Šiandien, rugpjūčio 11 d., geležinkelio ruože Šeštokai–Mockava pristatyti pirmieji užbaigti projekto „Rail Baltica“ darbai. Rekonstruotas 7,5 km ilgio ruožas, kuriame sugretintos siauroji europinė ir plačioji geležinkelio vėžės, rekonstruoti trys tiltai. Atliktų darbų vertė – 21,7 mln. litų.
„Kiek daugiau nei prieš vienerius metus čia iškilmingai pradėti Mockavos–Šeštokų ruožo sugretinto kelio darbai šiandien yra baigti, ir mes galime išdidžiai pareikšti, kad nepaisant daugelį metų trukusių diskusijų, svarstymų, būti ar nebūti „Rail Baltica“ projektui, nepaisant kartais net viešojoje erdvėje pasigirdusių spekuliacijų, neva tai tik politinis projektas, „Rail Baltica“ yra tikrovėje, o ne tik vien mūsų noruose ir planuose“, – sakė Susisiekimo ministerijos kancleris Tomas Karpavičius.
Pasak susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, „Rail Baltica“ Lietuvai suteiks galimybę sustiprinti tranzito valstybės pozicijas bei integruotis į Europos transporto infrastruktūrą. „Šis projektas – valstybės interesas, – tvirtino E. Masiulis. – Lietuvos ekonomikai jis itin svarbus, nes padės pagerinti ne tik šalies transporto paslaugų kokybę ar pritraukti daugiau krovinių, bet ir sustiprins tarptautinį konkurencingumą.“
Atkarpa tarp Šeštokų ir Mockavos yra pirmasis „Rail Baltica“ ruožas, kuriame susijungia vakarų (1435 mm) ir rytų (1520 mm) standarto vėžės.
Ją rekonstruojant buvo atlikti į septynias grupes suskirstyti (žemės, viršutinės kelio konstrukcijos, laikinų pervažų įrengimo, vandens nuvedimo, pervažų įrengimo, pralaidų remonto ir pastatų elementų) darbai. Taip pat rekonstruoti trys tiltai.
Aktyvūs darbai vyksta ir kituose ruožuose: planuojama, kad 2013-aisiais europinė vėžė jau sieks Kauną, o 2015-aisiais bus nutiesta visa Lietuvoje planuojama „Rail Baltica“ atkarpa – 335 km.
„Labai smagu matyti, kad „Rail Baltica“ bėgis po bėgio tampa realybe, – sakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. – Tačiau vien nutiesti naujas vėžes nepakaks, privalėsime ir toliau nuosekliai kurti sistemą, kuri užtikrintų keleivių ir krovinių srautus bei padėtų pritraukti privačių lėšų.“
Ruožo Šeštokai–Mockava įrengimo darbai kainavo 21,7 mln. litų, iš jų beveik 6 mln. litų finansuota Europos Sąjungos Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) ir Sanglaudos fondų lėšomis. Planuojama, kad visa „Rail Baltica“ atkarpa Lietuvoje kainuos beveik 2 mlrd. litų.
Susisiekimo ministerijos informacija