Ruošiantis tiesti europinę geležinkelio vėžę “Rail Baltica” nuo Kauno iki Latvijos sienos, Kaune ketinama suremontuoti tris tiltus, atnaujinti gatves, įrengti pėsčiųjų bei dviračių tunelį po trasa. Šiems projektams numatoma skirti daugiau kaip 15 mln. eurų.
“Kitais metais turime suremontuoti Marijampolės plente esantį geležinkelio viaduką, tiltą per Jiesios upelį ir Kauno HE tilto atramas turime pakeisti, kad sunkvežimiai, kurie statys “Rail Baltica”, nereikėtų jiems važiuoti per Petrašiūnus. (…) Kai jie pradės statybas, jau turime būti rekonstravę, nes priešingu atveju reikės riboti eismą”, – BNS sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.
Pasak jo, skaičiuojama, kad trijų tiltų remontas gali kainuoti apie 5 mln. eurų – šiuos darbus miestas ketina finansuoti pats, o kitą dalį lėšų tikimasi gauti iš “Rail Baltica” projekto fondo.
“Rail Baltica” yra valstybinės reikšmės projektas ir ypač tai, kas liečia virš ar po “Rail Baltica”, tai tuos dalykus visiškai padarys “Lietuvos geležinkeliai” iš “Rail Baltica” lėšų. Diskutuojame su Susisiekimo ministerija, kad “Rail Baltica” yra svarbus projektas ir turėtume gauti kažkokią dalį, kad tai nebūtų vien miestui našta”, – kalbėjo G.Petrauskas.
Jo teigimu, Kauno taryba pritarė dar keturių objektų, kurie užtikrintų eismo saugumą tiesiant “Rail Baltica”, statybai. G.Petrausko teigimu, ji turėtų prasidėti 2017 metais.
Chemijos ir R.Kalantos gatvių atnaujinimui, įrengiant sankirtą su Pietrytiniu aplinkkeliu, ir “Rail Baltica” trasa, numatoma skirti 2,9 mln. eurų, Marių iki Palemono gatvėse įrengiant sankirtą su “Rail Baltica” trasa – 1,3 mln. eurų, Ateities plento tęsiniui nuo Palemono iki T.Masiulio gatvės – 5,7 mln. eurų, pėsčiųjų tunelio su dviračių takais po “Rail Baltica” trasa statybai – 640 tūkst. eurų.
“Teritorijose, per kurias eis geležinkelio trasa, bus pagerintos sąlygos tranzitiniam transportui nuo Kauno HE iki automagistralės Vilnius-Klaipėda, sumažinant jo srautus K.Baršausko, Chemijos, R.Kalantos ir T.Masiulio gatvėse”, – rašoma savivaldybės administracijos statybos skyriaus rašte.
Spalio viduryje atidaryta daugiau kaip 370 mln. eurų vertės “Rail Baltica” atkarpa nuo Lenkijos sienos iki Kauno, tačiau traukiniai ja kol kas nevažiuoja. Toliau numatoma tiesti trasą nuo Kaunoiki Latvijos sienos, kur ji tęsis per Rygą iki Talino.
“Rail Baltica” geležinkelis yra sudedamoji tarptautinio transporto koridoriaus “North Sea-Baltic” dalis, kuris sujungs Beniliukso šalis, Vokietiją, Lenkijąir Lietuvą, o vėliau ir Latviją, Estiją bei Suomiją.