Žvelgiant į šių metų šešių mėnesių rezultatus akivaizdu, kaip smarkiai, nors ir nedramatiškai, “Orlen Lietuvos” sunkumai šiemet veikia Klaipėdos uostą ir kaip nuo stagnacijos gelbsti baltarusiškų trąšų eksportas, antradienį rašo “Lietuvos žinios”.
“Birželis buvo geras mėnuo, leido aplenkti praėjusius metus beveik puse milijono tonų. Jau nuo kovo apyvarta atsigauna, ypač biriųjų trąšų. Jei ne nafta, šiemet turėtume rekordinius metus”, – dienraščiui teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.
“Konteinerių padidėjimą ypač tonomis, kuris sudaro daugiau kaip 24 proc, lemia tai, kad vis daugiau krovinių gabenama konteineriuose – netgi baltarusiškos biriosios trąšos, kad grąžinami konteineriai nebūtų tušti. Aišku, kol kas didžiąją dalį sudaro Klaipėdos konteinerių terminalo kro viniai – čia nuo metų pradžios pasiektas 21 proc. prieaugis. Bet pamažu “įsivažiuoja” ir “Klaipėdos Smeltės” konteinerių srautas -jis per pusmetį padidėjo 12 proc. Antrąjį pusmetį tikimės sulaukti daugiau konteinerių ir ro-ro krovinią tikimės gero derliaus, o ypač kad nesustos trąšų eksportas”, – sakė A. Drungilas.
Vasaros pradžia Klaipėdos uoste išsiskyrė ryškiu apyvartos pagyvėjimu, o Būtingės terminale – štiliu: per pirmąjį pusmetį Klaipėdos uostas perkrovė 17,75 mln. tonų krovinių – 2,8 proc. daugiau nei pernai, tačiau Būtingės naftos terminalo apyvarta krito ketvirtadaliu – iki 3,3 mln. tonų.