(c) Stock.xchng archyvo nuotr.

Šventės praeina, lūžtantys stalai ištuštėja, tačiau priaugti kilogramai ir bloga savijauta lieka. Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro specialistė J. Kapočiūnienė pataria, kaip būtų galima atsigauti po švenčių.

Besaikis valgymas, ir ne tik per šventes, dažnai vartojamas keptas ir riebus maistas, saldumynai, miltiniai patiekalai, nepakankamas vandens kiekis, maitinimasis vėlyvu paros metu lemia blogą virškinimą. Visa tai gali lemti neitin gerą savijautą: pykinimas, pilvo pūtimas, viduriavimas, apetito stoka, dažnas tuštinimasis, karščiavimas, pilvo skausmas, vėmimas.

Pasak J. Kapočiūnienės sutrikusio virškinimo priežastys gali būti:

* Blogai sukramtytas maistas. Dažniausiai blogai kramtoma, kai skubama valgyti. Kramtymas yra labai svarbi viso virškinimo proceso dalis. Ryjant maistą dideliais, blogai sukramtytais kąsniais gali sutrikti virškinimas.
* Persivalgymas. Per tam tikrą laiką virškinimo sistema gali perdirbti tam tikrą kiekį maisto. Kuo daugiau vienu metu suvalgoma maisto, tuo blogiau virškinimo sistemai.
* Gausiai vartojami skysčiai valgymo metu. Daug geriant valgymo metu skysčiai per smarkiai atskiedžia virškinamajame trakte išsiskiriančias sultys (sumažina skrandžio rūgščių, virškinimo fermentų ir tulžies koncentraciją) ir dėl to sutrinka virškinimo procesas.
* Valgymas vėlai vakare. Virškinimo sistema į dienos pabaigą atsipalaiduoja, ir įpratus valgyti vėlai dažniausiai prasideda virškinimo sutrikimai.

Kauno miesto savivaldybės Visuomenės sveikatos biuras rekomenduoja, po gausaus maisto vartojimo, iškrovos dieną. Dieta po švenčių labai svarbi ne tik žmonėms, sergantiems virškinimo trakto ar kepenų ligomis, bet ir sveikiems žmonėms. Po persivalgymo kitą dieną rekomenduojama pusdienį nieko nevalgyti, o tik gerti negazuotą mineralinį vandenį. Taip pat reikėtų atsisakyti gausesnio sunkiai virškinamo maisto. Rekomenduojama valgyti košes, vaisius, daržoves. Taip pat rekomenduojama gerti daug skysčių – vandens, arbatų, sulčių, kurios nedirgina virškinamosios sistemos. Tokia iškrovos diena sureguliuoja medžiagų apykaitą ir svorį.

Norint numesti svorio ir sugrįžti prie įprasto valgymo režimo būtina laikytis sveikos mitybos principų. Svarbu pasirinkti ir tinkamą maisto ruošimo būdą – vengti kaloringo, sunkiau virškinamo kepto maisto. Dažniau produktus virti, troškinti ar kepti orkaitėje be papildomų riebalų. Reikia į kasdienybę sugrąžinti sveikos mitybos taisykles:

* valgykite įvairų maistą;
* kelis kartus per dieną valgykite grūdinių patiekalų;
* valgykite įvairių šviežių vietinių daržovių ir vaisių kelis kartus per dieną;
* rinkitės maisto produktus, turinčius mažai cukraus, rečiau vartoti rafinuotą cukrų, saldžius gėrimus, saldumynus;
* valgykite nesūrų maistą, nes gausus druskos vartojimas skatina hipertenzijos atsiradimą;
* valgykite reguliariai. Nereguliarus valgymas kartą ar du kartus per parą kenkia sveikatai;
* gerkite pakankamai vandens;
* judėkite kasdien arba beveik kasdien bent po 30 min., kad pagreitėtų kvėpavimas ir žmogus suprakaituotų.

Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro informacija

Naujienos iš interneto

Sponsored video

Taip pat skaitykite: