Valstybės kontroliuojama naftos produktų krovos bendrovė “Klaipėdos nafta” gavo galutinį leidimą suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo krantinės statybai. Leidimas leidžia pradėti krantinės betonavimo darbus.
Bendrovė pranešė, kad leidimas suteiktas pirmadienį. Anot “Klaipėdos naftos”, Latvijos statybų bendrovė BMGS darbus turėtų baigti iki šių metų spalio 1-osios.
Klaipėdos miesto savivaldybės statybos leidimų poskyris BNS patvirtino, kad suteikė leidimą “Klaipėdos naftai”. Pasak poskyrio vedėjos Daivos Viktorijos Grimalienės, tai paskutinis dokumentas, reikalingas krantinės statybai.
Pasak “Klaipėdos naftos” pranešimo, rangovė šiuo metu kala polius ir atlieka geologinius bandymus – BMGS ties Kiaulės nugaros sala jau yra įrengusi 61 iš 134 polių.
BMGS už 113,6 mln. litų (su PVM) projektavo ir stato SGD terminalo krantinę, o 20 kilometrų ilgio jungiamąjį dujotiekį nuo terminalo iki magistralinio dujotiekio už 114,756 mln. litų stato Vokietijos koncernas “PPS Pipeline Systems”, turintis 4 iš 5-ių būtinų leidimų. Paskutinį leidimą – trasai nuo dujotiekio iki laivo – turėtų suteikti Klaipėdos savivaldybė, BNS pranešė “Klaipėdos naftos” atstovė spaudai Indrė Milinienė.
SGD terminalui skirtas laivas statomas Pietų Korėjos laivų statykloje “Hyundai Heavy Industries”, kuris gruodžio pabaigoje pradėtas bandyti. Laivas statyklą turėtų palikti vasarį ir Klaipėdos uostą pasiekti rudenį.
“Klaipėdos nafta” laivą iš Norvegijos bendrovės “Hoegh LNG” nuomos 10 metų už 689 mln. JAV dolerių (apie 1,791 mlrd. litų). Norvegijos įmonė ne tik nuomos laivą su įgula, bet ir teiks jo priežiūros ir operavimo paslaugas.
Terminalas bus alternatyva rusiškoms “Gazprom” dujoms, jis turėtų pradėti veikti gruodžio 3 dieną. Jo pajėgumas būtų 2-3 mlrd. kubinių metrų per metus.