Kauno savivaldybės taryba ketvirtadienį svarstys, ar pritarti vietinės rinkliavos sumažinimui už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą. Norima lengvatos galiojimo terminą pratęsti nuo 2010 m. liepos 1 dienos iki 2010 metų gruodžio 31 dienos 30 procentų.
Vietinė rinkliava už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą organizuojama vadovaujantis Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą nuostatais. Kauno miesto taryba vadovaudamasi šiais nuostatais gali numatyti lengvatas mokėtojams.
Baltijos išorinės reklamos firmų asociacija bei Lauko reklamos asociacija šių metų kovo 25 d. kreipėsi į miesto valdžią su prašymu pratęsti nuolaidų galiojimo terminą motyvuodamos sudėtinga ekonomine situacija, kuri paveikė reklamos rinką. Kasmet mažėja komercinės išorinės vaizdinės reklamos plotų nuoma, o tai įtakoja vartojimo kritimą ir Kauno miesto biudžeto įplaukų rodiklius.
Rinkliava už išorinę reklamą Kauno mieste sumažinta nuo 2009 metų sausio 1 d. Asociacijos prašymu, nuolaidų galiojimas buvo pratęstas iki šių metų birželio 30 d.
Vietinės rinkliavos už išorinę vaizdinę reklamą nuo 2008 m. kasmet surenkama vis mažiau. 2008 m. vietinės rinkliavos buvo surinkta daugiau nei 1 mln. litų, o 2009 m. – tik 704 tūkst.
Atlikus leidimų, išduotų įrengti išorinę vaizdinę reklamą ant komercinių stendų per 2009 – 2010 m. pirmąjį ketvirtį, analizę, pastebėta, kad daugėja socialinės reklamos ir reklamos ant privačių objektų. Tokiai reklamai pagal 2008 m. Kauno miesto savivaldybės tarybos nustatytą tvarką vietinė rinkliava neskaičiuojama.
2009 m. I-ąjį ketvirtį iš visų 792 išduotų leidimų – 168 nemokami, o 2010 m. I-ąjį ketvirtį išduoti 521 leidimai, iš kurių net 170 – nemokami. Atitinkamai sumažėjo ir vietinė rinkliava: 2009 m. I-ąjį ketvirtį surinkta 121 853 Lt., 2010 m. per tą patį laikotarpį tik 87 138 litų.