Antradienį Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius domėjosi, kaip vykdomi projekto „Rail Baltica 1“ rangos darbai geležinkelio ruože nuo Kauno iki Lietuvos pasienio su Lenkija. Vykdamas traukiniu, premjeras apžiūrėjo kuriamą infrastruktūrą – geležinkelio kelio konstrukcijas, peronus, viadukus, tiltus, pervažas, triukšmą slopinančias sieneles bei apsaugines tvoras.
Vyriausybės vadovas kalbėjo, jog projektas „Rail Baltica“ – tai vienas iš Europos Sąjungos (ES) prioritetų, naujosios transeuropinio transporto tinklo (TENT-T) plėtros politikos dalis, priklausanti vienam iš dešimties svarbiausių Europą kertančių koridorių – Šiaurės–Baltijos jūros.
„Tai itin svarbus projektas. Turime sutelkti jėgas, kad šis tarptautinės reikšmės infrastruktūros objektas būtų įgyvendintas sklandžiai ir laiku, džiugu, kad darbai vykdomi pagal grafiką. Atlikta daugiau nei 90 procentų darbų, o likusieji vyksta pagal numatytus grafikus“, – po apžiūros atskiruose ruožuose sakė Ministras Pirmininkas.
Premjeras pažymėjo, kad naujoji geležinkelio vėžė reiškia ne tik naujas investicijas regione, bet ir papildomas darbo vietas, didesnį šalies konkurencingumą, taip pat ir nacionalinį saugumą.
„Žvelgiant iš ekonominės perspektyvos, „Rail Baltica“ leis pritraukti daugiau investicijų, padidės krovinių ir keleivių pervežimo srautai, o tai paskatins ekonomikos augimą, darbo vietų kūrimą regione. Tačiau nemažiau svarbus ir kitas projekto aspektas – nacionalinio saugumo klausimas. Būsime susieti su ES europinės vėžės tinklu, tapsime svarbiausių Europą kertančių transporto koridorių dalimi“, – teigė Vyriausybės vadovas.
Europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica“ sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno. AB „Lietuvos geležinkeliai“ į projektą investavo jau beveik 110 mln. eurų (apie 380 mln. litų) nuosavų lėšų. Tai sudaro apie 37 proc. visų šiuo metu į „Rail Baltica“ statybas nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno investuotų lėšų. Viso projekto vertė siekia apie 380 mln. eurų.