Tikslios
(c) Stock.xchng archyvo nuotr.

Lietuvos marketingo asociacija (LiMA), siekdama įvertinti „Eurobasket 2011“ komunikacijos efektyvumą, inicijavo apklausą.

Rinkos tyrimų bendrovės „GfK Custom Research Baltic“ liepos 20-22 dienomis atliktos interneto apklausos duomenys parodė, jog didelei daliai lietuvių neužtenka informacijos apie artėjantį Europos vyrų krepšinio čempionatą – dauguma nežino tikslios čempionato pradžios datos.

„Užgriuvusi informacijos apie čempionatą lavina paprastą vartotoją suglumino – jam sunku atsirinkti tikrai informatyvias žinutes iš daugybės akcijų ir iniciatyvų.

„Eurobasket 2011“ organizatoriai daugiausia dėmesio skiria emocinei komunikacijai, kuri šiuo atveju nėra efektyvi, nes lietuviai ir taip kasmet aistringai palaiko Lietuvos rinktinę, – sako LiMA valdybos narys Rytis Buračas. – Kol kas komunikuojama apie tai, kas ir taip žinoma, tuo tarpu daugelis norėtų žinoti pačią elementariausią informaciją: kur ir kada vyks čempionatas, kur įsigyti bilietus ir t.t.“.

„Apklausa parodė, kad tik dešimtadalis respondentų mano, kad informacijos apie „Eurobasket 2011“ jiems labai trūksta. – teigia „GfK CR Baltic“ Lietuvos padalinio vadovas Andrius Norkevičius, – Didžioji dalis apklaustųjų mano, kad informacijos jiems pakanka ir čempionato komunikaciją vertina teigiamai:

43 proc. apklaustųjų atsakė, jog informacijos jiems visiškai pakanka ir dar trečdalis, jog pakanka. Tačiau tikslią datą, kada prasideda čempionatas, įvardijo tik vos daugiau nei trečdalis jų – 36 proc. Taip pat tik trečdalis (31 proc.) manančių, kad turi pakankamai informacijos apie „Eurobasket 2011“, sugebėjo įvardinti teisingą čempionate dalyvaujančių komandų skaičių ir tik pusė (51 proc.) – miestus, kuriuose vyks varžybos. Iš viso net 68 proc. apklaustųjų negalėjo tiksliai įvardinti datos, kada Lietuvoje prasidės Europos vyrų krepšinio čempionatas.“ – pasakoja A.Norkevičius.

71 proc. tų, kuriems trūksta informacijos, pasigenda informacijos apie varžybų datas, tvarkaraščius, 70 proc. – apie dalyvausiančias komandas, 35 proc. – apie bilietus. Informacijos apie varžybų datas labiausiai trūksta didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus ir Kauno – gyventojams. 66 proc. respondentų teigė galintys išvardinti, kuriuose Lietuvos miestuose vyks „Eurobasket 2011“, nors teisingai visus 6 miestus nurodė mažiau nei pusė – 49 proc. teigusiųjų.

Miestą, kuriame Lietuvos rinktinė žais pirmojo etapo varžybas, teisingai nurodė 61 proc. teigusių, kad žino, miestus, kuriuose vyks čempionato varžybos.. Komandą, su kuria Lietuva žais pirmąsias rungtynes, teisingai įvardijo 60 proc. manančių, kad žino, kokios komandos pateko į tą patį pogrupį, kaip ir Lietuva. „Akivaizdu, jog lietuviai domisi Lietuvos rinktine daug labiau nei pačiu čempionatu, ir jau dabar gyvena pergalių laukimu, – sako R. Buračas, – yra didelė tikimybė, jog jei Lietuvos rinktinei nepasiseks, fiasko gali ištikti visą čempionatą, nes kitos varžybos lietuviams visai neįdomios“.

Komandas, patekusias į tą patį pogrupį, kaip ir Lietuva, mano žiną vos 25 proc. apklaustųjų. 39 proc. jų paprašyti šias komandas įvardinti, negalėjo to padaryti teisingai.

Lietuvos gyventojų apklausoje internete dalyvavo 1277 Lietuvos gyventojai, kurių amžius nuo 18 iki 75 metų. Rinkos tyrimų bendrovė „GfK CR Baltic“ priklauso vienai didžiausių pasaulyje rinkos tyrimų įmonių grupei „GfK“, kurios pagrindinė veiklos sritis – ad hoc rinkos tyrimų planavimas ir vykdymas plataus vartojimo produktų, prekybos, farmacijos, finansinių ir kitų paslaugų srityse. Įmonė taip pat vykdo visuomenės nuomonės ir socialinius tyrimus.

Lietuvos marketingo asociacijos informacija

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: