© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Lietuva nekeičia savo pozicijos dėl “Rail Baltica” finansavimo modelio, o Latvija tam neprieštarauja. Didžiąją dalį – apie 160 mln. eurų – Vyriausybė prašys Europos Komisijos finansuoti tiesiogiai, o dar 30 mln. eurų – per bendrą trijų Baltijos valstybių įmonę, veikiančią Rygoje. Pasak Latvijos ministro, svarbu parodyti, kad Lietuva dalyvauja projekte kaip rimta partnerė.

Tai po Latvijos ir Lietuvos transporto ministrų susitikimo ketvirtadienį Vilniuje pareiškė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

“Pozicija nepasikeitė, paraiškos teikėjai iš Lietuvos pusės bus du: bendra įmonė, kurios paraiškos dalis apie 30 mln. eurų – projektavimo trasoms ir statybų darbams, o kita dalis bus teikiama nuo Lietuvos valstybės per “Lietuvos geležinkelius”, – spaudos konferencijoje po susitikimo sakė R.Sinkevičius.

Pasak jo, Lietuva teikia paraišką atskirai, nes bendra įmonė negalėtų išpirkti žemės visuomenės poreikiams, be to, siekiama, kad Lietuvoje liktų pridėtinės vertės mokestis už atliktus darbus.

“Man sunku būtų įsivaizduoti, kaip bendra įmonė (“RB Rail” – BNS) galėtų išpirkti Lietuvos savininkams priklausančias žemes. Aš galvoju, kad tą dalyką turi daryti valstybė, ji turi patirtį, turi šiek tiek skirtingą teisinę bazę, kaip tai daroma, todėl manau, kad bendra įmonė to darbo nelabai galėtų atlikti. Iš kitos pusės, labai svarbu ir gavus europinę paramą statybos darbams, kad tas pridėtinės vertės mokestis, kuris gali patekti į valstybės biudžetą, ir patektų”, – teigė R.Sinkevičius.

Latvijos transporto ministras Anrijas Matissas (Matisas) teigė, kad ES finansavimą galima gauti keliais būdais, tačiau reikia parodyti, kad Lietuva dalyvauja bendrame projekto finansavime.

“Yra skirtingi projekto finansavimo būdai. Latvija ir Estija deda visus pinigus paraiškai per bendrą įmonę. (…) Lietuva šioje bendroje paraiškoje dalyvauja su maždaug 30 mln. eurų. Mums labai svarbu parodyti, kad Lietuva taip pat rimtai dalyvauja projekte”, – spaudos konferencijoje sakė A.Matisas.

Anot jo, ekspertai turės peržiūrėti paraiškas EK, kad Lietuvos paraiška sietųsi su bendros įmonės paraiška.

“Lietuvos įsitraukimas į projektą sieks apie 190 mln. eurų. Svarbu, kaip tai atsispindės bendroje projekto paraiškoje ir mes tai turime parodyti. Šiandien ir rytoj Vilniuje vyks ekspertų susitikimas, kurio metu mūsų ekspertai kažkaip bandys šiuos dalykus sujungti”, – aiškino Latvijos ministras.

Ministrai pasirašė laišką Europos Komisijai, kuriame nurodo, jog valstybės palaiko “Rail Baltica” projektą. Laišką dar turėtų pasirašyti ir Estijos ministrė.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: