai neberodomas paieškos sistemose.
Kokybiškos SEO paslaugos
Pabaigai, jeigu ketinate pats atlikti optimizavimą, gerai viską apgalvokite ar pats sugebėsite tai padaryti, ar sugebėsite tai padaryti kokybiškai?
O gal verčiau pagalvokite apie seo paslaugos įsigijimą iš patikimų agentūrų ar laisvai samdomų specialistų?
Užsakymo Nr. KMC210021