Turinys yra pagrindinė interneto vertybė. Dažnai jis įsivaizduojamas, kaip tekstai, tačiau tai ne visiškai tiesa. Vizualinis turinys yra kur kas efektyvesnis, nei tekstinis, todėl čia kalbama ir apie fotografijas, vaizdo klipus, interaktyvias prezentacijas, virtualius 3D turus, judančius GIF, memus ir įvairius iliustracijų rinkinius. Visa tai yra apibūdinama vienu žodžiu „turinys“. Kokybiškas jis ar ne – sprendžia vartotojai, kurie turi puikiausias galimybes turiniu dalintis. Visą šią idėja ypač palaiko SEO pasaulis.
Optimizuojant puslapius paieškos sistemoms be turinio nelabai ką galima nuveikti. Pats blogiausias turinys, koks tik gali būti – užrašas „Informacija šiuo metu ruošiama“. Reiškia, turinio nėra ir neaišku, kada bus, o lankytojus ir toliau šis puslapis klaidins. Nei naudos, nei pagalbos lankytojui. Su tokiu požiūriu pasiekti aukštas vietas paieškoje bus labai sunku.
„SEO prasme, svarbus ne bet koks turinys, o tik kokybiškas. Paprastas žodžių kratinys, parašytas su akivaizdžiomis ir tyčinėmis gramatinėmis klaidomis, tikrai nepaskatins klientų pirkti siūlomo produkto ar užsisakyti paslaugos. Priešingai – atgrasins ir sugadins reputaciją. Dėl to į turinio rengimą SEO paslaugas užsakantys klientai jau dabar žiūri kur kas rimčiau nei prieš dvejus metus“.
P. Donato teigimu Lietuvoje turinio kokybė vis dar yra gana žemo lygio, vos viena kita įmonė skiria pakankamai dėmesio šiai sričiai, nors akivaizdžių dividendų dar kol kas nematyti.
Oficiali Google pozicija – „Turinys yra KARALIUS“
„Content is a KING“, – viename iš savo video tinklaraščių kalba Matt Cutts, Google kovos su interneto šiukšlėmis (webspam) komandos vadovas, atsakingas už nekokybiškų puslapių šalinimą iš paieškos rezultatų ir oficialus SEO ruporas. Šio specialisto žodžius godžiai gaudo viso pasaulio SEO konsultantai ir specialistai, jais vadovaujasi kurdami ir tobulindami savo paslaugas.
Tokia pozicija palaikoma ir rusakalbės paieškos sistemos Yandex, kuri visai neseniai atsisakė atgalinių nuorodų, kaip vertinimo kriterijaus ir visą dėmesį skyrė tekstui. Tai reiškia, kad nesvarbu, kiek nuorodų į puslapį veda, aukštai jis bus rodomas, jei bus kokybiškas ir naudingas tekstas.
Rinkodaros specialistai taip pat pabrėžia turinio svarbą, nes per įvairias turinio strategijas galima paskatinti pardavimus, o ypač sustiprinti prekės ženklą. Coca-Cola paskelbė, kad iki 2015 metų ketina visiškai atsisakyti standartinių pranešimų spaudai.
Vietoj jų savo ideologiją ir naujienas pateiks per savo specifinį leidinį, kuriame publikuojamos įvairios gyvenimiškos istorijos iš viso pasaulio. Toks turinys šiai milžinei pasirodė priimtinesnis ir patrauklesnis, nes jis tarnauja prekės ženklo stiprinimui (Coca-Cola patenka į vertingiausių pasaulio prekės ženklų dešimtuką), taip pat perduoda kompanijos vertybes ir ideologiją (kas geria koka-kolą, tas yra šaunus ir sėkmingas).
Lietuvoje turiniui skiriama nedaug dėmesio. Dažniausias pasiteisinimas – per maža rinka. Nepaisant to, daugėja įmonių, kurios turinio kūrimą laiko savaime suprantamu reiškiniu, nors tiesioginė veikla niekaip nesusijusi su interneto žiniasklaida ir visuomenės informavimu.
Turinio įtaka tinklalapio SEO
„SEO tekstas – tai pirmiausiai normalus komercinis tekstas, kuriame tam tikrose vietose paminėti raktiniai žodžiai, kurių bus ieškoma paieškoje. Tokių raktinių žodžių neturi būti daug, pakanka vos 2-3 pusės puslapio apimties tekste. Kitas momentas – nuorodos į puslapį, kurios yra dedamos turinyje. Jos paprastai yra ant raktinių žodžių, bet gali būti ir ant nelabai susijusių žodžių.
Turinys publikuojamas Google palankiai vertinamuose informaciniuose resursuose.“, – aiškina Marius Kuitniauskas, UAB „Rašytojas“ direktorius, komercinius tekstus rašantis jau 15 metų. Pasak rašytojo, SEO tekstai neturėtų būti tik kaip priegloba raktiniams žodžiams. Jie turėtų būti įdomūs ir patrauklūs skaitytojui, o nuoroda į susijusį resursą – tik kaip priedas.
Sklando daugybė mitų apie turinio įtaką SEO, tačiau šioje srityje reiktų vadovautis sveika logika ir patikrintais metodais.
Mitai apie turinį
Gajus mitas, kad raktinių žodžių tekste turi būti 1-2,5 procento. Tai atgyvena, kurią Lietuvos verslininkai, gaudantys bet kokią informaciją lietuvių kalba, turėtų pamiršti. Google robotas, kuris skaito kiekvieną puslapį tinklalapyje svarbiausiais laiko puslapio adresą, MetaTitle ir tekstą. Atkreipia jis dėmesį ir į teksto formatavimą – puslapio antraštę (žymimą H1) ir paantraštes (žymimas H2, H3, H4, H5 ir H6 pagal hierarchiją). Reiškia raktinis žodis turėtų būti minimas 4 vietose: puslapio URL, MetaTitle laukelyje, antraštėje H1 ir tekste, pageidautina pradžioje. Taip robotas supranta, kad šis puslapis yra būtent tokia, o ne kitokia tema.
Reikia pajuodinti raktinius žodžius, kad Google robotas juos geriau suprastų. Tai mitas. Robotukas supranta teksto formatavimą, tačiau jei persistengsite su pajuodinimas ar pakreiptu tekstu (italic), tai gali būti palaikyta interneto šiukšlėmis ir puslapis bus nubaustas – smarkiai nužemintos jo pozicijos paieškoje arba iš viso iš jų pašalintas. Pajuodinti reikia pirmiausia tai, kas svarbu skaitytojui. Taip siekiama išryškinti tam tikras frazes, kurios turėtų atkreipti žmogaus, o ne programinės įrangos dėmesį. Pasviręs tekstas lietuvių kalboje yra vartojamas išskirti tam tikrą žodį, akcentuoti jo aukštesnį toną, jei tekstas yra skaitomas garsiai. Jokiu būdu tai nėra tikslas įsiteikti Google robotui, kuris neaišku, ar tikrai supranta mūsų sudėtingą kalbą.
SEO teksto apimtis turi būti 300 žodžių. JAV optimizavimo specialistai atliko ne vieną eksperimentą, kuris analizavo, kokios apimties turi būti tekstas, kad Google jį laikytų rezultatų eilės viršuje. Kaip ten atsiranda Wikipedia straipsniai?
Tyrimo rezultatai parodė, kad 1000-1500 žodžių apimties tekstai dažnai būna pirmose pozicijose. Nepaisant šių tyrimų patikimumo, niekas tiksliai negali atsakyti, kokios apimties turi būti tekstai, kad jie patenkintų SEO reikalavimus.
Tekstus skaito ne vien robotas ir SEO profesionalai, daugiausiai juos skaito paprasti žmonės, neišmanantys šių vingrybių, dėl to tekstas savo apimtimi turi būti orientuotas į juos. 300 žodžių yra beveik pilnas Word puslapis, 1000 žodžių yra 2 pilni puslapiai, todėl akivaizdu, kad skaityti trumpesnį tekstą yra paprasčiau.
Ar trumpame tekste galima perteikti visą esmę ir padaryti jį naudingu? Ne visada. XIX amžiaus matematinės teksto analizės (kurios nustatė tokią apimti kaip mašinraštis – 1800 simbolių su tarpais arba 200 žodžių sutalpinti į 650 pikselių plotį per 30 eilučių) XXI amžiuje negalioja. Linearus teksto išdėstymas praranda savo prasmę, todėl žmogaus smegenys kitaip suvokia internete parašytą tekstą, nei knygos lape.
Koks turi būti turinys, kad jį skaitytų? Įdomus daugeliui žmonių, net ir tiems, kurie kas dieną su aprašoma tema nesusiduria. Kai jis yra įdomus, juo noriai dalinamasi socialiniuose tinkluose, į jį veda nuorodos įvairiuose leidiniuose. Toks turinys yra natūralus būdas pagerinti savo reputaciją ir pakilti paieškoje keliomis pozicijomis aukščiau.
Ar toks turinys yra brangus? Čia galioja tas pats dėsnis, kas ir kitur – už kokybę mokama daugiau, nei įprastai, tačiau kokybė su laiku atsiperka labiau, nei diletantiškas darbas. Taigi nekokybiškas tekstas su nuorodomis gal ir gali duoti greitų rezultatų ir pasikeitimų pozicijose, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje jis yra niekinis. Tam reikia tik kokybiško turinio.