„Twitter‟ realaus laiko srautas tapo de facto aplinka aptartiant pasaulio įvykius. Tačiau „Facebook‟ medijų partnerystės viceprezidentas mano, kad jo bendrovė turi du didelius privalumus mūšyje, būti „skaitmeninio vandens aušintuvu‟: auditorijos dydį ir tikrąją tapatybę.
Kaip praneša portalas techcrunch.com Justin Osofsky teigia, jog „Facebook‟ skiria savus išteklius į naująją Viešojo Turinio Sprendimų komandą, samdo TV vadovus. Taip pat startuoja pradedančiųjų komanda, kuri analizuoja realaus laiko įvykius. Kuriamos naujos taikomųjų programų sąsajos (API), kurių dėka naujienų realizavimo rinkos gali vizualizuoti savo duomenis ir priminti mums, kur galima aptarti pasaulio įvykius.
Siekiant, kad pastangos išsipildytų, kuriamos naujos partnerystės. „Facebook‟ nesenai paskelbė, jog „NBC The Today Show, parodys „Facebook‟ temų tendencijas milžiniškame studijoje esančiame sensoriniame ekrane. Šou šeimininkai turės galimybę pateikti „Facebook‟ pranešimuose aptariamas vartotojų temas. „Discovery Channel‟ taip pat ketina naudoti naująją „Facebook hashtag‟ (t.y. žodis ar frazė naudojama su priešdėliniu ženklu „#‟. Tai metaduomenų žymės forma. Pavyzdžiui, „Twitter‟ tinkle, tokiu būdu ieškoma pranešimų, norima tema: parašius „#Lost‟ – gautume paieškos rezultatus, tarp visų esančių pranešimų, susijusius su TV šou „Dingę‟) API, kuri suteiks „Street Outlaws‟ šou gerbėjams galimybė balsuoti už savo mėgstamas komandas, skelbiant (posting) „Facebook‟ tinkle su atitinkamais „hastag‟. Rezultatai bus rodomi realiu laiku, televizinio šou metu. „Facebook‟ parneris „Spredfast‟ ketina naudotis abejomis naujomis integracijomis.
„Facebook‟ siekia šiomis parnerystėmis, įtikinti žmones, jog būtent šis soc. tinklas yra toji vieta, kur turėtų būti kalbama apie dabarties įvykius. Tokio pobūdžio turinys sujungia vartotojus, turinčius bendrus interesus, ir generuoja begalę skirtingo dalyvavimo „Facebook‟ aplinkoje tam, jog žmonės dažnai sugrįžtų, norėdami pamatyti, ką jų draugai sako apie savo geriausius dienos įvykius.
Norint, jog visa tai suveiktų, „Facebook‟ turi įveikti „Twitter‟. Realaus laiko kanalai yra ne tik „Twitter‟ komponentai, tačiau jie yra neatskiriama dalis šios kompanijos „veido makiažo‟. Todėl bet koks bandymas sutrikdyti „Twitter‟ srauto dominavimą – bus nelengva užduotis.
„Facebook‟ tinkle matoma daugiau jautrūs bei jausmingi gyvenimo pokyčių atnaujinimai, tuo tarpu „Twitter‟ – vieta, kur žmonės kalba apie svarbių sporto rungtynių, TV laidų ir pasaulio naujienas.
Štai kodėl realaus laiko srautas „Twitter‟ tinkle reiškia, kad žmogus rašantis ką nors svarbaus apie pastarasias rungtynes, paskutinę sceną ar karščiausią naujieną, žino – tai bus matoma soc. tinklo aplinkoje iš karto, kol vis dar aktualu. Tuo tarpu „Facebook‟ sraute rodomi, įvardyti kaip geriausio turinio, pastarųjų dviejų dienų pranešimai, tačiau ne patys naujausi. Jei „Facebook‟ tinkle patalpinta informacija pastebima tik po keletos valandų, tai gali sukelti tam tikrų nesusipratimų ar neatitikimų. Pavyzdžiui, herojus antagonistas TV seriale „Game Of Thrones‟ šiuo metu jau nebegyvas, krepšinio komanda, kuri sukėlė juoką, galiausiai laimėjo rungtynes.
„Facebook‟ siūlo naujausias (most recent) žinias naujienų kanale, tačiau tai yra ne taip efektyvu kaip karščiausios naujienos (top news), kadangi tai ganėtinai sunku surasti, ypač naudojant mobilųjį įrenginį. „Facebook‟ eksperimentavo su naujienu aptikimu, kai asmuo kelis kartus pateikė pranešimus apie realaus laiko turinį, ir pateikė „Twitter‟ stiliumi, atvirkštine chronologine tvarka. Tačiau, „Facebook‟ nepajėgė surasti būdo, kuris padarytų šį formatą įdomesnį už standartinį. Taigi toks, mažiau jautrus laikui modelis, taip niekad ir nebuvo pritaikytas praktikoje.
Siekiant suderinti realaus laiko viešus naujienų pasidalijimus su atnaujinimais, paskelbtais draugų, kurie rūšiuojami pagal aktualumą, „Facebook‟ turės susivokti, jog visa tai iš pagrindų siejasi su privačiu turiniu. O tai nebus lengva. „Facebook‟ tinkle, naujienų dalijimasis tik draugams yra numatytoji (default) funkcija, kas yra protinga, kadangi žmonės tikisi laisvai kalbėti, esant tokioms aplinkybėms, jog jų pranešimai nebūtų matomi visoje planetoje. Tačiau, tai taip pat reiškia, kad vartotojai viešą naujienų dalijimąsi turi aktyviai išjunginėti ar įjunginėti. Į „Twitter‟ žmonės ateina norėdami naujienas skelbti viešai. Tai yra numatytieji lūkesčiai ir būdas daugumai vartotojų siųsti pranešimus (tweets). Taigi, jei „Facebook‟ pavyks pritraukti vartotojus kalbėtis apie naujausius įvykius, tai dar nebūtinai reiškia, jog jie tai darys viešai.
Tačiau „Facebook‟ nepasiduoda bandydami sukurti savo internetinį realaus laiko veiksmo tinklapį. J. Osofsky, kuris yra taip pat ir „Facebook‟ globalių operacijų viceprezidentas, išdėstė keturias dideles iniciatyvas, naudojamas kuriant viešojo turinio strategiją:
- Samdymas: „Kadangi reikia įvestuoti į TV sferą, tad mes subūrėme šios pramonės ekspertų komandą, tokių kaip vykdomasis naujųjų medijų viceprezidentas „Anerican Idol’s Ryan Seacrest Productions, Sibyl Goldman ir įvairūs TV prodiuseriai.
- Formalizuota partnerystė: „Facebook‟ pradėjo Viešojo Turinio Sprendimų programą, siekiant išryškinti geriausias trečiųjų šalių kompanijas, siūlančias prieigą ir integraciją „Facebook‟ duomenis prie žiniasklaidos.
- Naujos priemonės: „Facebook‟ vysto naujas priemones (tools) partneriams‟, įskaitant API ir kitas funkcijas, jog žiniasklaidai būtų nesudėtinga vizualizuoti pokalbius, vykstančius socialiniame tinkle. „Facebook‟ pradėjo naudoti temų tendencijas, „hashtags‟, įterpiamuosius pranešimus, naujienų kitimo tendenciją, temų įžvalgas. „Kompanija įsigijo vieną iš savo duomenų partnerių, „SportStream‟, siekiant kuruoti sporto duomenis, kuriuos ji teikia. „SportStream‟ parengė specialų Pasaulio futbolo čempionato „Facebook‟ kanalą bei „Instagram‟ pranešimus, kuriuos siunčia atletai, komandos, sporto gerbėjai. Taigi sporto naujienos greitai realizuojamos „Facebook‟ aplinkoje. „Univision parodė daugiau nei 40 „Facebook‟ ir „Instagram‟ turinio integracijų ore‟, Pasaulio futbolo čempionato metu.
- Pagalba: „Mes investavome į operacinių veiksmų komandą ir mes norime pasiūlyti 24 valandų paramą‟, todėl naujienų realizavimas gali sulaukti paskutinės minutės pagalbos, jei kyla problemų su vizualizacija.
Visi šie žingsniai atlikti tinkama linkme, norint, jog „Facebook‟ tinklas pasijustų atsinaujinęs. Vis dėlto nefiltruojami naujienų kanalai, „Twitter‟ suteikia didėlį pranašumą naujienų dalijimosi realaus laiko srityje.
„Twitter‟ taip pat atlieka naujus žingsnius tobulinant realaus laiko įvykių pašnekesius. Samdo naujus žiniasklaidos srities darbuotojus, stiprina komandas, pavyzdžiui, nesenai buvo nusamdyta vyriausioji „People.com‟ redaktorė J. Morris. Taip pat bendradarbiauja su „Dataminr‟, kartu kuria naujas priemones, kuriomis siekiama palengvinti darbą žurnalistams. „Twitter‟ taipogi eksperimentuoja su naujais konceptais, pritaikytais savo naujienų srautui.
Tačiau J. Osofsky teigia, jog „Facebook‟ siūlo diferencijuotą patirtį, atsižvelgiant į dvi svarbias priežastis.
Pirmoji iš jų – pasidalijimų skaičius, kurį pasiekia „Facebook‟. Šiuo metu šis soc. tinklas turi 1.28 mlrd. vartotojų, įskaitant daugiau kaip vieną mlrd. mobiliųjų bei 200 mln „Instagram‟ vartotojų. Pasak J. Osofsky, „Mes pasiekėme 141 mln. žmonių, kurie bendravo apie Pasaulio futbolo čempionatą, per pirmąją savaitę‟, šie vartotojai sukūrė 459 mln. pranešimų bei komentarų.
Antroji – tikrieji vardai. „Facebook‟ neleidžia užsiregistruoti pagal slapyvardžius, kurie galėtų leisti rašyti be atsakomybės. J. Osofsky paaiškina:
„Facebook‟ tinklas grindžiamas realia tapatybe, todėl kiekvienas narys yra savarankiškai autentiškas. Soc. tinklas sūlo tik realius objektus pasaulyje aplink Jus. Jei ieškote Pasaulio futbolo čempionato „Facebook‟ aplinkoje, pamatysite viešus pranešimus, sukurtus atletų, garsių asmenybių, autoritetingų personų sporto sferoje, taip pat labai asmeniškos perspektyvos – savo draugų. Matote Wayne Rooney (nugalėtosios Anglijos komandos žaidėjas) išreikštą savo nusivylimą dėl praleimėjimo, ir tuo pačiu pranešimus iš draugų, su kuriais kartu užaugote. Šie elementai suteikia „Facebook‟ unikalumo.‟
J. Osofsky pripažino, kad relaus laiko pokalbiai, „Twitter‟ šiuo atžvilgiu pranoksta „Facebook‟ tinklą, yra svarbus akcentas. „Dėl kai kurių renginių tipų, pavyzdžiui, Pasaulio futbolo čempionato, realaus laiko objektyvumas yra labai svarbus. Matant reakcijas realiu laiku, kai žmonės nuo euforijos perėjo prie nusivylimo (JAV iššvaistė turėtą pergalę, leisdama Portugalijai laimėti paskutinėmis minutėmis sekmadienio rungtynėse).
Jis sutinka, kad „Facebook‟ turi atrasti geresnį būdą realaus laiko turiniui fiksuoti. „Mūsų darbas – sukurti geriausią platformą, kad žmonės galėtų turėti abejas patirčių rūšis,‟ J. Osofsky pabrėžia užbaigdamas.
„Facebook‟ daro viską, jog kartu su žiniasklaidos partnerystėmis galėtų dirbti savo privataus turinio sferoje. Ir visko gali būti, jog „Facebook‟ atras būdą, kaip aptikti, kada vartotojai kalba apie realaus laiko įvykius, o taip pat ir, kad šie pokalbiai būtų išgirsti iš karto – visai kaip „Twitter‟.