Lietuvoje leidžiama begalė įvairių žurnalų bei laikraščių. Per 2009 metus reklamos rinka krito apie 40%. Nors ekonominė krizė ir „paskandino” ne vieną iš jų, tačiau prekybos centruose, spaudos kioskuose ar kitose prekybos vietose pastarųjų vis dar gausu. Bet vis sunkiau pritraukti reklamos užsakovus savo produkciją ar paslaugas reklamuoti spaudoje – antrajame projekto STARtuok seminare teigė „15min” Kauno skyriaus vadovas Donatas Večerskis. Pagrindinės priežastys, pasak lektoriaus, lemiančios reklamos spaudoje mažėjimą, yra neigiami skaitytojų lūkesčiai, smunkantis pasitikėjimas spaudos žodžiu, vis didėjanti reklamos migracija į internetą bei TV reklamos kainų mažėjimas. Šios priežastys, dabartinė situacija ne vieną spaudos atstovą verčia „rautis plaukus nuo galvos”. „Reklamos pardavinėjimas – isteriškas darbas, kurį dažnai galima sulyginti su turgaus pardavėjo įkyriais siūlymais įsigyti vieną ar kitą prekę”, – teigė nemokamo dienraščio „15min” atstovas.

Anot lektoriaus, kad pritrauktų užsakovus, redakcijos mažina reklamos įkainius, privalo didinti skaitomumą, spaudos prieinamumą. Taip pat nemenka sąlyga tampa kūrybiškumas. Reklamos kūrėjai turi „nertis iš kailio”, kad pateiktų išskirtines, netradicines idėjas, kaip kad priklijuojami priedai, reklaminiai lankstinukai laikraščio ar žurnalo viduje, reklamuojamas produktas ar paslauga skersai puslapio ar tarsi „lipantis iš popieriaus”. Dar viena reklamos atmaina – užsakomieji straipsniai, kuriuos skaitydamas, iš pirmo žvilgsnio neįtari, jog tai reklama. Ir visa tai pasiteisina – teigė D. Večerskis.

Į klausimą, ar vis tik verta leisti pinigus reklamai spaudoje, lektorius atsakė, jog taip, verta. „Spauda niekur nedings, ji, praėjus ir 20 metų, išliks”, – konstatavo „15min” Kauno skyriaus vadovas. Tad, galima teigti, jog spaudos reklama buvo reikalinga, yra ir bus. Tik reikia labai stengtis, ieškoti vis naujų reklamos galimybių ir, svarbiausia, nenuleisti rankų.

Ateinantį antradienį jau bus galima pažvelgti giliau į reklamos kūrimo užkulisius. Marketingo specialistė Daina Bytautaitė Motiejūnienė pakvies mus į seminarą, intriguojančiu pavadinimu „Pasakyk man, ko aš nežinočiau ir taip, kad nugriūčiau”. Trečiajame susitikime lektorė kalbės apie tekstą reklamoje: teksto išdėstymą, šūkių kūrimą, žodžių žaismą, įvairias stiliaus priemones. Tad visų lauksime VU Kauno humanitariniame fakultete (Muitinės g. 12., V aud.), gegužės 4 d. 18 val. Nepamiršk užsiregistruoti http://startuok.vukhf.lt/registracija, atsivesk bendraminčių ir mėgaukis puikia STARtuok konkurso nuotaika.

Giedrė Lankutytė

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: